CV houtkachel van kronfire

verwarming, isolatie, huiselijk energieverbruik

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Jeroen1
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 apr 2014, 21:42

CV houtkachel van kronfire

Bericht door Jeroen1 »

Hallo allemaal,
Heeft iemand ervaring met CV houtkachels van Kronfire? Deze fabrikant is opgehouden met kachels te maken en deze worden nu redelijk goedkoop op marktplaats aangeboden en ik ben benieuwd of er hier mensen zijn die met deze kachels werken?
dormos
Berichten: 987
Lid geworden op: 24 apr 2013, 12:10

Re: CV houtkachel van kronfire

Bericht door dormos »

Vindt dat goedkoop nogal meevallen. Je bent toevallig niet zelf 1 van de aanbieders die op een nog al opzichtige manier potentiele klanten naar MP probeert te lokken?

Hans
Jeroen1
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 apr 2014, 21:42

Re: CV houtkachel van kronfire

Bericht door Jeroen1 »

Nou, wel een vriendelijk antwoord!

Aangezien ik een kamer aan het verbouwen ben waar nu een Altech Vision staat ben ik aan het bekijken of ik , nu alles toch open gaat, er een hout cv voor terugzet. Ik heb gekeken naar de Altech Aqua 2 (hoog rendement maar ook duur), Nordic Fire Nova(mooi en duur). Het is een groot huis waar ik nu bijna 4000 kuub aan gas verstook. Deze Kronfire ketel kwam ik tegen op internet en die blijkt oorspronkelijk rond de 4000 euro gekost te hebben maar staat er nu vanaf 1900 euro. Maar ik vind er maar heel weinig informatie over.
Gerj
Berichten: 22
Lid geworden op: 14 jan 2014, 21:33

Re: CV houtkachel van kronfire

Bericht door Gerj »

Als je bij toeval in de buurt van Duitsland woont zijn ze stukken goedkoper
Ik heb en justus aqua was volgens mij 1530€
Bijlagen
image.jpg
Jeroen1
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 apr 2014, 21:42

Re: CV houtkachel van kronfire

Bericht door Jeroen1 »

Dank voor de tip! Ik zie inderdaad dat daar ook kachels van Nordic Fire onder de naam Lanordica verkocht worden voor aanzienlijk lagere prijzen!. Dat scheelt nogal zeg!
JantjeV8
Berichten: 4034
Lid geworden op: 03 feb 2009, 12:50

Re: CV houtkachel van kronfire

Bericht door JantjeV8 »

Ik zou in dat soort gevallen even goed controleren dat het geen geimporteerde imitatie bende is.
Meet de staaldikte eens op, kijk eens goed naar de manier van lassen, de scharnieren, de grepen, de pasvorm van de deur, de vuurkamer etc etc.
Ruuben
Berichten: 1796
Lid geworden op: 14 okt 2012, 18:42

Re: CV houtkachel van kronfire

Bericht door Ruuben »

Hoe kan ik als amateur nou een goede van slechte kachel onderscheiden?
JantjeV8
Berichten: 4034
Lid geworden op: 03 feb 2009, 12:50

Re: CV houtkachel van kronfire

Bericht door JantjeV8 »

Een kenner, althans iemand met een technische achtergrond mee nemen, en bovenal: Niet in 1x beslissen, als amateur je goed in de materie verdiepen, veel uitleg, veel kijken e.d.
Ruuben
Berichten: 1796
Lid geworden op: 14 okt 2012, 18:42

Re: CV houtkachel van kronfire

Bericht door Ruuben »

JantjeV8 schreef:Een kenner, althans iemand met een technische achtergrond mee nemen, en bovenal: Niet in 1x beslissen, als amateur je goed in de materie verdiepen, veel uitleg, veel kijken e.d.
Zit ik wel goed met een Nordic fire model?
Plaats reactie