Vloerverwarming controller aansturen via KNX

verwarming, isolatie, huiselijk energieverbruik

Moderator: Moderators

wtkoos
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jan 2013, 14:01

Vloerverwarming controller aansturen via KNX

Bericht door wtkoos »

Wij hebben een vloerverwarmingssysteem met 2 verdelers + 2 badkamer design radiatoren + 2 aparte radiatoren. De De motorische afsluiters op de verdeler worden aangestuurd door een (Danfoss CF-MC Master) controller die z'n opdrachten krijgt van draadloze kamerthermostaten (868 MHz). De meeste ruimtes hebben hun eigen thermostaat; de woonkamer/keuken thermostaat stuurt 5 afsluiters aan. De radiatoren hebben hun eigen regeling op de radiator.

De warmte komt via een warmtewisselaar van de stadsverwarming. Iedere verdeler heeft z'n eigen circulatie pomp die stopt als er (vanuit de op de verdeler aangesloten ruimtes) geen warmtevraag is.

Hoe het warme water circuleert door de radiatoren is me nog steeds een raadsel eigenlijk. Geen pomp kunnen vinden.

Anyway....

Ik ben een KNX systeem aan het plannen en zou ook graag m'n klimaat door het KNX systeem laten managen.

Wat heb ik hiervoor nodig? Is er een manier om het KNX systeem met de master controller te laten praten ? Een KNX compatible kamerthermostaat die met de Danfoss controller kan communiceren lijkt me de meest voor de hand liggende oplossing.
Plaats reactie