samen groot vacuumbuizen bestellen?

verwarming, isolatie, huiselijk energieverbruik

Moderator: Moderators

Ruuben

Re: samen groot vacuumbuizen bestellen?

Bericht door Ruuben » 28 sep 2013, 02:23

OBL-Rien schreef:
Heb je een paar links zodat ik me snel in kan lezen?
Aardige basis, en leest nog lekker ook:

http://www.vlaanderen.be/nl/publicaties ... zonlicht-1

http://www.sotec-solar.de/fileadmin/use ... ospekt.pdf

Mike

Bericht door Mike » 29 sep 2013, 16:27

Je moet het allemaal zelf weten, maar het is nogal een bakkie werk om dat allemaal te regelen. En dat met allemaal onbekende mensen. Hoop risico, wat zijn de uiteindelijke kosten wat betreft container transport, waar komt het aan, waar moet je het uiteindelijk ophalen enz. Wta doe je als iemand niet betaald? Wat doe je als er schade is...? Hoop vragen. Simpele tip: kijk regelmatig op Ebay.de en hou de duitse prijzen in de gaten. En natuurlijk marktplaats. Ik heb onlangs 3 systemen gekocht met totaal 74 buizen en 2 zonneboilers incl. pompen, pt 100 spul, delta T regelingen voor 1000 euro...

Ruuben

Bericht door Ruuben » 29 sep 2013, 18:08

Mike schreef:Je moet het allemaal zelf weten, maar het is nogal een bakkie werk om dat allemaal te regelen. En dat met allemaal onbekende mensen. Hoop risico, wat zijn de uiteindelijke kosten wat betreft container transport, waar komt het aan, waar moet je het uiteindelijk ophalen enz. Wta doe je als iemand niet betaald? Wat doe je als er schade is...? Hoop vragen. Simpele tip: kijk regelmatig op Ebay.de en hou de duitse prijzen in de gaten. En natuurlijk marktplaats. Ik heb onlangs 3 systemen gekocht met totaal 74 buizen en 2 zonneboilers incl. pompen, pt 100 spul, delta T regelingen voor 1000 euro...

Hallo Mike, Je hebt een goeie deal gemaakt.

Het is simpel.
Je doet mee of niet.
Je zoekt uit wat je wil. Bij welke leverancier we alles bestellen kunnen we dan uiteindelijk nog bepalen.
We komen bij elkaar bij mij thuis. Iedereen lapt zijn deel voor het transport.
Bestelling maken we definitief en ik betaal.

Ik heb het hele vervoer al als offerte van china tot de voordeur al geregeld. De vervoerder denkt mee. En de lading is volledig verzekerd via verzekering die ik via mijn eigen verzekering afsluit - gewoon in te zien bij mij.

De container staat dan bij ons voor de deur en die moeten we in 2 uur leeghalen. Ervaring leert dat het in half uur leeg is.
De prijs hangt af van wat we uiteindelijk per frame betalen en of er extra doane kosten bij komen als de container op moet voor controle - gek genoeg moet de afnemer daar voor dokken - Inclusief alle kosten (en een marge voor onvoorziene kosten) kom je op een prijs per frame van 30 buizen tussen de 225 en 275 euro. Zelf incl btw. Als ik het laat lopen via een ondernemer vriend van me betalen we ook nog eens geen btw (kan hij terugvragen).

Is je installatie up and running?

pelletpower

Bericht door pelletpower » 29 sep 2013, 23:18

Zou niet erg slim zijn van die vriend van je. Maar 2 frames wil ik wel eens proberen.

Zwerius Kriegsman

Bericht door Zwerius Kriegsman » 29 sep 2013, 23:34

Ik heb geen belangstelling om mee te doen, maar wil je alleen maar vragen of je ook al rekening hebt gehouden met:

transportkosten
kosten transportverzekering (of is dat niet nodig)
inklaringskosten
invoerrechten
te betalen BTW
wie draagt het koersrisico $/€

Ik zeg niet dat je het niet moet doen. Ik wil alleen maar aangeven dat je wel moet weten welke bijkomende kosten er zijn.

m.vr.gr.,
Zwerius
m.vr.gr.,
Zwerius Kriegsman
Ootmarsum
http://geen-energierekening-meer.weebly.com/index.html

Ruuben

Bericht door Ruuben » 30 sep 2013, 02:35

Zwerius Kriegsman schreef:Ik heb geen belangstelling om mee te doen, maar wil je alleen maar vragen of je ook al rekening hebt gehouden met:

transportkosten
kosten transportverzekering (of is dat niet nodig)
inklaringskosten
invoerrechten
te betalen BTW
wie draagt het koersrisico $/€

Ik zeg niet dat je het niet moet doen. Ik wil alleen maar aangeven dat je wel moet weten welke bijkomende kosten er zijn.

m.vr.gr.,
Zwerius
Al het bovenstaande is ingecalculeerd. Zie de eerdere postings. De variabele is de uiteindelijke collectorprijs, de hoeveelheid deelnemers, en extra douane kosten. Daarom de zeer ruime marge van 50 euro tussen 225 en 275. Dan zijn echt alle tegenvallers gedekt.

Koersrisico is geen risico maar een ietwat heen en weer bewegende factor maar van geen rol van betekenis omdat er zo kort zit tussen kort zit tussen bestellen en betalen. Natuurlijk kan de dollar instorten of het communisme vallen.

PaulBE

Bericht door PaulBE » 30 sep 2013, 06:56

Kleine bedenking van mijn kant: Eventueel goed kijken of alles compatible is.

Ooit, intussen een kleine 30 jaar geleden, kocht ik een fiets in de Makro en daar bleek achteraf geen enkele schroef staandaard (metrisch?) te zijn. Lastig dus om daar iets aan te herstellen of te vervangen.

Hier misschien minder van toepassing.

pelletpower

Bericht door pelletpower » 30 sep 2013, 09:22

Metrisch is ook in China m8 heeft dan geen sw13 maar sw12. Voor de rest gaan de verschillen langzaam de wereld uit.

ceesuitzeist

Bericht door ceesuitzeist » 01 okt 2013, 00:20

Zelf heb ik jaren geleden via een soort dozenschuiver een 4 x 30 buizensyteem besteld en zelf gemonteerd.
Aangezien ik de maximale subsidie kon binnenharken kostte het systeem bijna niks.
Vrij snel 2 x 30 buizencollector gedemonteerd, omdat ik te veel warmwater kreeg.
Na een half jaar bleken al enkele buizen al lek,dan slaan ze mat uit,vervangen door nwe. onder garantie.
Ik zou in het vervolg gewoon een cpl. systeem bestellen en niet meer zelf bouwen.

Regelmatig importeert ik spullen uit China , o.a. miniwindturbine,s,maar kom regelmatig voor hogere kosten te staan ,door inklarings en BTW kosten.Verder zitten er nog wat constructiefouten gratis bij ,maar dat ben ik wel gewent.
Bij enkele leveranciers in NL kan je ook mooie kortingen krijgen , bij een grote bestelling en vaak hebben die bedrijven al aardig ervaringen met de slechte produkten die vaak voor weinig te koop zijn.
Zij hebben natuurlijk ook al van alles uitgeprobeerd.
Als je makkelijk bij een systeem kan op b.v. een plat dak kan je een gokje wagen,maar op een dak waar je zelf niet makkelijk bijkan zou ik het niet zelf plaatsen.
Succes,
Ceesuitzeist

Ruuben

Bericht door Ruuben » 01 okt 2013, 09:29

ceesuitzeist schreef:Zelf heb ik jaren geleden via een soort dozenschuiver een 4 x 30 buizensyteem besteld en zelf gemonteerd.
Aangezien ik de maximale subsidie kon binnenharken kostte het systeem bijna niks.
Vrij snel 2 x 30 buizencollector gedemonteerd, omdat ik te veel warmwater kreeg.
Na een half jaar bleken al enkele buizen al lek,dan slaan ze mat uit,vervangen door nwe. onder garantie.
Ik zou in het vervolg gewoon een cpl. systeem bestellen en niet meer zelf bouwen.

Regelmatig importeert ik spullen uit China , o.a. miniwindturbine,s,maar kom regelmatig voor hogere kosten te staan ,door inklarings en BTW kosten.Verder zitten er nog wat constructiefouten gratis bij ,maar dat ben ik wel gewent.
Bij enkele leveranciers in NL kan je ook mooie kortingen krijgen , bij een grote bestelling en vaak hebben die bedrijven al aardig ervaringen met de slechte produkten die vaak voor weinig te koop zijn.
Als je makkelijk bij een systeem kan op b.v. een plat dak kan je een gokje wagen,maar op een dak waar je zelf niet makkelijk bijkan zou ik het niet zelf plaatsen.
Succes,
Ceesuitzeist
Je hebt een punt.
Welk chinees merk/fabrikant buizen had je van die 4x30?

(In mijn berekeningen zit overigens al inklaring en btw)

Ruuben

Bericht door Ruuben » 06 okt 2013, 20:09

Ruuben schreef:
ceesuitzeist schreef:Zelf heb ik jaren geleden via een soort dozenschuiver een 4 x 30 buizensyteem besteld en zelf gemonteerd.

Succes,
Ceesuitzeist
Je hebt een punt.
Welk chinees merk/fabrikant buizen had je van die 4x30?

(In mijn berekeningen zit overigens al inklaring en btw)

Ik ben nog steeds heeel nieuwsgierig!

Ruuben

Bericht door Ruuben » 06 okt 2013, 20:11

Ik wil bijna gaan bestellen.

eenmaal andermaal?!

pelletpower

Bericht door pelletpower » 06 okt 2013, 21:25

Is de container al vol dan?

Ruuben

Bericht door Ruuben » 06 okt 2013, 23:32

pelletpower schreef:Is de container al vol dan?
Feestje met z'n tweeen ben ik bang. :lol:

OBL-Rien
Contacteer:

Bericht door OBL-Rien » 07 okt 2013, 08:31

Ruuben schreef:Ik wil bijna gaan bestellen.

eenmaal andermaal?!
Helaas. Ik zit nog in het kooptraject... gaat langzamer dan verwacht. Maar ja, het gaat ook om veel geld.
http://www.overbeterleven.nl
http://www.nonagressieprincipe.nl

“There comes a time when one must take a position that is neither safe, nor politic, nor popular, but he must take it because conscience tells him it is right.” - M.L. King

Plaats reactie