plafond isoleren

verwarming, isolatie, huiselijk energieverbruik

Moderator: Moderators

Plaats reactie
ludo
Berichten: 87
Lid geworden op: 16 nov 2006, 19:21

plafond isoleren

Bericht door ludo »

Hoi, hier komt de volgende vraag.
Wij slapen graag koud, maar ondanks isoleren van buizen is het op de slaapkamers toch nog warmer dan ik wil.
Kan ik iets besparen door mijn plafond in de living te isoleren die onder de slaapkamers ligt?
We moeten die toch ooit nog eens helemaal in orde maken en dan zou ik er dat bij kunnen doen.

Groeten

Ludo
chathanky
Berichten: 660
Lid geworden op: 27 sep 2006, 18:22

Bericht door chathanky »

Dit is zeker mogelijk maar wat versta jij onder een nog te warme slaapkamer?

Het is niet verstandig om onder de 16 graden te gaan, dit kan voor problemen zorgen voor je woning maar ook voor je gezondheid.
ludo
Berichten: 87
Lid geworden op: 16 nov 2006, 19:21

Bericht door ludo »

Hoi Chathanky,

zo erg is het niet hoor, ik ben met een huisarts getrouwd en tussen de 14 en 20 graden is ok.
Onze ouders en grootouders zijn allemaal gezond groot geworden met veel lagere slaapkamertemperaturen, ikzelf ook, bij mij stond het ijs soms op mijn kamervenster als kind. Toen was er van CV nog geen sprake ;-)

Maar problemen met de woning daar durf ik niks over zeggen, doordat onze zolder nu geisoleerd is en de vloer niet komt er warmte uit de living in de slaapkamer ook tijdens de dag.

Ik ben eerder van het principe dat ik waar en wanneer wil verwarmen als ik dat wil.
Ik vermoed als ik de plafond isoleer en s'nachts de verwarming op de kamer een beetje open zet(het warme water gaat toch naar boven) ik toch nog wel wat energie kan sparen ?

Groeten

Ludo
chathanky
Berichten: 660
Lid geworden op: 27 sep 2006, 18:22

Bericht door chathanky »

Hoge vochtigheid kan onstaan doordat de temperatuur laag is (relatieve). Je vochtproductie isoleer je niet. Als je slaapkamer te vochtig wordt heb je kans op vochtproblemen, schimmelvorming, huisstofmijt vertoeft ook graag bij een hogere vochtigheid.
Volgens mij ook zaken die de gezondheid niet bevorderen. Maar goed ik ben geen dokter. :D

Ijsbloemen op de ramen had ik vroeger ook wel op m`n kamertje, maar dan was het hele huis ook koud en was er geen dubbel glas.
ludo
Berichten: 87
Lid geworden op: 16 nov 2006, 19:21

Bericht door ludo »

jaja, daar zeg je me iets ! Mensen produceren nogal wat waterdamp en als het te koud is krijg je oververzadigde lucht !
Maar toch overdag heb je dat allemaal niet nodig en dan net verwarm ik natuurlijk de living.

Groeten

Ludo
ludo
Berichten: 87
Lid geworden op: 16 nov 2006, 19:21

Bericht door ludo »

Hier vond ik een heleboel eenvoudige tips en deze tekst
http://members.home.nl/vdeder/test1.html


Ludo
Plaats reactie