Mini bell, leuk maar .....

verwarming, isolatie, huiselijk energieverbruik

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Freutel
Berichten: 50
Lid geworden op: 26 apr 2011, 17:17
Locatie: Schalbruch (D)

Mini bell, leuk maar .....

Bericht door Freutel »

Hallo,
ik kwam onderstaande linkje tegen van iemand die een soort van mini - bell verwarming had gemaakt van een paar waxine lichtjes en twee bloempotten. Op het eerste gezicht vind ik het leuk gevonden, maar omdat dit zich binnen de ruimte van de kamer afspeelt zonder "rookafvoer" vraag ik me af wat nou het effect is van de 2 bloempotten. Ik vermoed toch niets, behalve dat wat convectie omgezet is in stralingswarmte.
Ik heb zelf ook nog een zo'n proefopstelling gemaakt maar naast een fijne handenwarmer ben ik nog niet overtuigd. Wat denken jullie?
Ik heb me in elk geval weer een uurtje vermaakt..... :)

http://www.realfarmacy.com/how-to-heat- ... nts-a-day/
Groet, Freutel
ritsaert snijder
Berichten: 4465
Lid geworden op: 09 dec 2009, 10:53
Locatie: kachelbouwer /Portengen

Re: Mini bell, leuk maar .....

Bericht door ritsaert snijder »

Wel een interessante constructie de binnenste is een soort bell, de buitenste een soort tegenstromer.
groet!

Ritsaert
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8537
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Mini bell, leuk maar .....

Bericht door kockie »

Meer warmte dan uit 2 waxinelichtjes zal er niet uitkomen. Ik denk ook dat de computer en de (zo te zien) halogeenlampen de kamer harder zullen verwarmen dan de contraptie. Inderdaad lekker als handenwarmer en misschien in het voorjaar met grotere kaarsen iets voor in de kas tegen de koudste nachten.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
gerard
Berichten: 551
Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:29

Re: Mini bell, leuk maar .....

Bericht door gerard »

Als ik het goed zie, zijn de bakstenen in het filmpje, een schoorsteenkanaal. Zou deze misschien, als warmtewand, het vertrek op temperatuur houden.......
groet,
Gerard
Plaats reactie