Hooikist

verwarming, isolatie, huiselijk energieverbruik

Moderator: Moderators

Anne2
Berichten: 476
Lid geworden op: 07 okt 2011, 19:07

Re: Hooikist

Bericht door Anne2 »

ritsaert snijder schreef: .... en moet de kist stevig genoeg zijn om er op te zitten en een boek te lezen.
RS
:lol:

@12much
Bonen. Een nacht weken of nog wat langer deed ik ook. Een half uur koken, misschien, misschien korter, weet ik niet meer. Het viel zo zwaar bij mij, tegen misselijk aan, brr voor mij geen bonen meer. Ik heb geloof ik helemaal geen bonen meer gegeten na die paar keer. Pas voorzichtig kikkererwten uit blik gegeten.

Wil met kerst voor 20 tot 30 personen koken en heb besloten dat het dan wel handig is om hem als warmhoudkist te gebruiken. Wel een groot gevaarte om mee te nemen.
ritsaert snijder
Berichten: 4465
Lid geworden op: 09 dec 2009, 10:53
Locatie: kachelbouwer /Portengen

Re: Hooikist

Bericht door ritsaert snijder »

@ 12 much,
je opsomming is niet compleet...dus toch ergens ondergronds :lol:
RS
groet!

Ritsaert
Gebruikersavatar
12much
Berichten: 580
Lid geworden op: 03 okt 2009, 23:08
Locatie: Tienhoven Ut

Re: Hooikist

Bericht door 12much »

je opsomming is niet compleet...dus toch ergens ondergronds
ik was etc aan het eind inderdaad vergeten....

Want ik heb ook nog 10 liter pannen met zeef om eventueel rijst in te kunnen stomen, een drielaags Bapao stoompan die je voor heel veel andere dingen kunt gebruiken met een diameter van 40cm volgens mij. Ook nog twee dubbele hotpots (2x3 en 2x6 liter) dit zijn au bain marie sets, electrisch warmhouden van grote hoeveelheden soep, saus, pindasaus met sate er in, jus, gehaktballen in de jus etc etc. dus, een professioneel koffiezetapparaat voor filterkoffie, 2 liter thermoskannen met een pompje (maar die kennen jullie al) een dubbelgroeps professioneel espressoapparaat met twee stoompijpen en een kokend water aftap (maar daar heb je wel een cursus bij nodig) Ik heb helaas geen couverts en bijbehorende servetten en tafellakens meer, die huur ik tegenwoordig incl al het glaswerk, koffie en thee servies en bestek bij mij aan de overkant van de plas.... lekker gemakkelijk, spoelen op zijn kop terug in de kratten, klaar.

Misschien iets voor Anne2's kerstdiner?
Never burn faster than your Wocket.
ritsaert snijder
Berichten: 4465
Lid geworden op: 09 dec 2009, 10:53
Locatie: kachelbouwer /Portengen

Re: Hooikist

Bericht door ritsaert snijder »

toch denk ik.... :lol:
groet!

Ritsaert
Plaats reactie