Hoe vervoer je een staand buffervat? mag dat liggend?

verwarming, isolatie, huiselijk energieverbruik

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Ruuben
Berichten: 1796
Lid geworden op: 14 okt 2012, 18:42

Hoe vervoer je een staand buffervat? mag dat liggend?

Bericht door Ruuben »

Ik overweeg om in duitsland een buffervat te gaan halen met een aanhangwagen.

1000 liter met sanitair spiraal.

Is er een bezwaar om zo'n ding te kantelen en liggend te vervoeren of ontzet je dan dingen aan de binnenkant?

Tips erg welkom!
Sem A
Berichten: 13
Lid geworden op: 15 mei 2014, 17:39

Re: Hoe vervoer je een staand buffervat? mag dat liggend?

Bericht door Sem A »

Twee bintjes nemen die langer zijn dan de tank en hoger dan de uitsteeksels. Aan de uiteinden van de binten met een stevige dwarslat koppelen. Zo maak je een baar waar de tank met een paar spanbanden perfect op geborgd is.
Sandman79
Berichten: 1043
Lid geworden op: 15 dec 2011, 11:48

Re: Hoe vervoer je een staand buffervat? mag dat liggend?

Bericht door Sandman79 »

Op mijn buffervat stond een pijltje dat ie rechtstaand vervoerd zou moeten worden, maar ik zie niet in waarom...
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8537
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Hoe vervoer je een staand buffervat? mag dat liggend?

Bericht door kockie »

Ruuben schreef:Tips erg welkom!
Dit lijkt mij een uitgelezen vraag voor de leverancier of de fabrikant. Die weet waarom het op de tank staat of in de gebruiksaanwijzing.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Chevman
Berichten: 88
Lid geworden op: 18 jun 2014, 16:52
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: Hoe vervoer je een staand buffervat? mag dat liggend?

Bericht door Chevman »

Ik werk bij een groothandel en heb het nagevraagd, bij ons zeggen ze dat tijdens liggend transport de bevestigingen/verbindingen van de spiralen kunnen worden beschadigd.
Klinkt logisch.
14 x BYD 260P6C-30 (260 Wp poly)
1 x SolarEdge SE3500
Ruuben
Berichten: 1796
Lid geworden op: 14 okt 2012, 18:42

Re: Hoe vervoer je een staand buffervat? mag dat liggend?

Bericht door Ruuben »

Bedankt voor de input!

Het gaat om een tweedehands exemplaar. Ik kan geen info vinden hoe de buffers op transport gaan. Ik zou de vry hangende sanitairspiraal eruit kunnen halen, die ziet alleen bovenin vast, begrypelijk dat dat liggend kwetsbaar is.

Kan iemand vertellen hoe zijn grote buffer geleverd werd? Met name of en hoe de onderkant verpakt zat. Op wat voor soort pallet.
bertocello
Berichten: 250
Lid geworden op: 28 nov 2009, 22:10

Re: Hoe vervoer je een staand buffervat? mag dat liggend?

Bericht door bertocello »

Ik heb verleden week mijn buffervat van 2500 liter vanuit duitsland laten leveren, met 2 ingebouwde solarspiralen en een RVS tapwaterspiraal, deze, http://www.klimaworld.com/twl-hygiene-k ... -ker2.html , dit werd liggend op een pallet geleverd, ik vermoed dat de fabrikant voorziet dat deze tanken liggend vervoerd worden en dat de inwendige spiralen degelijk zijn vastgezet om aanspraken op garantie te vermijden.
Ik zou zeggen , liggend vervoeren is geen probleem.
Bertocello
Sandman79
Berichten: 1043
Lid geworden op: 15 dec 2011, 11:48

Re: Hoe vervoer je een staand buffervat? mag dat liggend?

Bericht door Sandman79 »

mooie buffer Bertocello :) helaas iets te groot voor mijn locatie :) ik moet er nog een 2de van 1000 liter ooit bijzetten :).

Mijn 'hygienespeicher' van hellman werd op een kleine stevige houten pallet gezet en daarop vastgeschroefd en zo rechtop vervoerd.
Gebruikersavatar
Paul Joosten
Berichten: 1124
Lid geworden op: 22 feb 2013, 13:49
Locatie: Zuidwending / Veendam
Contacteer:

Re: Hoe vervoer je een staand buffervat? mag dat liggend?

Bericht door Paul Joosten »

Mijn 1000-litervat zonder spiralen arriveerde rechtop, vastgeschroefd op een gewone houten pallet met daarop wat passtukken geschroefd waarin de onderste 'ring' netjes paste.
"Try and leave this world a little better than you found it" [Baden Powell]
"Verbeter de wereld, begin bij jezelf"... [algemeen]
..."maar stop daarna niet en help ook een ander op weg!" [Paul Joosten]
https://duurzamehuizenroute.nl/locatie/ ... 05-veendam
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8537
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Hoe vervoer je een staand buffervat? mag dat liggend?

Bericht door kockie »

Mijn 200 liter solar boiler met 2 spiralen arriveerde op dezelfde manier als die van Paul. MIjn buffers liggend, maar daar zitten dan weer geen spiralen in...
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Ruuben
Berichten: 1796
Lid geworden op: 14 okt 2012, 18:42

Re: Hoe vervoer je een staand buffervat? mag dat liggend?

Bericht door Ruuben »

bertocello schreef:Ik heb verleden week mijn buffervat van 2500 liter vanuit duitsland laten leveren, met 2 ingebouwde solarspiralen en een RVS tapwaterspiraal, deze, http://www.klimaworld.com/twl-hygiene-k ... -ker2.html , dit werd liggend op een pallet geleverd, ik vermoed dat de fabrikant voorziet dat deze tanken liggend vervoerd worden en dat de inwendige spiralen degelijk zijn vastgezet om aanspraken op garantie te vermijden.
Ik zou zeggen , liggend vervoeren is geen probleem.
Bertocello
Zeker hele betaalbare buffers! Goeie tip! Wat was je kwijt aan leverkosten?

Jouw buffer heeft ook het spiraal er vanboven inhangen... interessant dat ze dat zo dus leverde. Het maakt iedergeval niet eenduidig hoe het getransporteerd moet worden. Het geeft me wel hoop!
bertocello
Berichten: 250
Lid geworden op: 28 nov 2009, 22:10

Re: Hoe vervoer je een staand buffervat? mag dat liggend?

Bericht door bertocello »

Ik betaalde 79€, afgeleverd op de oprit naar de garage.
Zij hanteren daar 2 prijzen, alles tot 31 kg kost 19 € ( ik laat kleinere appendages samen komen tot 31 kg en betaal dan maar 1x verzendingskosten).
Alles wat daarboven is kost 79€, ik weet niet of je de verzendingen van meer dan 31 kg ook kan combineren om alzo maar 1x verzendingskosten te betalen, ik vermoed van niet.
Je kan daar gerust een mail sturen voor meer uitleg.
Bertocello
Plaats reactie