Hittebestendige soepele buis en warmtegeleidende olie. Welk?

verwarming, isolatie, huiselijk energieverbruik

Moderator: Moderators

Plaats reactie
christiaan65

Hittebestendige soepele buis en warmtegeleidende olie. Welk?

Bericht door christiaan65 » 21 jan 2013, 10:12

Welke soepele hittebestendige buis kan ik gebruiken om als warmte recuperatie rond een schoorsteenmantel te plaatsen die dan aangesloten is op een radiator?

Welke olie kan men gebruiken voor een natuurlijke warmte circulatie (zonder motor) in een radiator?

Stef I

Re: Hittebestendige soepele buis en warmtegeleidende olie. W

Bericht door Stef I » 21 feb 2013, 23:13

Hoi als ik dit idee zelf had moeten realizeren dan had ik koperen flexibele waterleiding op een rol gebruikt. Een open resorvair in het systeem geplaatst zodat er geen overbelastende druk kan ontstaan. En als olie een dunne motor olie die tijdens bedrijfs tempratuur tegen de zelfde vloeibaarheid als water aan zit. Let vooral op de natuurlijke warmte stijging en maak er een vloeiend circuit van.

David86

Re: Hittebestendige soepele buis en warmtegeleidende olie. W

Bericht door David86 » 23 feb 2013, 00:40

Heren,

Motorolie, open expansie en huiskamer gaan niet zo goed samen, tenzij je wilt dat je huis naar een autowerkplaats gaat ruiken.

Koperen buis rondom een rookgasafvoer wikkelen is zondegeld, er is niet genoeg contact oppervlak om bruikbaar vermogen af te nemen.

Mijn keuze zou vallen op een plantaardige olie, indien een gesloten expansie niet mogelijk (of gevaarlijk) is zou ik de open expansie verbinden met de buitenlucht, anders ruikt het naar een friettent i.p.v. een autowerkplaats.

Gebruik de zoekfunctie even met de zoekterm : "rookgas ww" of " rookgas warmtewisselaar" , daar vind je de bruikbare ideeën.

Succes
..

Plaats reactie