Naregeling van Vloerverwarmig

verwarming, isolatie, huiselijk energieverbruik

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Appetjo
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jan 2007, 22:05

Naregeling van Vloerverwarmig

Bericht door Appetjo »

Hallo ik heb een Nefit HRC-24 met een Moduline 300
daarnaast heb ik qua naregeling nog schutz ruimtethermostaten en op de verdeler servo motoren.
Maar ik de regeling niet juist werkend, als ik nu de servomotore afkoppel dan verwarmt ie wel mijn kamer, maar ik heb het idee dat de kamer warmer is dan waarop de moduline is ingesteld.

wie heeft er tips ofwebsites waar ik hier het e.e.a. over kan vinden..


alvast bedankt

:cry: :cry:
Gebruikersavatar
Chicken Power
Berichten: 2410
Lid geworden op: 19 feb 2006, 12:17
Locatie: Groot Rijnmond

Bericht door Chicken Power »

Hoi, en welkom hier

Ik denk dat als je de servo motor er afhaalt de kraan dus gewoon open staat.!

Ik weet niet echt waarom en wat je met zo een kromme zin bedoelt:

“Maar ik de regeling niet juist werkend”

Maak er begrijpelijk Nederlands van, wellicht kan Chathankey je met deze merken en onderlinge afstemming helpen!

Anders moet je het hier proberen:
http://www.klusidee.nl/Forum/

Zelf wel even de goeie categorie van deel fora nemen.

Groet, Cp
chathanky
Berichten: 660
Lid geworden op: 27 sep 2006, 18:22

Bericht door chathanky »

De servo kleppen regelen je vloertemperatuur en is geen na regeling.

Omdat je te maken hebt met een traag systeem is het van belang dat de vloer niet te warm wordt. Gebeurt dit wel dan zal de warmte gaan na ijlen en de ruimte te ver opwarmen. Dit is hetgene wat je proefondervindelijk gedaan hebt.

Je modulerende ketel wil met alle plezier de warmte aan de vloer blijven geven als deze er om vraagt maar de servoklep begrenst dit. Je ketel gaat dan terug moduleren naar een lager vermogen zodat het na ijlende effect terug te dringen en voorkomt zo dat de gewenste temperatuur wordt overschreden.

Als je verder geen problemen hebt ga hier niet aan sleutelen als je niet weet waar je werkelijk mee bezig bent.

Ik hoop dat dit duidelijk genoeg is voor je anders staat vragen altijd vrij.
Gebruikersavatar
John O
Berichten: 95
Lid geworden op: 24 okt 2006, 23:42
Locatie: Oisterwijk

Re: Naregeling van Vloerverwarmig

Bericht door John O »

Appetjo schreef:Hallo ik heb een Nefit HRC-24 met een Moduline 300
daarnaast heb ik qua naregeling nog schutz ruimtethermostaten en op de verdeler servo motoren.
Maar ik de regeling niet juist werkend, als ik nu de servomotore afkoppel dan verwarmt ie wel mijn kamer, maar ik heb het idee dat de kamer warmer is dan waarop de moduline is ingesteld.
Als je de motoren verwijderd staan de kleppen inderdaad helemaal open.

Waar hangt de moduline? Is die ruimte ook verwarmt door vloerverwarming? En zo ja, hoe worden de afsluiters van die ruimte dan geregeld? Nog een thermostaat in die ruimte?
Dat gaat namelijk nooit goed werken.

Dan kan je beter een moduline 400 met een buiten voeler aanschaffen en weersafhankelijk instellen, en echt naregelen met de zone ventielen. Dan heb je ook een bypass nodig in het systeem en thermostatische ventielen op alle radiatoren.

Succes, John
Groetjes, John
Plaats reactie