Hoeveel stookhout gebruik je per jaar ?

verwarming, isolatie, huiselijk energieverbruik

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Pieke
Berichten: 769
Lid geworden op: 15 nov 2012, 18:10
Locatie: zuidelijke appendix

Re: Hoeveel stookhout gebruik je per jaar ?

Bericht door Pieke »

Maart roert zijn staart.
April doet wat ie wil.
In mei stook je nog steeds bij.
Laatst gewijzigd door Pieke op 14 mei 2013, 21:05, 1 keer totaal gewijzigd.
De pen is machtiger dan het zwaard.
Eén foto zegt meer dat 1000 woorden.
Lach 'ns naar het vogeltje.
Jan.
Berichten: 676
Lid geworden op: 04 jul 2012, 11:03

Re: Hoeveel stookhout gebruik je per jaar ?

Bericht door Jan. »

Maart roert zijn staart.
April doet wat ie wel.
In mei stook je nog steeds bij.
In mei stook je nog steeds bij en trek je de economie uit het slob.

Zo las ik vandaag dat:
De consumentenbestedingen zijn nog heel zwak. [En ook blijvend hoop ik.]
Hetzelfde geldt voor de investeringen, die flink in de min zitten. [Wie had ook iets anders verwacht met zo'n standvaste en betrouwbare regering :wink: ????]
De bouwsector ondervindt daarvan nog iedere dag de gevolgen. [Geen enkel probleem lijkt me, we bouwen het liefst voor de klant en alleen voor de klant.]
En dan nu de opmerking waardoor ik spontaan over m'n nek ging:
Door het koude weer is de gasproductie met maar liefst 16 procent gestegen, waardoor mogelijk een nulgroei of zelfs een klein plusje te zien zal geven. [Steilknettergek zijn die lui!! [De wijze van berekenen geeft nu dus aan waar het om draait- ten koste van ons blijven zuigen voor de idiootste uitgaven.]]

We kunnen zeggen genoeg is genoeg en / of we doen het met nog ietsie minder, maar de roverheid vindt altijd wel een manier om nog iets uit ons te zuigen.
Al geef je het hele jaar geen cent uit voor jezelf en verdien je een heel jaar nul komma niets, heb je de hypotheek afgelost, dan nog weten ze je te benadelen. Door een soldariteitsbijdrage bijvoorbeeld. :cry:

Zo zit je in mei nog steeds in de kou
Zij die achter mijn rug om spreken, staan op de juiste plek om mijn kont te kussen.
Gebruikersavatar
benthuis
Moderator
Berichten: 2188
Lid geworden op: 18 mei 2010, 21:42

Re: Hoeveel stookhout gebruik je per jaar ?

Bericht door benthuis »

Jan. schreef:nulgroei
Das een mooie!!! Net als negatieve investeringen....

Mijn slaplant heeft ook last van nulgroei, hij is namelijk DOOD.
Eens gaan vragen bij de bank, ""ik wil graag een negatieve investering komen doen van 1000 euro"!
Kom ik boven aan de ladder, staat ie tegen de verkeerde muur... (Naar Covey)
Jan.
Berichten: 676
Lid geworden op: 04 jul 2012, 11:03

Re: Hoeveel stookhout gebruik je per jaar ?

Bericht door Jan. »

Ik zal eens vragen of mijn onze hiepoteek aangepast kan worden aan de economie.
Negatief laten groeien.
Zij die achter mijn rug om spreken, staan op de juiste plek om mijn kont te kussen.
David86
Berichten: 2041
Lid geworden op: 17 mei 2012, 09:16
Locatie: Hollandse Delta

Re: Hoeveel stookhout gebruik je per jaar ?

Bericht door David86 »

Jan schreef: roverheid

:mrgreen:
..
JantjeV8
Berichten: 4035
Lid geworden op: 03 feb 2009, 12:50

Re: Hoeveel stookhout gebruik je per jaar ?

Bericht door JantjeV8 »

Jan. schreef:Eigenlijk moeten de de uitstoot niet per woning rekenen maar per persoon??

K K K K koud hé :(
Uitstoot moet je gewoon sec berekenen wat er uitgestoot wordt. Rechtlullen per persoon doen ze in Den Haag al genoeg.
Jan.
Berichten: 676
Lid geworden op: 04 jul 2012, 11:03

Re: Hoeveel stookhout gebruik je per jaar ?

Bericht door Jan. »

Uitstoot moet je gewoon sec berekenen wat er uitgestoot wordt. Rechtlullen per persoon doen ze in Den Haag al genoeg.


Tot mijn spijt zie ik het verband nog steeds niet. Wie helpt me? eerst maar van de wal in de sloot en als we samen in de sloot liggen bekijken we wel eens hoe we er uit gaan komen
Zij die achter mijn rug om spreken, staan op de juiste plek om mijn kont te kussen.
ThomasD
Berichten: 21
Lid geworden op: 26 nov 2012, 14:35

Re: Hoeveel stookhout gebruik je per jaar ?

Bericht door ThomasD »

Ik woon in mijn huidige woning nog maar een jaar maar ik schat dat ik met 600m³ gas en 3 kubiek hout per jaar moet toekomen.
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 2978
Lid geworden op: 25 feb 2010, 15:11
Locatie: Uruguay

Re: Hoeveel stookhout gebruik je per jaar ?

Bericht door Tim »

Jan. schreef:
Uitstoot moet je gewoon sec berekenen wat er uitgestoot wordt. Rechtlullen per persoon doen ze in Den Haag al genoeg.
Tot mijn spijt zie ik het verband nog steeds niet. Wie helpt me? eerst maar van de wal in de sloot en als we samen in de sloot liggen bekijken we wel eens hoe we er uit gaan komen
Jan., ik denk dat JantjeV8 probeert te zeggen dat het niet uitmaakt of je het per kop of per kont uitrekent, het is uitgestoten op één aarde.

Tim
jobplas
Berichten: 234
Lid geworden op: 03 feb 2013, 20:13

Re: Hoeveel stookhout gebruik je per jaar ?

Bericht door jobplas »

6-8 kuub divers hout per jaar in onze Dovre 550.
Daarnaast ongeveer 1200-1400 kuub gas.

Gaat om een kleine jaren 30 2 onder 1 kap woning, behalve de vloer, redelijk na geïsoleerd.
De houtkachel brand alleen van 16.00 tot 23.00.

Bovenverdieping wordt nauwelijks verwarmd, in keuken en badkamer vloerverwarming.
Gezin met 2 kinderen.

Per volgende week ben ik hiernaast eigenaar van een grote vrijstaande boerderij die slecht geïsoleerd is en alleen gaskachels heeft.
Qua isolatie is het plan om daar de houten vloeren te vervangen door schuimbeton en voorzetwanden van gips te plaatsen voor de steens muren, deze isoleren met 9cm steenwol. Ik hoop de boerderij met alleen LTV te kunnen verwarmen.
200m2 woonboerderij, Dovre 450, LTV verwarming dmv Atmos 30kw, geen aardgas, negatieve energierekening, 5100Wp Solar Frontier, Varkentjes, kippetjes, moestuin.
Jan.
Berichten: 676
Lid geworden op: 04 jul 2012, 11:03

Re: Hoeveel stookhout gebruik je per jaar ?

Bericht door Jan. »

Nu ben ik meer voor het principe - de vervuiler moet dokken.
Zij die achter mijn rug om spreken, staan op de juiste plek om mijn kont te kussen.
Gebruikersavatar
Pieke
Berichten: 769
Lid geworden op: 15 nov 2012, 18:10
Locatie: zuidelijke appendix

Re: Hoeveel stookhout gebruik je per jaar ?

Bericht door Pieke »

jobplas schreef:
Per volgende week ben ik hiernaast eigenaar van een grote vrijstaande boerderij die slecht geïsoleerd is en alleen gaskachels heeft.
Qua isolatie is het plan om daar de houten vloeren te vervangen door schuimbeton en voorzetwanden van gips te plaatsen voor de steens muren, deze isoleren met 9cm steenwol. Ik hoop de boerderij met alleen LTV te kunnen verwarmen.
Toemaar Jobplas. Mooi project. Is je project ergens te volgen misschien? Ik vind het wel interessant. Ga je veel zelf doen?

Gr. Pieke
De pen is machtiger dan het zwaard.
Eén foto zegt meer dat 1000 woorden.
Lach 'ns naar het vogeltje.
jobplas
Berichten: 234
Lid geworden op: 03 feb 2013, 20:13

Re: Hoeveel stookhout gebruik je per jaar ?

Bericht door jobplas »

Pieke schreef:
Toemaar Jobplas. Mooi project. Is je project ergens te volgen misschien? Ik vind het wel interessant. Ga je veel zelf doen?

Gr. Pieke
Bedankt voor je reactie Pieke! Ik ben inderdaad van plan veel zelf te doen, met name omdat ik het leuk vindt. Ik heb een nieuw topic geopend, reacties of ideeën zijn van harte welkom. http://www.ecologieforum.eu/viewtopic.p ... 035#p51035
200m2 woonboerderij, Dovre 450, LTV verwarming dmv Atmos 30kw, geen aardgas, negatieve energierekening, 5100Wp Solar Frontier, Varkentjes, kippetjes, moestuin.
trikke2705
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 mei 2012, 23:21

Re: Hoeveel stookhout gebruik je per jaar ?

Bericht door trikke2705 »

Ik heb een 10 m3 verstookt, allemaal Berk. Ik woon in een chalet die gebouwd is in 2008, grondoppervlakte is 8m x 8m en heeft een verdiep. Mijn kachel is een Efel Harmony en die voorziet alles van warmte.
Jan.
Berichten: 676
Lid geworden op: 04 jul 2012, 11:03

Re: Hoeveel stookhout gebruik je per jaar ?

Bericht door Jan. »

23 mei.

We stoken nog elke dag. :(

Kom net terug van de bouw, de kerels lopen in de doorwerkjas met mutsen op, bijna eind mei. :( :( :(

Temperatuur vanmorgen kwart over 6 exact 4,3 graden, zelfs nu geeft de landelijke meetdienst 4 a 5 graden aan in het midden van Nederland. :(

Ik denk dat er wel al weer een kuub is doorgegaan, afvalhout, balkkoppen enzo. :( :( :(
Zij die achter mijn rug om spreken, staan op de juiste plek om mijn kont te kussen.
Plaats reactie