Buffer verven

verwarming, isolatie, huiselijk energieverbruik

Moderator: Moderators

Plaats reactie
kockie
Site Admin
Contacteer:

Buffer verven

Bericht door kockie » 22 aug 2014, 16:38

Voor mijn nieuwe buffer in wording ben ik op zoek naar verf. De onderkant van de buffer stond slecht in de verf, dus deze heb ik kaal gemaakt. Nu is de vraag: welke verf (of ander conserverend middel) gebruik ik hiervoor?

(Gekookte) Lijnolie? De "normale verven zijn maar bestendig tot ca 80 graden (radiatorlak). De hittebestendige tot 750 graden en zo warm verwacht ik de buffer nu ook weer niet :mrgreen: :mrgreen: Iemand een goed idee?
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.

Tim

Re: Buffer verven

Bericht door Tim » 22 aug 2014, 19:42

K,

Gewoon ijzermenie. Alle cv systemen in de industrie zitten daarin, met verder niets erover, behalve isolatie.

Tim

kockie
Site Admin
Contacteer:

Bericht door kockie » 22 aug 2014, 19:51

T,

Welke moet ik hebben? Nog een voorkeur?
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.

Tim

Bericht door Tim » 22 aug 2014, 23:33

K,

Van alle keuzes in het leven is menie niet van belang voor vrouwen. Derhalve is er maar een soort, menie.

Je moet alleen kiezen tussen een grote of een kleine pot.

Tim

Pietje
Moderator
Contacteer:

Bericht door Pietje » 22 aug 2014, 23:34

is Oatrol nog een optie? Lijnolie met wat toevoegingen, zeker roestwerend.
-- We hebben de aarde niet geërfd van onze voorgangers, maar te leen van onze nakomelingen --

kockie
Site Admin
Contacteer:

Bericht door kockie » 22 aug 2014, 23:49

Merk maakt niet uit? Ben al even bij onze oosterburen op ebay wezen kijken. Fatsoenlijke schilders zitten hier niet in de buurt...

Dutch John

Bericht door Dutch John » 23 aug 2014, 08:04

Inmiddels verboden, maar hier en daar nog te verkrijgen: Corroless. Heel goed ontroesten niet noodzakelijk. Hecht niet, het vreet zich vast....

Groet,
DJ
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-

deleted

Bericht door deleted » 23 aug 2014, 08:48

Ik kwam hier in een winkel een verbazingwekkend goedkoop flesje (500 ml) fosforzuur tegen.
Dat is een uitstekende roestomvormer.

G

peer

Bericht door peer » 24 aug 2014, 13:43

Als je nog verf heb staan, gewoon erop smeren
Heb hier de radiatoren ook gewoon geverfd, druipt er echt niet af hoor

bonkelaar

Bericht door bonkelaar » 25 aug 2014, 20:08

In de molenbouw ook altijd corroless gebruikt bij renovatie van ijzeren delen. prima spul maar slecht houdbaar. Veel problemen met ingedikt materiaal in ongeopende blikken ervaren.

Gebruiken nu Rustoleum combi primer, een goede primer voor hand-ontroeste ondergronden die je niet volledig ontroest kunt krijgen vanwege te veel moeite of onvoldoende mogelijkheden.
Verbindt zich met de event. achtergebleven roest en vormt een prima basislaag. Wordt in twee lagen met ca. 2 uur tussentijd aangebracht.
Kleur lichtgrijs of roodbruin ijzermenie kleur.

Desgewenst afwerken met combi color lakverf.

Groet Jos.

Plaats reactie