Isolatie buffer

verwarming, isolatie, huiselijk energieverbruik

Moderator: Moderators

deleted

Re: Isolatie buffer

Bericht door deleted » 18 mar 2014, 00:00

ik zie nu dat ik inderdaad één keer isofloc heb getypt. Typfout. De linken en quotes gaan in ieder geval wel over thermofloc.

De link is ook geen test, maar het officiële datablad en typegoedkeuring voor handel in de EU met geldigheidsdatum:
eltungsdauer vom
Validity from 15.11.2010 bis to 14.11.2015
Misschien hebben ze zeer recent nog de samenstelling gewijzigd, maar dan zou daar zo'n nieuwe typegoedkeuring van moeten bestaan..
Heb je daar geen link van ?
De norm voor brandvereisten en schimmelwering vereist trouwens wel dat men iets aan cellulose toevoegt. Anders haalt het product (pure papiersnippers/pulp) die (veiligheids-)normen niet.
Weet jij hoe ze dit dan nu hebben opgelost ?

G

EcoArnhem

Re: Isolatie buffer

Bericht door EcoArnhem » 18 mar 2014, 12:19

Gandalf schreef:
Johan-101 schreef:
EcoArnhem schreef:Ik zou twee dingen doen.
Ten eerste zou ik er de aluminium reddingsdekens van de Action omheen wikkelen.
Dat scheelt meteen 50% uitstraling. Ruimtevaartuigen worden ook zo geïsoleerd.
EcoArnhem,
Dan bedoel je toch als laatste laag ? In de massa heeft het namelijk geen enkel nut. Straling heb je enkel aan het oppervlak.
G
Ruimtevaartuigen worden geïsoleerd door meerdere lagen reflecterend materiaal. Niet alleen de buitenste laag doet iets.
Je reflecterende materiaal moet wel zoveel mogelijk thermisch gescheiden zijn van je massa en van het opvolgende isolatiemateriaal.
Dus als je het bijvoorbeeld inklemt tussen twee platen piepschuim, nee, dan doet het niet veel.

Plaats reactie