Wij verbruiken 22 kWh per dag! Helluuuup!!!

verwarming, isolatie, huiselijk energieverbruik

Moderator: Moderators

22kwperdag
Berichten: 25
Lid geworden op: 17 sep 2011, 12:19

Re: Wij verbruiken 22 kWh per dag! Helluuuup!!!

Bericht door 22kwperdag »

Nog een foto;
Bijlagen
foto.JPG
Gebruikersavatar
Chicken Power
Berichten: 2410
Lid geworden op: 19 feb 2006, 12:17
Locatie: Groot Rijnmond

Re: Wij verbruiken 22 kWh per dag! Helluuuup!!!

Bericht door Chicken Power »

Ha 22,

Dat ziet er misschien wel erg uit, maar je schreef al dat het nog niet af was. Wel de bedoeling dat dit is gaat gebeuren, het aardscherm (de gevlochten staalmantel) begint al aardig te roesten. Verder weinig over te zeggen, aan je groepenkast te zien is ook deze groep over een van de aardlekschakelaars aangesloten. Als die goed functioneert, schakelt die al uit bij een verliesstroom van 30mA. En dat is bij lange na niet het vermogen dat jij kwijt bent.


Groet, Cp
Verwijderd.
22kwperdag
Berichten: 25
Lid geworden op: 17 sep 2011, 12:19

Re: Wij verbruiken 22 kWh per dag! Helluuuup!!!

Bericht door 22kwperdag »

Ahaa ok. nou gelukkig dus dit hoeft niet te betekenen dat er veel stroom 'weglekt', ik had begrepen dat vocht of de aarde dan als een soort geleider functioneert en dan dus niet meteen de aardlekschakelaar hoeft uit te schakelen maar heb gevoel dat dit misschien een hele erge 'leken'-theorie is.

Ik ga vanavond nog eens de Velleman meter zetten op de pomp van de vloerverwarming als ik die kan vinden. Ook de mechanishe ventilator wordt doorgemeten met de Velleman en dan morgen op zoek naar een bouwlamp en testen zoals Cp al veel eerder voorstelde.

Is er nog een vraag die jij graag dringend beantwoordt ziet Cp?

Dank alweer!
Gebruikersavatar
Chicken Power
Berichten: 2410
Lid geworden op: 19 feb 2006, 12:17
Locatie: Groot Rijnmond

Re: Wij verbruiken 22 kWh per dag! Helluuuup!!!

Bericht door Chicken Power »

Niet direct, valt me nog iets in dan laat ik het weten.

Zou wel graag kennis nemen van je avontuur met de vloerverwarming.

Best daar voor even een nieuwe draad te openen.


Groet, Cp
Verwijderd.
Brit
Berichten: 801
Lid geworden op: 25 okt 2007, 20:37
Locatie: Christchurch

Re: Wij verbruiken 22 kWh per dag! Helluuuup!!!

Bericht door Brit »

Hoi 22,

Als hovenier sta ik niet gek te kijken van die kabels in je tuin. Als het allemaal niet aangesloten is, is dit een heel gebruikelijke manier om het achter te laten voor een electra-boy. De roestige eindjes knippen ze er toch weer af voordat ze alles opnieuw aansluiten en waterdicht maken.
En dat ie voor een 'misschien maar waarschijnlijk niets' gevalletje al gelijk na het weekend langskomt, zou ik als redelijk goede service hebben beschouwd.

Enuuh, je was toch al niet erg on-ecologisch als je het mij vraagt :mrgreen: Je gaat heel bewust om met je energie. Dat is tegenwoordig al heel wat, en dan wist ik nog niet van al die andere dingen die je doet/laat :wink:

Suc6 met je avontuur.
Brit
Groeten, Brit.

Ik bekijk het liever vanaf de andere kant.....
22kwperdag
Berichten: 25
Lid geworden op: 17 sep 2011, 12:19

Re: Wij verbruiken 22 kWh per dag! Helluuuup!!!

Bericht door 22kwperdag »

@ Brit, ok, ok beloofd, zal de elektricien hiermee dan niet om zijn oren timmeren, goed? ;-)

Dankzij 'het slimme denkertje' van Cp (zoals mijn kleuterzoontje zijn eigen hersenpan altijd noemt) toch een even op onder uit onderzoek in de (natuurlijk uitsluitend met LED verlichte) kelder. Blijkt dat vloerverwarmingspomp helemaal niet uit staat zoals de eleketricien en mijn man allebei bij hoog en laag beweerde. :roll: Ik heb heel even mijn Velleman meter er op gehad en hij geeft aan dat hij op 72 watt staat, de hoogste stand dus! :shock: Handig....terwijl we al de hele zomer de verwarming uit hebben. Meteen eruit getrokken die stekker.... :x ik ben nu definitief verandert een paranoïde neuroot die het niet meer aan kan zien om energie te zien wegslurpen!

Als het echt koud wordt mag hij weer aan en dan op 20 watt, duurt het wat langer voor de vloer warmer is maar wat maakt dat uit? Er zijn geloof ik ook pompschakelaars die dit regelen en daar ga ik natuurlijk meteen aandelen in kopen.

Ik denk overigens dat dit helaas niet de grote slurpverbruiker is die we zoeken maar ik ben toch weer iets wijzer en zuiniger dankzij dit forum!

Dank, dank, dank, Cp!
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 2978
Lid geworden op: 25 feb 2010, 15:11
Locatie: Uruguay

Re: Wij verbruiken 22 kWh per dag! Helluuuup!!!

Bericht door Tim »

22kwperdag schreef:Er zijn geloof ik ook pompschakelaars die dit regelen en daar ga ik natuurlijk meteen aandelen in kopen.
Doe dat, bij te lange stilstand kan het pompje vast gaan zitten. Ook niet goed.

Dat pompje doet op 72Watt ook dik 1,7kWh per dag.

Tim
FritsOv
Berichten: 68
Lid geworden op: 20 dec 2010, 13:15

Re: Wij verbruiken 22 kWh per dag! Helluuuup!!!

Bericht door FritsOv »

Heb je al eens gekeken wat die pc's slurpen? beetje pc heeft tegenwoordig een voeding van >= 350 watt en dat keer twee a 4 uur. zeg met TFT scherm 1kw per uur dus 4 kw per dag.
ph22
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 sep 2011, 11:33

Re: Wij verbruiken 22 kWh per dag! Helluuuup!!!

Bericht door ph22 »

Zit deze discussie al een poosje te volgen: ben benieuwd waar het uiteindelijk op uitkomt.
FritsOv schreef:Heb je al eens gekeken wat die pc's slurpen? beetje pc heeft tegenwoordig een voeding van >= 350 watt en dat keer twee a 4 uur. zeg met TFT scherm 1kw per uur dus 4 kw per dag.
Volgens mij is dat wat overtrokken. In mijn pc zit een 400 Watt voeding. Heb wel eens gemeten wat het gebruik is, kom dan rond de 100 Watt uit: die voeding draait zeker niet continue op 100% van zijn vermogen.

PH22
22kwperdag
Berichten: 25
Lid geworden op: 17 sep 2011, 12:19

Re: Wij verbruiken 22 kWh per dag! Helluuuup!!!

Bericht door 22kwperdag »

Eureka, haleluja, hiep hiep hoera......Het mysterie is opgelost.... :D

Naast de ene pomp voor de vloerverwarming voor de benedenverdieping in de kelder hebben we nog een tweede gevonden (ook 70 Watt) die apart op zolder draaide voor de vloerverwarming in de 2 badkamers (die ook al niet verwarmd zijn sinds de zomer begon), ondanks dat deze goed verstopt zat, moet ik eerlijkheidshalve ook toegeven dat ik wist hier niet eens het bestaan van wist. Kun je nagaan wat een enorme naiviteit.....Ik heb niet eens gedacht aan een pomp en als die gedacht me al passeerde dacht ik dat als de vloerverwarming geen warm water meer kreeg de pomp ook vanzelf wel zou stoppen. Als ik dit zelf teruglees snap je niet half hoe stom ik me voel. :oops:

Alle twee de pompen staan nu uit. Ik weet het er moet zsm een schakelaar tussen maar nu ons verbuik is vandaag:

Vannacht (23:00 uur tot 07:30 uur) = 0,8 Kwh

Overdag (07:30 tot nu toe) = 4,2 Kwh

Even ter info: Ik heb vandaag thuis achter de pc gewerkt, de kids hebben gewoon tv aan gehad vanavond en heb net gekookt dus kun je nagaan!

Ik ben zoooooo blij! :D :D :D :D :D

Dank aan een ieder die zich in de discussie heeft gemengd en mij de goede tips en stof tot nadenken heeft gegeven!

Speciaal natuurlijk een dank aan Cp die maar bleef doorvragen naar de vloerverwarming....en mij een :idea: lightbulb moment heeft bezorgd!
ingmar89
Berichten: 101
Lid geworden op: 09 jan 2010, 12:37

Re: Wij verbruiken 22 kWh per dag! Helluuuup!!!

Bericht door ingmar89 »

Als je een pompschakelaar op de vloerverwarming hebt, dan stopt hij ook bij geen warm water.
Maar dan mag er ook wel iets mis zijn met een van de 2 pompen, want dit verbruik is wel buitensporig hoor...
22kwperdag
Berichten: 25
Lid geworden op: 17 sep 2011, 12:19

Re: Wij verbruiken 22 kWh per dag! Helluuuup!!!

Bericht door 22kwperdag »

Dat weet ik natuurlijk inmiddels....maar in de winter gaat hij op laagste vermogen 20 watt pompen en dat gaat natuurlijk zeker wat uitmaken. Ze stonden allebei wel afgesteld op het hoogste vermogen 70 Watt. Ik heb geen idee of er echt iets mis is met een van de pompen, ik heb het nog niet doorgerekend maar het leek mij ook wel heel veel vermogen wat ze dan zouden moeten hebben verbruikt per dag/nacht. Maar goed vandaag stonden de pompen uit en alle andere groepen gewoon weer aan en ik weet alleen dat we significante winst hebben geboekt met verbruik. Het is een goede tip; we laten allebei de pompen even nakijken alvorens er een schakelaar tussen te zetten!
ingmar89
Berichten: 101
Lid geworden op: 09 jan 2010, 12:37

Re: Wij verbruiken 22 kWh per dag! Helluuuup!!!

Bericht door ingmar89 »

2 pompen x 24 uur x 70watt = 3360 wattuur, oftewel 3,36 Kwh.
Mees*
Berichten: 287
Lid geworden op: 20 jan 2011, 14:57

Re: Wij verbruiken 22 kWh per dag! Helluuuup!!!

Bericht door Mees* »

Wilo heeft nieuwe pompen die naar zeggen 90% zuiniger zijn (wilo-stratos).

Oi,
Mees
Gebruikersavatar
Chicken Power
Berichten: 2410
Lid geworden op: 19 feb 2006, 12:17
Locatie: Groot Rijnmond

Re: Wij verbruiken 22 kWh per dag! Helluuuup!!!

Bericht door Chicken Power »

Ik wilde 22 eerst maar eens, voor de rest van de installaties onder de loep te nemen, bij te laten komen van de speurtocht, maar bij deze dan nog een tip van Ger (G.W.). Hierbij zijn de pompen zelf ook nog een stuk voordeliger:

http://www.ecologieforum.eu/viewtopic.php?f=3&t=1670

Ik zou graag toch nog eens weten wat deze story inhield:
22kwperdag schreef: Die staat nu in de zomermaanden niet aan. Daar hebben we vorige zomer al een lesje in geleerd :wink:

Groet, Cp
Verwijderd.
Plaats reactie