Deze site draait alleen op donaties. Voorkom reclame en ga een bedragDaarna bent u weer een jaar van deze vervelende reclame af!

Klik hier voor meer informatie

Ecologieforum

Welkom op het forum over ecologie en energie. U bent hier van harte welkom om vragen te stellen en voor discussie.
Het is momenteel 26 Mrt 2017, 21:45

Alle tijden zijn UTC + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten. U kunt geen berichten wijzigen of nieuwe reacties plaatsen.  [ 572 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 35, 36, 37, 38, 39
Auteur Bericht
 Titel: Re: Wie bouwt mee? Rocket (177) uitvoeringen
BerichtGeplaatst: 03 Dec 2013, 20:49 
Moderator
Gebruikers-avatar

Mijn post van 2 december heeft nog een nuancering nodig. Vandaag heb ik de kachel een vrij klein opwarm vuur gegeven en toen op het houtskool bed dat zelfs nog niet alleen maar gloeide een fors stuk hele stam gelegd. Het paste er maar net in met nog twee dikkere takken links en rechts er naast. Dat stuk stam was ongeveer 15 cm doorsnede met een paar flinke knoesten er in, slecht klein te krijgen. Tot mijn verrassing bleef het geheel zonder problemen doorbranden, geen rook uit de schoorsteen.

Het heeft zeker anderhalf uur geduurd voordat het zo ver was dat er meer hout op kon. Daar heb ik twee grote brokken voor geselecteerd, toen was de vuurkamer meteen weer vol. Ook dat werd zonder problemen geconsumeerd, de vlam in de poort bleef doorgaan met hetzelfde geluid te produceren. Het ziet er naar uit dat de brandtijd verlengd kan worden met grote brokken hardhout, wel droog maar met de schors er nog omheen.

Profiel  

Deze site draait alleen op donaties. Voorkom reclame en ga een bedragDaarna bent u weer een jaar van deze vervelende reclame af!

Klik hier voor meer informatie

Titel: Re: Wie bouwt mee? (Batch) Rocket (177) uitvoeringen
BerichtGeplaatst: 23 Dec 2013, 16:32 
Moderator
Gebruikers-avatar

Midas en Marini,

Ik heb jullie vragen en de antwoorden daar op verplaatst naar een eigen onderwerp.
Diverse vragen over de batch rocket

Profiel  

Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten. U kunt geen berichten wijzigen of nieuwe reacties plaatsen.  [ 572 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 35, 36, 37, 38, 39

Alle tijden zijn UTC + 1 uur