Wie bouwt mee? (Batch) Rocket (177) uitvoeringen

verwarming, isolatie, huiselijk energieverbruik

Moderator: Moderators

peterberg
Moderator

Re: Wie bouwt mee? Rocket (177) uitvoeringen

Bericht door peterberg » 23 dec 2012, 21:26

kockie schreef:Mag ik ook meedoen?
Jazeker wel.
Maar op welke lijst wil je komen, Kockie? Je bent zelf al initiatiefnemer en je stelt een plek beschikbaar plus (een deel van) het materiaal. Is de medewerkers lijst OK of wil je bij het publiek dat waar nodig een handje toesteekt?
groeten, Peter
+52° 1' 47.40", +4° 22' 57.80"

kockie
Site Admin
Contacteer:

Bericht door kockie » 23 dec 2012, 21:29

Zet me maar op de 2e lijst, zal wel veel andere dingen te doen hebben dan bouwen....
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.

account verwijderd

Bericht door account verwijderd » 23 dec 2012, 21:48

@Supersport,

Ik had het eerlijk gezegd anders verwacht, maar ja dat weten we dan ook weer voor 99% zeker, ik was al gewaarschuwd door 2 personen,
maar toch weer goedgelovig geweest.

@Kockie,
Hoe is het met de buitenjacuzzi? Is die t.z.t. gereed?
Verwijderd

kockie
Site Admin
Contacteer:

Bericht door kockie » 23 dec 2012, 21:59

Een Jacuzi zal het niet worden; ik heb een sch$%thekel aan lawaai als ik zit te badderen. Het zal dus een hottub worden. Naar verwachting is die nog lang niet klaar als er een kachelworkshop/bouwdag gehouden wordt, of je moet me komen helpen met een aantal andere projecten. De missus wil die eerst af voordat ik aan de hottub begin.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.

account verwijderd

Bericht door account verwijderd » 23 dec 2012, 22:16

@Kockie,

Ze heeft je aardig in het gereel.
Ik hou wel van een pittige vrouw, die gaan tenminste nooit vervelen, blijft altijd spannend.

Wat ik voor je kan doen de inboedel van het schuren complex organiseren.
Daar ben ik goed in.
Verwijderd

kockie
Site Admin
Contacteer:

Bericht door kockie » 23 dec 2012, 22:24

Het gaat meer om terras afwerken, tegels leggen, afdakje maken, extra buffer plaatsen, isoleren en afwerken, besturing programmeren zodat zij (en ik) niet meer naar de schuur hoeven om de verwarming te regelen. De inboedel van de schuren staat pas op een heeeeeeele lage plaats....

account verwijderd

Bericht door account verwijderd » 23 dec 2012, 22:47

Ik weet wel hoe dat komt,

Vrouwen kijken vooral naar het uitzicht vanaf het bankstel en het comfort wat daarbij hoort, openstaande deuren naar overdekt terras, privacy etc.
Mijn oom zegt dat hij denkt in de laatjes vorm, en zegt dat vrouwen denken in spaggetti vorm.
Ik kan mij daarin niet vinden.

Weet je, je kunt een vrouw binnen 1 minuut de gelukkigste vrouw van de wereld maken.
Zeg dat je morgen iemand hebt ingehuurd om de klusjes te doen. :wink:
Verwijderd

Herbro

Bericht door Herbro » 24 dec 2012, 08:09

Hoi,

Ik zou graag in mijn nog nieuw te bouwen huis een rocket willen bouwen en de beste leerschool is wat praktijk op te doen.
Daarom vraag ik om als werkende kracht mee te doen met jullie project als dit nog mogelijk is.
Ik heb nog 150l vermiculiet, 4 betonnen schouwpotten van 20x20 binnenmaat en 33 hoog en 10 st stoepdals 40x40x4 die ik eventueel wil meebrengen.
Als je nog vuurvaste stenen nodig heb 25x12,5x6,3 dan kan ik hier voor een beperkte hoeveelheid zorgen.

ik kijk er naar uit.

Groetjes Herman

12much

Bericht door 12much » 24 dec 2012, 12:20

@Kockie: volgens mij komt je schuur goed vol te zitten...Zou toch maar even overwegen om een pakketje planken en een tekeningetje voor je hottub klaar te leggen... :fff
Never burn faster than your Wocket.

kockie
Site Admin
Contacteer:

Bericht door kockie » 24 dec 2012, 12:26

De tub is er al, een oude rvs melktank die ik ooit ergens meegenomen heb. Alleen het "Hot" moet er nog in.

Maar goed, als er mensen zijn die kunnen houthakken, tegels leggen etc..... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

peterberg
Moderator

Bericht door peterberg » 24 dec 2012, 13:46

Herbro schreef:Ik zou graag in mijn nog nieuw te bouwen huis een rocket willen bouwen en de beste leerschool is wat praktijk op te doen. Daarom vraag ik om als werkende kracht mee te doen met jullie project als dit nog mogelijk is. Ik heb nog 150l vermiculiet, 4 betonnen schouwpotten van 20x20 binnenmaat en 33 hoog en 10 st stoepdals 40x40x4 die ik eventueel wil meebrengen.
Als je nog vuurvaste stenen nodig heb 25x12,5x6,3 dan kan ik hier voor een beperkte hoeveelheid zorgen.
Ja hoor, dat is mogelijk, je komt op de lijst van medewerkers. Het merendeel van het materiaal wat je noemt heb ik niet direct een doel voor, ik hou het in gedachten. Die stoepdallen heb ik wel een doel voor, die kunnen als bovenkant van de bank dienen. Die komen op de materiaal lijst.
groeten, Peter

account verwijderd

Bericht door account verwijderd » 25 dec 2012, 02:00

@Kockie,
Alleen het "Hot" moet er nog in.
Bedoel je daarmee je vrouw? Die is "to hot to handle". :roll:

Maar ehh, ijsblokjes en tequilia doen wonderen.

Die hot tup is toch geïsoleerd?
Verwijderd

Pieke

Bericht door Pieke » 25 dec 2012, 04:25

Ik zou dit graag willen bijwonen en volgen, maar ik denk dat de afstand ( Zeddam? ) voor mij roet in het eten gooit.Derhalve wil ik een extra lijst toevoegen>>>> Donateur/sponsor <<<< Temeer daar ik geen materialen tot mijn beschikking heb.

Waar en aan wie kan ik doneren?Dit mag wat mij betreft ook aan Cola,koffie,bier en andere lekkernijen besteed worden.

Gr. Pieke
De pen is machtiger dan het zwaard.
Eén foto zegt meer dat 1000 woorden.
Lach 'ns naar het vogeltje.

kockie
Site Admin
Contacteer:

Bericht door kockie » 25 dec 2012, 09:50

michel schreef:@Kockie,
Die hot tup is toch geïsoleerd?
Het is nu nog een cold tub. Hij is wel geïsoleerd ja.

peterberg
Moderator

Bericht door peterberg » 25 dec 2012, 11:20

Pieke schreef:Waar en aan wie kan ik doneren? Dit mag wat mij betreft ook aan Cola,koffie,bier en andere lekkernijen besteed worden.
Hartelijk dank voor het aanbod, er is nog niemand gebombardeerd tot penningmeester. Ik heb nu nog geen idee hoe de financien gaan lopen. Maar ik heb je suggestie gevolgd en een nieuwe lijst toegevoegd met donateurs/sponsors waar jij uiteraard op staat.
groeten, Peter

Gesloten