Waterbesparende douchekop

verwarming, isolatie, huiselijk energieverbruik

Moderator: Moderators

Plaats reactie
gerard

Waterbesparende douchekop

Bericht door gerard » 24 jan 2012, 12:43

Ervaringen met waterbesparende douchekoppen gevraagd.

DJ schreef in een ander topic al dat:………. de waterbesparende douchekop lijkt te verworden tot een fossiel en vervangen door de stortdouche.

Dat er bijzonder veel water en dus ook energie te besparen valt met een besparende douchekop, zal iedereen hier op het forum wel bekend zijn. Maar kun je dan nog wat comfort verwachten?? Ik heb al eens een superbesparende douchekop aangeschaft, maar deze was verre van comfortabel….. Alleen m’n kruin kreeg wat warm water. En aangezien ik onze wasgelegenheid niet overmatig verwarm (brrr), had ik tijdens het douchen een warme kop en koude schouders etc.

Dus wie is er tevreden over zijn zuinige douchekop? Wie heeft er bv. ervaring met deze: de GoGreen Best Saver Classic, die het volgens opgave al met 3 l/min zou moeten kunnen doen.

Ben benieuwd, groet,
Gerard

ingmar89

Re: Waterbesparende douchekop

Bericht door ingmar89 » 24 jan 2012, 21:59

Simpel, 6 liter is comfortabeler dan 3 liter.
Ik zie meer in energie besparen bij gelijkblijvend comfort; denk aan een douche wtw.

ritsaert snijder

Bericht door ritsaert snijder » 25 jan 2012, 10:16

Gerard,
ik heb jaren een douchekop van de 12 ambachten http://www.de12ambachten.nl/producten.html gebruikt (versie zonder handgreep maar je hebt er ook 1 met handgreep). Ik vind ze best goed maar comfort in de douche is wat mij betreft vooral ook een lekkere warme doucheruimte. Ik vind heel veel water weer niet lekker. Maar dit soort comfort is moeilijk meetbaar.

groet!
Ritsaert
groet!

Ritsaert

Anne2

Bericht door Anne2 » 30 nov 2012, 19:10

http://www.leefgemeenschapdehobbitstee. ... t_is1.html

Jammer dat het zover weg is. Ik zou graag die verschillende douches achter elkaar willen proberen.

Ritsaert, je spreekt in de verleden tijd, heb je nu niet meer de douche van de 12 A? Beviel die niet? Ging die snel kapot?

Van mij hoeft een douche helemaal niet verwarmd, maar ik wil weer wel een hele warme volle straal. Grappig dat comfort gevoel zo kan verschillen. Wij hadden thuis eentje met twee standen, de ecostand ging minder wijd. Misschien is het niet de hoeveelheid water maar het breedte bereik wat als verschil voelt.

Je kruin nat en je schouders koud, is het voor mij ook niet.

Wat is het geworden Gerard en bevalt het?

Dutch John

Bericht door Dutch John » 30 nov 2012, 19:38

Het kan ook anders. Een comfortabele en verspillende douchekop in combinatie met minder frequent douchen. Vaak douchen schijnt bovendien slecht voor de huid te zijn.

Groet,
DJ
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-

deleted

Bericht door deleted » 30 nov 2012, 19:41

Wat zou het verschil zijn in waterverbruik als je als volgt douched:

Kort onder de douche. Douche dicht. Inzepen/wassen. Terug water tot de zeepresten weg zijn.

Bij zo'n methode heb je toch in de twee gevallen evenveel water nodig ? Een spaardouchekop verlengt dan alleen de tijd die je dan nodig hebt ? Toch ?

G

David86

Bericht door David86 » 30 nov 2012, 19:51

De kraan maar gedeeltelijk openen scheelt ook :)

En wat John zegt, is het wel nodig elke dag of soms zelfs 2maal daags te douchen ?
..

ritsaert snijder

Bericht door ritsaert snijder » 30 nov 2012, 20:21

Anne,
Is al weer een tijdje terug, maar ik ga er nu - in het nieuwe deel - weer naar kijken!
RS
groet!

Ritsaert

frans
Contacteer:

Bericht door frans » 30 nov 2012, 21:43

Hoi Gerard,
Ik heb ooit de binnenste rij van de gaatjes van onze douche kop dicht gelijmd, alleen de buitenste rij is dus open.
Toen ik ca. twintig jaar geleden verhuisde naar de nieuwe stek heb ik hem mee genomen.
De z.g. verstelbare "water verprutsende miskoop" douche kop heb ik er toen achter gelaten.
De oude trouwe doet het nog altijd.

Zou eigenlijk ook nog moeten worden toegepast als men het met 10 liter warm water moet redden... :fff
Groet,
Frans & A.
Waar zelfcensuur begint houdt de vrijheid op.

hotglass

Bericht door hotglass » 30 nov 2012, 22:14

Gerard,

Hier maakt de douchekop niet veel uit. Een stortdouche zou nauwelijks meer opleveren dan een waterbesparende kop.
De druk op ons leidingnet is een hoogteverschil van pak weg 5 meter. De WW leidingen een krappe 12 mm.
Het resultaat is nat en ook schoon, maar enige beweeglijkheid onder de douche blijft noodzaak.

Of zijn het mijn brede schouders? :fff

Plaats reactie