Energielabel

verwarming, isolatie, huiselijk energieverbruik

Moderator: Moderators

fireblade
Berichten: 195
Lid geworden op: 15 feb 2013, 12:45

Re: Energielabel

Bericht door fireblade »

ritsaert snijder schreef:En wat moest je betalen voor een definitief label?

14 euro, de adviseur heeft de gegevens goedgekeurd, maar heb de link met het definitieve label nog steeds niet ontvangen, maar ik heb aan mijn verplichtingen voldaan, op postcode en huisno staat dat het definitief is, dus ik vind het wel goed zo, de rest is voor de nieuwe eigenaar....
De site voor het aanvragen is een grote puinhoop, de helpdesk kan je niet helpen want ze weten het ook niet, de adviseur zijn applicaties werken niet, dus hij kan ook niets.
Geklaagd bij ministerie van RVO -wat heeft landbouw e.d. met energielabel te maken- maar de site valt wel onder dit ministerie, maar krijg nog steeds geen antwoord.
Oplossing, zeer ecologisch: hef dit ministerie op, in al die gebouwen wordt geen energie meer verbruikt, alle ict energiegebruik stopt ook, in iedergeval 30% minder loonkosten, door uitkering ipv loon en geen woon/werkverkeer meer.
autarkitchen
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 jan 2015, 19:46

Re: Energielabel

Bericht door autarkitchen »

Hier een voorlopig label.... A!!!
Woning uit 2005 dus dat lag voor de hand. Dacht ik. Even gecheckt op de website hoe het met mijn buren staat en wat blijkt. Die huizen (die in dezelfde tijd door dezelfde aannemer met exact dezelfde energiezuinige maatregelen zijn gebouwd) hebben label... B. Ik dacht, dat komt vast vanwege mijn 6 zonnepaneeltjes. Even de site gecheckt maar die zijn niet eens meegenomen in de berekening...

Maar snel een ongewijzigd definitief label aangevraagd voor €0,=. Kan ik de paneeltjes mee overhuizen bij verkoop;-)

Oh ja, wel op het digid van mijn vrouw, want via mijn digid lukte het niet omdat ik volgens het systeem niet de 'hoofdbewoner' zou zijn. Terwijl ik toch echt 50% mede eigenaar ben volgens het koopcontract. Vreemde gang van zaken maar in dit geval voor mij wel financieel gunstig, ook omdat ons huis momenteel te koop staat.
Ingir
Berichten: 1496
Lid geworden op: 13 apr 2014, 20:36

Re: Energielabel

Bericht door Ingir »

Zover ik weet lopen de energielabels voor woningen van G t/m A en zoals al eerder opgemerkt kan zelfs een volledig ongeïsoleerde woning een A-label krijgen als je maar een warmtepomp neemt en 6 kWp aan zonnepanelen. Dat betekent dat er nog vele "sprongetjes" nodig zijn om het verschil tussen een A-label-nulenergierekening-tochthol en een energieneutrale passiefwoning te maken. Bij het energie-label voor apparaten lopen de labels boven A op met A+, A++ enz...

Is daar ook sprake van bij woningen?
Wij wonen tegenwoordig op Bisento Hill Curaçao waar we met veel plezier een vakantiewoning verhuren. :idea:
deleted
Berichten: 4857
Lid geworden op: 17 jun 2010, 11:29

Re: Energielabel

Bericht door deleted »

Ingir schreef:A-label krijgen als je maar een warmtepomp neemt en 6 kWp aan zonnepanelen
Gat in de markt: verhuurformule van die setjes. Reclame maken op Funda.

G
fireblade
Berichten: 195
Lid geworden op: 15 feb 2013, 12:45

Re: Energielabel

Bericht door fireblade »

autarkitchen schreef:Hier een voorlopig label.... A!!!
Woning uit 2005 dus dat lag voor de hand. Dacht ik. Even gecheckt op de website hoe het met mijn buren staat en wat blijkt. Die huizen (die in dezelfde tijd door dezelfde aannemer met exact dezelfde energiezuinige maatregelen zijn gebouwd) hebben label... B. Ik dacht, dat komt vast vanwege mijn 6 zonnepaneeltjes. Even de site gecheckt maar die zijn niet eens meegenomen in de berekening...

Maar snel een ongewijzigd definitief label aangevraagd voor €0,=. Kan ik de paneeltjes mee overhuizen bij verkoop;-)

Oh ja, wel op het digid van mijn vrouw, want via mijn digid lukte het niet omdat ik volgens het systeem niet de 'hoofdbewoner' zou zijn. Terwijl ik toch echt 50% mede eigenaar ben volgens het koopcontract. Vreemde gang van zaken maar in dit geval voor mij wel financieel gunstig, ook omdat ons huis momenteel te koop staat.

Dat met het digid hadden wij ook, de woning staat geregistreerd op de partner die het oudste is....
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 2978
Lid geworden op: 25 feb 2010, 15:11
Locatie: Uruguay

Re: Energielabel

Bericht door Tim »

Slim,

Die gaat statistisch eerste dood en dus kun jij een nieuw label betalen :mrgreen:

Tim
fireblade
Berichten: 195
Lid geworden op: 15 feb 2013, 12:45

Re: Energielabel

Bericht door fireblade »

Tim schreef:Slim,

Die gaat statistisch eerste dood en dus kun jij een nieuw label betalen :mrgreen:

Tim

Gelukkig was het bij ons maar 14 euries. tegen die tijd hebben ze vast iets anders gevonden om ons nog meer geld uit de zak te kloppen
deleted
Berichten: 4857
Lid geworden op: 17 jun 2010, 11:29

Re: Energielabel

Bericht door deleted »

jwardenier
Berichten: 1500
Lid geworden op: 01 feb 2012, 09:59

Re: Energielabel

Bericht door jwardenier »

Onze hut hebben we een b voor gekregen , gebouwd in de jaren 60 .
Origineel ongeisoleerd enkel glas , in die jaren was energiezuinig geen ding .
De boerderij was meer een energie vreter , gr John
ritsaert snijder
Berichten: 4465
Lid geworden op: 09 dec 2009, 10:53
Locatie: kachelbouwer /Portengen

Re: Energielabel

Bericht door ritsaert snijder »

Ingir schreef;
zoals al eerder opgemerkt kan zelfs een volledig ongeïsoleerde woning een A-label krijgen als je maar een warmtepomp neemt en 6 kWp aan zonnepanelen
.

Ik kan dat nergens vinden...ik heb ook aan het ministerie gevraagd wat de criteria zijn, nog niets gehoord.
groet!

Ritsaert
Pigion
Berichten: 749
Lid geworden op: 17 okt 2007, 11:26
Locatie: Drenthe

Re: Energielabel

Bericht door Pigion »

Ik dacht nog dat we vergeten zouden worden. Na de wintersport lag hij in de brievenbus, tezamen met de bekende blauwe enveloppe. Ik had mij voorbereid op label D, doch het is C geworden. Het Huis is van 1977, origineel 3cm isolatie in spouw en op het dak, dubbel glas.
Het is mij overigens een raadsel hoe jwardenier vor een huis uit de jaren 60, een B label krijgt. Kan je het kopen :roll:
Pigion
jwardenier
Berichten: 1500
Lid geworden op: 01 feb 2012, 09:59

Re: Energielabel

Bericht door jwardenier »

Ik begrijp het ook niet echt , betalen voor een b doe ik natuurlijk niet , ik zie voorlopig de zin van een label nog niet in .
Ons huis 1968 ,open geventileerde spuw ,enkel glas , ongeisoleerd dak .
wij zijn 2 jaar terug gaan isoleren ,spouw ,vloer ,dak en glas , met de bedoeling 1 houtkachel te stoken in plaats van 2 wat ruimschoots gelukt is, al zijn we nog niet klaar met isoleren . gr John
Gebruikersavatar
sathopper
Berichten: 214
Lid geworden op: 14 sep 2011, 07:48
Locatie: Friesland
Contacteer:

Re: Energielabel

Bericht door sathopper »

Wij hebben een G label gekregen voor ons boerderijtje uit 1945.
Label is gebaseerd op de leeftijd en type bouw :?
Als ze het gebaseerd zouden hebben op ons energie verbruik zouden we A++ gekregen hebben :wink:
--- 100L Solesta zonneboiler en 120L boiler verwarmt door Hout CV ---
--- Arduino controlled PER EKO Hout CV + 1000L buffer ---
--- Evergreen Solar Zonnepanelen (10x215Wp) AEG Protect PV2000 inverter ---
--- Een niet ecologisch maar wel leuk project ---
Pigion
Berichten: 749
Lid geworden op: 17 okt 2007, 11:26
Locatie: Drenthe

Re: Energielabel

Bericht door Pigion »

Mooi meegenomen, hoef je niets voor te doen. Ik denk dat er iets mis is gegaan met de invoer van de gegevens. Misschien de 6 aangezien voor een 8? Een huis van 1986 zal ongeveer een B label hebben.
Het lijkt erop dat het aanpakken van de isolatie van ons huis toch resultaat oplevert. Het gasverbruik over februari zal onder 200 M3 blijven. Prognose voor het hele stookseizoen 1500 M3. Dat is 300M3 minder dan vorig jaar. Om het juiste beeld te krijgen, moet ik ook kijken naar graaddagen.
Voor het stookseizoen 2015 - 2016 moet de lat weer wat hoger, nog eens 300 M3 eraf. Moeten we natuurlijk geen Elfstedentocht krijgen.
Pigion
Plaats reactie