Wie bouwt mee? (Batch) Rocket (177) uitvoeringen

verwarming, isolatie, huiselijk energieverbruik

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8533
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Wie bouwt mee? (Batch) Rocket (177) uitvoeringen

Bericht door kockie »

Op het forum wordt door diverse mensen gesproken over wat er met een rocket (177) allemaal gedaan kan worden. In gedachten zijn er al massakachels, cv-kachels en weet ik wat niet meer gebouwd, alleen zijn er geen voorbeelden.

Ik wil voorstellen om met een groep een combi kachel te bouwen, dus massa+ cv, misschien naar behoefte schakelbaar en als het kan een kookgedeelte erbij aan (evt 2 rockets?).

Wat heb ik aan te bieden: een plek, de schuur waar de vorige 2 forumdagen in gehouden zijn mag als ondergrond dienen voor zo'n ding dat dan ook kan blijven staan als demonstratie object. In de schuur zit vloerverwarming en een radiator, deze kunnen als test gebruikt worden. Verder heb ik nog een x-aantal betonklinkers om een mantel te bouwen. Diep in de grond is klei te vinden, dus lemen moet ook lukken. Verder wil ik wel een gedeelte van de benodigde schoorsteen sponseren. Ook heb ik nog wel wat hout om te verstoken liggen en wat herbruikbaar ijzer. Lasapparaat en slijptol zijn ook aanwezig.

Wie doet mee en wie heeft wat te bieden?

Vorderingen moeten vastgelegd worden voor het nageslacht en kunnen in het kader van "ecologieforum-tv" geplaatst worden op een videosite.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Gebruikersavatar
benthuis
Moderator
Berichten: 2186
Lid geworden op: 18 mei 2010, 21:42

Re: Rocket (177) uitvoeringen

Bericht door benthuis »

Jaaaaaaaa, heb niet veel aan materiaal in de aanbieding. Beetje vuurvaste stenen?
Verder mn tomeloze opgeleide energie? Maar ik zeg, .... DOEN!
Gaat me hier nog niet lukken om zo'n ding te bouwen in mn huidige woonhuis.
Maar zou graag meewerken om hands-on ervaring te krijgen.
En zeker ook om uit de theorie fase te komen en een uitvoerbaar praktijkmodel te kunnen showen.

Top idee Maarten!!
Kom ik boven aan de ladder, staat ie tegen de verkeerde muur... (Naar Covey)
deleted
Berichten: 4857
Lid geworden op: 17 jun 2010, 11:29

Re: Rocket (177) uitvoeringen

Bericht door deleted »

Met CV-functie ...
Een vloerverwarming in een stal ? Wat moet ik me daarbij voorstellen ?

G
Gebruikersavatar
Chicken Power
Berichten: 2410
Lid geworden op: 19 feb 2006, 12:17
Locatie: Groot Rijnmond

Re: Rocket (177) uitvoeringen

Bericht door Chicken Power »

Had je maar moeten blijven slapen!

Ik heb er meermaals heerlijk liggen knorren, en zekerheidshalve, daar houdt dan ook elke vergelijking mee op :lol: .


Groet, Cp
Verwijderd.
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8533
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Rocket (177) uitvoeringen

Bericht door kockie »

De varkens moe(s)ten lekker warm liggen als ze kwamen. Je kunt dan de hele schuur warmstoken of een lekker warm plekje creëren. Bevordert ook de zindelijkheid. De biggen die kwamen waren ca 23 graden, die moet je wel een beetje opvangen in de winter.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
deleted
Berichten: 4857
Lid geworden op: 17 jun 2010, 11:29

Re: Rocket (177) uitvoeringen

Bericht door deleted »

Vanuit het oogpunt van de varkens die meermaals kwamen slapen begrijp ik het wel, maar hoe ziet die verwarming er concreet uit ? Leidingdiameter en leidinglengte enz...

G
Gebruikersavatar
Chicken Power
Berichten: 2410
Lid geworden op: 19 feb 2006, 12:17
Locatie: Groot Rijnmond

Re: Rocket (177) uitvoeringen

Bericht door Chicken Power »

Mogge mijn waarde,
Chicken Power schreef:en zekerheidshalve, daar houdt dan ook elke vergelijking mee op :lol: .
Verwijderd.
deleted
Berichten: 4857
Lid geworden op: 17 jun 2010, 11:29

Re: Rocket (177) uitvoeringen

Bericht door deleted »

Waarom zeg je dat meermaals ?

G
Gebruikersavatar
Chicken Power
Berichten: 2410
Lid geworden op: 19 feb 2006, 12:17
Locatie: Groot Rijnmond

Re: Rocket (177) uitvoeringen

Bericht door Chicken Power »

Ik heb daar zowel na de forumdag 2011, alswel de forumdag 2012, mijn nachtrust genoten.

Althans, naar wat er nog als nacht restte, en aangevuld met de daaropvolgende morgen.


Groet, Cp
Verwijderd.
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8533
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Rocket (177) uitvoeringen

Bericht door kockie »

Gandalf schreef:Leidingdiameter en leidinglengte enz...

G
Het "systeem" is nog aangelegd in mijn "pre ecologieforum tijdperk". Het bestaat uit 2 lussen kunstof slang, ik denk 16 mm. De schuur heeft een lengte van 20 meter. Slangen liggen 20-25 cm uit elkaar. Iedere lus is dus 40 meter. De regelaar is een zelfbouw exemplaar...
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
deleted
Berichten: 4857
Lid geworden op: 17 jun 2010, 11:29

Re: Rocket (177) uitvoeringen

Bericht door deleted »

Aan de zijkanten dan ? Want in het midden was er toch een mestput ?

G
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8533
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Rocket (177) uitvoeringen

Bericht door kockie »

De verhogingen net naast de mestput
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
deleted
Berichten: 4857
Lid geworden op: 17 jun 2010, 11:29

Re: Rocket (177) uitvoeringen

Bericht door deleted »

Ow ja. Nu weet ik het weer. Daar waar CP al meermaals gelegen heeft !

Wel spijtig van de dunne diameter. Een systeem via het plafond naar achteren en via de vloerleidingen terug naar voren met natuurlijke circulatie kunnen we vergeten.


G
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8533
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Wie bouwt mee? Rocket (177) uitvoeringen

Bericht door kockie »

Nou goed, na het varkensdeel en een aangepaste titel ben ik op zoek naar meer mensen met ideeën, kennis, kunde en materialen. Wie denk(t)(en) en bouw(t)(en) er mee? Deelname verplicht tot niets, behalve enthousiasme :!:
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Sandman79
Berichten: 1043
Lid geworden op: 15 dec 2011, 11:48

Re: Wie bouwt mee? Rocket (177) uitvoeringen

Bericht door Sandman79 »

ik wil wel mee helpen.. maar heb weinig kennis, tijd meestal in weekends. Materialen... wat restjes alpexbuis, paar aansluitingen, niet veel, maar het kan misschien wel hier of daar van pas komen misschien? :s

Mijn persoonlijke interesse is overigens richting systeem wat gekoppeld is aan cv. :)
Gesloten