cv pomp met dubbele sensor

verwarming, isolatie, huiselijk energieverbruik

Moderator: Moderators

Plaats reactie
KLEINE WIELEN
Berichten: 14
Lid geworden op: 04 feb 2018, 21:41

cv pomp met dubbele sensor

Bericht door KLEINE WIELEN »

Ik had een cv ketel en een hout cv kachel op 1 cv systeem zitten middels een open verdeler. Middels een handmatige schakelaar werd de pomp geschakeld naar hout cv kachel of cv ketel.

Nu zijn we verhuisd en hebben weer een hout cv kachel en cv ketel. Nu zou ik graag een cv pomp sturing hebben met twee sensoren. Op die wijze wordt de pomp automatisch geschakeld bij gebruik van cv ketel of hout cv kachel.

Een hout cv kachel wordt met een eigen pomp systeem is op het gas cv systeem aangesloten. Deze pomp heeft een sensor op de kachel zelf. In dien de hout cv kachel niet brand maar het gas cv systeem wel is er een extra pomp nodig daar de pomp van het gas cv ketel niet sterk genoeg is. In de praktijk blijkt dat pomp van hout cv kachel niet sterk genoeg is om de warmte door het gehele cv systeem te krijgen. In mijn vorige huis had ik daarvoor via een handmatige schakeling twee sensoren aan de pomp gekoppeld. 1 sensor na de gas cv ketel (voor de open verdeler) en 1 sensor na de 1-weg klep. Op deze wijze kon ik de pomp aan zetten als extra pomp voor ondersteuning van een van de beide systemen. Ik ben nu op zoek naar een automatische schakeling met twee sensoren. Dan kan ik nml een sensor voor en na de open verdeler plaatsen bhttps://tweakers.net/i/pMV-dJACoCrvecZ7TatH5bT1U0c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mTkme37wwjIgrH3QY7d4rGEv.png?f=fotoalbum_large
WilfredT2
Berichten: 266
Lid geworden op: 04 sep 2017, 10:02

Re: cv pomp met dubbele sensor

Bericht door WilfredT2 »

hoi,

ik zou je adviseren dit even te lezen: viewtopic.php?t=6366&start=30

staat een mooie oplossing in voor jouw vraag, zonder sensoren of wat dan ook. En draait al jaren volledig naar wens.
JantjeV8
Berichten: 4034
Lid geworden op: 03 feb 2009, 12:50

Re: cv pomp met dubbele sensor

Bericht door JantjeV8 »

Je hebt een PB.
Plaats reactie