Wij verbruiken 22 kWh per dag! Helluuuup!!!

verwarming, isolatie, huiselijk energieverbruik

Moderator: Moderators

wiha
Berichten: 181
Lid geworden op: 06 jul 2011, 18:24
Locatie: noord oost limburg B

Re: Wij verbruiken 22 KW per dag! Helluuuup!!!

Bericht door wiha »

Schakel de groep van de koelkast deze nacht uit en morgenvroeg weer in, dan weet je toch als of het nachtverbruik in die groep (mogelijk de koel vries zit ).
Een goede diepvries kan 24 uur zonder stroom, dus die 8,5 u of wat was het zal het niet maken. desnoods doe je het over 4 uur en kijk je vannacht even naar de meterstand.
Normaal dagverbruik voor zo een ding zal ts 1 a 2 kwh liggen.

jaren 30 ? Op 80 jr kan veel gebeurd zijn, is er geen anonieme aftakking ergens ?
Kijk eens of het licht uit gaat bij de buren als je de meter afzet..

Laat ook straks vooral iets weten hier als je het gevonden hebt, het ecologische gedachten goed hier ondersteunen kan middels de oranje knop hier rechts boven op de blz, uiteraard vrijblijvend.

grt, Wiha
Laatst gewijzigd door wiha op 17 sep 2011, 21:18, 1 keer totaal gewijzigd.
22kwperdag
Berichten: 25
Lid geworden op: 17 sep 2011, 12:19

Re: Wij verbruiken 22 kWh per dag! Helluuuup!!!

Bericht door 22kwperdag »

Hoi Tim,

Dank voor de foto! Maar voor alle ecologen onder ons; maak je geen zorgen.....dat is 'm niet hoor!

Die van ons is zeker de helft kleiner en een inbouwversie. Na heel veel wringen hebben we 'm er uit en er nu een stroommetertje op die tot nu toe nog niks schrikbarends laat zien. Mechanische ventilatie staat ook uit sinds vanavond. De tuinverlichting (2 spaarlampen 16 Watt van Phillips met lichtsesor) staan op groep 1 en dus ook de nog losliggende buitenkabels bedoelt voor nog twee andere verlichtingspunten. Als er al stroom op stond (wat erg onduidelijk is) is dat er nu af.

Op dit moment staat in dit donkere huis alleen de droger aan en dat is al reden genoeg voor de meter om een enorme spurt te maken. Vanaf 23:00 uur gaat weer echt alles uit en meten we morgenochtend 07:30 uur weer. Dan weet ik of de mechanische ventilator uit en de tuinverlichting (dus losliggende kabels) iets hebben uitgemaakt. Ook kan ik dan de meetgegevens van de koel-vries combinatie uitlezen met het tussenmetertje dat dan een nacht heeft gemeten.

Verbruik was vandaag overdag ook weer een compleet raadsel met 26 kWh maar we hebben erg veel geklooid met de stoppen aan en uit om de groepen precies in kaart te brengen, misschien ligt het daaraan....

Ooit zal ik de boosdoener van die 5 khw per nacht vinden....!
22kwperdag
Berichten: 25
Lid geworden op: 17 sep 2011, 12:19

Re: Wij verbruiken 22 kWh per dag! Helluuuup!!!

Bericht door 22kwperdag »

Vandaag overdag maarliefst 26 kWh verbruikt door grotendeels thuis te zijn:

-1x AA+ wasmachine aan
-1x AA+ droger aan
-Alleen met gas gekookt
-Afzuigkap 6 min aan
-Magnetron 5 min aan
-Koffiezetapparaat ongeveer een uur aan op stand by
-Geen verwarming aan
-LED tv 3 uur aan
-Mechanische ventilator aan
-Laptop op stroom 3 uur aan
-Koelkast aan en vaak open en dicht
-Led verlichting en spaarlampen aan voor zeker 4 uur maar geen spots

Verder kan ik echt niets bedenken, het is toch heel, heel erg vreemd? Wat zijn anomieme vertakkingen en hoe kom ik hier precies achter? Nogmaals de meter staat wel stil als ik alle stoppen uit heb.

ps. Ik waardeer iedereen zijn hulp enorm en aan Kiwa die schreef; "'Laat ook straks vooral iets weten hier als je het gevonden hebt, het ecologische gedachten goed hier ondersteunen kan middels de oranje knop hier rechts boven op de blz, uiteraard vrijblijvend."' Dat zal ik zeker doen! De onderste steen moet boven! Sterker nog als ik de dader gevonden heb zal ik het hier meteen posten en uit blijdschap meteen ook een ecologische donatie doen!
wiha
Berichten: 181
Lid geworden op: 06 jul 2011, 18:24
Locatie: noord oost limburg B

Re: Wij verbruiken 22 kWh per dag! Helluuuup!!!

Bericht door wiha »

22kwperdag schreef: Verder kan ik echt niets bedenken, het is toch heel, heel erg vreemd? Wat zijn anomieme vertakkingen en hoe kom ik hier precies achter? Nogmaals de meter staat wel stil als ik alle stoppen uit heb.

!
Logisch dat de meter dan stopt, Er vloeit immers geen spanning meer.
Opdracht : groepen één voor één uit zetten en opnemen, desnoods het hele draadtje nog eens doorlezen.
Met om je heen te slaan vang je geen vliegen.

succes, Wiha
wouter a
Berichten: 255
Lid geworden op: 11 nov 2009, 15:46
Locatie: Zwaag

Re: Wij verbruiken 22 kWh per dag! Helluuuup!!!

Bericht door wouter a »

Kijk eens met een thermomenter hoe warm het is achter die koel-vries kombinatie, hoe heter het er achter is hoe meer energie het kost om te koelen.

Tevens misschien een stappenplan beginnen, langzaam aan uitsluiten welke groep het is door elke nacht een andere automaat uit te schakelen.

Met vertakking wordt het volgende bedoeld; loopt er misschien iets naar de buren?"

Met het vermogen dat verbruikt wordt kun je namelijk prima een zoldertje van ligt voorzien voor illegale planten. (22 Kwh/dag - 7 van jezelf = 15 Kwh, 12 uur licht cyclus = 1250 Watt, voldoende voor 3 lampen van 400 watt of ongeveer 4 vierkante meter aan planten.)
wiha schreef:Logisch dat de meter dan stopt, Er vloeit immers geen spanning meer.
Spanning vloeit per definitie al niet, spanning is de druk, stroom de stroming.


Met vriendlijke groet,
wouter a
Als uitvinders iets uitvinden om uitvindingen uit te vinden vinden ze de uitvinding der uitvindingen uit.
22kwperdag
Berichten: 25
Lid geworden op: 17 sep 2011, 12:19

Re: Wij verbruiken 22 kWh per dag! Helluuuup!!!

Bericht door 22kwperdag »

Hi Wouter,

Dank je voor je uitleg en antwoord. Ik neem zeker ieders advies ter harte en heb sommige van de handelingen die mijn zijn voorgeschreven ook uitgevoerd en getest zonder nog echt duidelijk resultaat. Ik ben echt een leek op dit gebied dus vergeef me als ik domme dingen zeg of vraag. Zoals ik al eerder schreef moet er na vanavond, met een khw meter op de koelkast, de mechanische ventilatie uit en de groep van de tuinverlichting uit, morgenochtend misschien al verandering zien. Als dat zo is kunnen we deze drie onder de loep nemen en de rest uitsluiten.

Ik ken mijn buren vrij goed en kan me niet helemaal een voorstelling maken van hen met een wietplantagetje op zolder, maar dank voor het opperen! Het verhaal van de vertakking is me duidelijk alleen hoe kun je dat fysiek zien/ontdekken aan je instalatie?
wiha
Berichten: 181
Lid geworden op: 06 jul 2011, 18:24
Locatie: noord oost limburg B

Re: Wij verbruiken 22 kWh per dag! Helluuuup!!!

Bericht door wiha »

22kwperdag schreef: Ik ken mijn buren vrij goed en kan me niet helemaal een voorstelling maken van hen met een wietplantagetje op zolder, maar dank voor het opperen! Het verhaal van de vertakking is me duidelijk alleen hoe kun je dat fysiek zien/ontdekken aan je instalatie?
Wiet ? was da ?
Ik zat gewoon te denken, er is verbouwd, tijdelijk onbewoond waarschijnlijk en dus gelegenheid om bewust of onbewust op één van je kabels af te takken voor andere doeleinden, of er is misschien een kabel ergens blijven liggen die toch een lek vormt maar dan zonder direct een kortsluiting te maken want dan vliegt de automaat af.
Is er een schema van de installatie ?
Je kan er alleen maar achter komen door achtereenvolgens één voor één de automaat van die groep uit te zetten en als je juiste groep hebt die veel afneemt deze dan onderzoeken, desnoods alle knooppunten ervan in dozen, schakelaars enzzz los koppelen ettccc.
Je wil niet weten wat er soms gefabriceerd wordt tijdens verbouwingen.

Maar eerst maar eens zoeken naar verborgen groot verbruikers.

Oh ja : Stroom vloeit als er hij kan ( liefst weg...) en als er spanning of potentiaal verschil aanwezig is.

grt, Wiha
Gebruikersavatar
Chicken Power
Berichten: 2410
Lid geworden op: 19 feb 2006, 12:17
Locatie: Groot Rijnmond

Re: Wij verbruiken 22 kWh per dag! Helluuuup!!!

Bericht door Chicken Power »

Hallo 22,

(heb je nu nog en andere naam? Zal denk de leeftijd ook niet zijn.)
22kwperdag schreef:-Jaren 30 woning, Amsterdam, helemaal verbouwd, nieuwe instalaties, meterkast, etc.
Wanneer? Al bij de vorige bewoners? Ook nog aanpassingen gedaan en zo ja welke in jullie verbouwing?
22kwperdag schreef:-Ik heb geen dag of nacht tarief maar bedoel hiermee vanaf 23:00 uur gaan we meestal slapen ende stand opschrijven. We trekken (tegenwoordig dan) alle stekkers er uit en alles van de stand by waar we maar bij kunnen.
Dat begrijp ik, waar het mij om gaat, is die aanduiding “nacht” op een meter met slechts een enkel telwerk. Die ken ik enkel uit de eerder door mij beschreven omstandigheid. Kan mss iemand anders hier serieuze duidelijkheid over geven?
22kwperdag schreef:- :) Nee, ik heb niet speciaal iets met het ecologische gedachtengoed maar ik ben door het torenhoge stroomverbuik en idem rekening wel in een soort stroom-politie verandert. Je moet je voorstellen dat we van een gemiddelde van 28 khw per dag (!!!) kwamen, we hebben al zoveel bespaard door er nu juist heel bewust er mee om te gaan.
Kijk, het besef is de eerste slag, zou me een lief ding zijn als je de moeite zou willen nemen om daar is dieper over na te denken, en de discipline heb je ook. Wellicht in de toekomst al bedankt namens de kinderen. Kijk op deze site gerust even verder dan je eigen “misterie”!
22kwperdag schreef:Alleen met deze sobere & zuinige toestand is die 22 Kwh nog echt veel te veel. Ik heb wel veel led verlichting in huis, dat pleit natuurlijk wel voor een positieve eco-instelling niet waar?
Zeker, hulde en ga zo met kritische blik voort!
22kwperdag schreef:-We hebben wel over de gehele benedenverdieping en badkamers vloerverwarming op basis van de waterleiding. Die staat nu in de zomermaanden niet aan. Daar hebben we vorige zomer al een lesje in geleerd :wink:
Kijk, nou heb ik het er toch uitgekregen. Antwoord is dus JA, en er ging daar kennelijk al iets fout. Geen idee wat, vertel! Je omschrijving met “waterleiding” belooft ook al weer wat. Geneer je niet, en probeer ons in Jip en Janneke taal, en vooral met foto’s helder te krijgen wat je bedoeld. Om met Tim te spreken, daar zit denk ik ook nog potentie om verbruik te ‘killen’.
22kwperdag schreef:-Vanavond na mijn kinderen te hebben voorgelezen bij kaarslicht :wink: ga ik op speurtocht naar de stekker van de mechanische ventilator.
Fantastisch, dikke kus erbij en struikel nergens over!
22kwperdag schreef:-Jajajaja, ik ben lerende hoor, vanavond vroeg ik of mijn man iets voor mij uit de 'koel-vries-combinatie'' te pakken.
Das klein organisatieprobleempje. Maak er een wetmatigheid van dat het door jouw bedoelde artikel in consumptieve toestand zich ook uitsluitend daar en alleen bevindt! Bier in de koeling, en de borrel in de vriezer. Helaas krijgen mijn poezen de dop er niet af.
22kwperdag schreef:-12 uur of 8,5 uur dat ligt aan mij en mijn in eerst instantie niet goed doordachte antwoord, ik meet telkens tijdens de nacht tussen 23:00 uur en 07:30 dus dat is 8,5 uur. Verbruik is dan steeds rond de 5 kHw.
Erg helder! (kWh = kilo Watt uur).
22kwperdag schreef:-Topline is heel nieuw, geen idee volgens mij is dit een ketel met separate boiler die werkt op een warmtewisselaar.
Dat kan goed kloppen, ketel maakt heet water, wat naar een naast, onder of boven geplaatste boiler gaat. En daar warmt dat hete CV water het tapwater op. Prima constructie/ opstelling, hoog comfortniveau bij relatief laag verbruik (in gas en elektriciteit). Met foto’s kan ik je precies vertellen wat het wel of niet is.
22kwperdag schreef:Volgens mijn man met zijn net aangeschafte Velleman-metertje trekt hij 0,2 khw in 2 uur, wat een zuinig apparaat, heerlijk!
Laat hem wel even uitzoeken of dat kitje ook tegen 400 Vkan, dat kun je namelijk bij een ongelukkige meetopstelling met die 3- fase aansluiting wel tegenkomen. De gebruikelijke Gamma bagger gaat net goed tot 300V...
22kwperdag schreef:-Die Boretti Abinato koel-vries ding blijft number 1 suspect. Ze weten bij Boretti zelf niet eens wat hij zou moeten verbruiken, heb 2 x over gebeld.
Zoals ik al schreef, ook die site is een drama, zie even 'handleiding' oplichten, maar direct erna weer verdwenen en dus niet te openen. Ook op handelssite’s kan ik het aansluitvermogen al niet eens te weten komen. Drama, merk is in redelijk korte tijd tot gewilde popi jopi design ellende verworden.
22kwperdag schreef:-Hij moet er helemaal uit om bij de stekker te komen en dat is nogal een operatie. :x
Mss een idee om aansluiting met degelijke snoeren (2,5 mm2) en contrastekker, te verleggen tot een toegankelijke plek, boven op of onder het plint?
22kwperdag schreef:-Mechanische ventilator zat al in het huis. Weet geen gegevens, zal het gaan uitzoeken.
Ben zeer benieuwd, is ook een killingfactor, maar wel met die waarschuwing, dat er heel goed gekeken moet worden naar het benodigde ventilatievolume om ‘Vathorst’- achtige toestanden te voorkomen (zoek maar is op die naam).
22kwperdag schreef:Dank je wel! Je bent behulpzamer dan onze elektricien!
Merci!


Groet, Cp
Verwijderd.
Gebruikersavatar
Chicken Power
Berichten: 2410
Lid geworden op: 19 feb 2006, 12:17
Locatie: Groot Rijnmond

Re: Wij verbruiken 22 kWh per dag! Helluuuup!!!

Bericht door Chicken Power »

22kwperdag schreef:ps. Het is nu weekend en dan hoor ik dat hij vaak aanslaat, maar ja wat is normaal?

Oké, zou je hem ook meer kunnen openen/gebruiken, maar dat verklaard dan nog maar 2/7e deel…
22kwperdag schreef:Hij lijkt wel naar behoren te koelen en te vriezen.
Meten is weten, gissen is missen!
22kwperdag schreef:Echter toen de vriezer een tijd geleden een gek geluid maakte en ik dit checkte kwam er een stroom warme lucht de vriezer in. Dit stopte snel weer en heb ik nooit meer geconstateerd.
Waar kwam die luchtstroom dan vandaan, en waar ging ie naar toe?
22kwperdag schreef:Volgens de Boretti 'hulplijn' kan dit komen doordat hij incidenteel de warme lucht niet goed kon afvoeren. We hebben toen meteen maatregelen genomen (meer ruimte achter en boven de koel-vries combinatie) zodat hij beter de warmte kan afvoeren.
Dat is van heel erg belang, die ‘zwarte achterkant’ moet en de compressormotor energie kwijt, en de opgenomen warmte uit de te koelen ruimte. Elke graad die die achterkant hoger is, is goed voor 3% meer elektriciteitsverbruik. En de levensduur wordt door de hogere mechanische belasting (i.q. druk, heel natuurkundig verhaal) navenant korter. Die achterkant moet dus vrijelijk kunnen ventileren!
22kwperdag schreef:Kan zo'n vriezer, kapot of niet, echt voor zoveel kHw zorgen? Ik ben echt een leek en waardeer het enorm dat jullie meedenken.
Ja, het lijkt misschien geen gigantisch aansluitvermogen als je het vergelijkt met je wasmachine, maar het gaat wel 24 uur per dag door…En dat 7 dagen in de week…
22kwperdag schreef:De electricien komt gelukkig meteen maandag de losliggende tuinkabels controleren maar verwacht hier niets van.
Zal er is kijken en een nachtje over slapen of ik een niet al te genuanceerd vragenlijstje voor je kan maken, wat helpt is dat je alle overige vragen zoveel mogelijk zelf al beantwoord.


Groet, Cp
Verwijderd.
Gebruikersavatar
Chicken Power
Berichten: 2410
Lid geworden op: 19 feb 2006, 12:17
Locatie: Groot Rijnmond

Re: Wij verbruiken 22 kWh per dag! Helluuuup!!!

Bericht door Chicken Power »

Tim schreef:Kolere, wat een ding. Zit er een ijs maker in? Zo'n ijsblokjes ding die op verzoek een paar uitspuugt?
Niet goed gezocht, enige wat je vindt is dat er geen icemaker op zit.
En bij toestellen waar die wel op zit (van andere merken, spuugt ie ze alleen op verzoek uit. Meeste energiekosten zitten in het feit dat ie ze al op voorraad houdt, uitgespuugd of niet…).
Tim schreef:Als op kieskeurig een A+ merk koel-vries combi uitzoekt met dezelfde inhoud, heb je een idee van wat ie zou moeten verbruiken.
Daar ben ik nou te lui voor, laat ik tegenwoordig lekker aan vragenstellers zelf over als ze het willen weten.
Tim schreef: Cp: Wat versta je onder een lekke kabel?
Een kabel waarvan de zowel buitenmantel en de aders niet meer intact zijn, en derhalve een directe sluiting naar aarde (i.q. de grond) maakt.
Tim schreef:Ik heb op de bouw wel eens een 3~ 10qmm voedingkabel gehad, die geraakt was door een kraan, fasen niet beschadigd, mantel wel (dus vocht in de mantel getrokken). Toch werd ie heet en "lekte" hij stroom naar de aarde.
Dat kan maar zo. Alhoewel het in tijd een hele poos kan duren. Hert vocht zal niet het grootste probleem geweest zijn. Maar minuscule beschadiging van de hoofdaders. Die zullen, mede onder invloed van dat vocht, doorslaan op het aardscherm (AS)van de kabel, welks middels de litze extern ook aan aarde verbonden is. Zo vreemd is dat niet.
Tim schreef:Uiteindelijk ging de zekering, maar dat heeft wel even geduurd.
Ja, laatst ook zoiets in de dienstleiding in de straat gehad. Huisaansluiting 10mm2. Af op 1 fase aan de gevel. Interne sluiting naar de mantel, 2 overige fases bleven in bedrijf. Wit verziekend heet. Werd van 2 kanten gevoed, en afgezekerd met 250 A.

Groet, Cp
Verwijderd.
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 2978
Lid geworden op: 25 feb 2010, 15:11
Locatie: Uruguay

Re: Wij verbruiken 22 kWh per dag! Helluuuup!!!

Bericht door Tim »

Chicken Power schreef:Niet goed gezocht, enige wat je vindt is dat er geen icemaker op zit.
Mwaaau, valt mee. Site deed het niet en ik had Jack Sparrow in m'n nek hangen.

Tim
Gebruikersavatar
Chicken Power
Berichten: 2410
Lid geworden op: 19 feb 2006, 12:17
Locatie: Groot Rijnmond

Re: Wij verbruiken 22 kWh per dag! Helluuuup!!!

Bericht door Chicken Power »

wiha schreef: Een goede diepvries kan 24 uur zonder stroom, dus die 8,5 u of wat was het zal het niet maken. desnoods doe je het over 4 uur en kijk je vannacht even naar de meterstand.
Qua vriezer heb je gelijk, maar voor de koeling moet je met verse producten toch wat rapper reageren.
wiha schreef: Normaal dagverbruik voor zo een ding zal ts 1 a 2 kwh liggen.
Kan, maar vergeet niet dat dit een hoge staande dubbeldeurs kast is, alle kou loopt er zo uit!
wiha schreef: jaren 30 ? Op 80 jr kan veel gebeurd zijn, is er geen anonieme aftakking ergens ?
Niet onmogelijk, maar wel vrij onwaarschijnlijk.
wiha schreef: Kijk eens of het licht uit gaat bij de buren als je de meter afzet.
22, is het een vrijstaand pand, geheel in jullie bezit, of het onderste appartementsrecht?
wiha schreef: Laat ook straks vooral iets weten hier als je het gevonden hebt, het ecologische gedachten goed hier ondersteunen kan middels de oranje knop hier rechts boven op de blz, uiteraard vrijblijvend.
Goed voorbeeld doet goed volgen! :wink:


Groet, Cp
Verwijderd.
Gebruikersavatar
Chicken Power
Berichten: 2410
Lid geworden op: 19 feb 2006, 12:17
Locatie: Groot Rijnmond

Re: Wij verbruiken 22 kWh per dag! Helluuuup!!!

Bericht door Chicken Power »

Ha 22,
22kwperdag schreef:De tuinverlichting (2 spaarlampen 16 Watt van Phillips met lichtsesor) staan op groep 1 en dus ook de nog losliggende buitenkabels bedoelt voor nog twee andere verlichtingspunten. Als er al stroom op stond (wat erg onduidelijk is) is dat er nu af.

Oke, lijkt er dus op dat er wel spanning op staat, zeker al die lampjes branden. Vlooi dan is uit, welke groepen er nog meer op die bijbehorende aardlekschakelaar staan. Heeft weinig met je orginele vraag van doen, maar aansluitingen buiten doen door vocht wl sneller een aardlekschakelaar aanspreken. Best wel lullig als je vriezer over dezelfde aardlek staat en je bent net een weekje weg. Zo’n buitengroep sluit je het best aan met een alamat, dat is een gecombineerde aardlek met een automaat.
22kwperdag schreef:Op dit moment staat in dit donkere huis alleen de droger aan en dat is al reden genoeg voor de meter om een enorme spurt te maken.
Daar is niks vreemds aan.
22kwperdag schreef:Vanaf 23:00 uur gaat weer echt alles uit en meten we morgenochtend 07:30 uur weer. Dan weet ik of de mechanische ventilator uit en de tuinverlichting (dus losliggende kabels) iets hebben uitgemaakt. Ook kan ik dan de meetgegevens van de koel-vries combinatie uitlezen met het tussenmetertje dat dan een nacht heeft gemeten.
Ik ben zeer benieuwd!
22kwperdag schreef:Verbruik was vandaag overdag ook weer een compleet raadsel met 26 kWh maar we hebben erg veel geklooid met de stoppen aan en uit om de groepen precies in kaart te brengen, misschien ligt het daaraan....
En de hele dag thuis, eigenlijk niet vreemd. Je hebt vaak heen idee wat je onbewust doet. Zie morgen de dag eens door te komen met de hoofdschakelaar op uit! (nadat je gepost hebt :mrgreen: ).
22kwperdag schreef:Ooit zal ik de boosdoener van die 5 khw per nacht vinden....!
Met een beetje hulp, nogmaals, ding heet kWh, anders krijg je hem nooit te pakken!


Groet, Cp
Verwijderd.
Gebruikersavatar
Chicken Power
Berichten: 2410
Lid geworden op: 19 feb 2006, 12:17
Locatie: Groot Rijnmond

Re: Wij verbruiken 22 kWh per dag! Helluuuup!!!

Bericht door Chicken Power »

Hallo alweer,
22kwperdag schreef:ps. Ik waardeer iedereen zijn hulp enorm en aan Kiwa

Je gooit alweer wat door elkaar; Kiwa is een keuringsinstituut, van origine voor waterleiding artikelen.

Je bedoeld wiha, dat is de nickname voor een gezellige, aangename en vooral meedenkende zuiderbuur, die je gewoon met Willy aan mag spreken!

Hoe zit dat, nogmaals, met jou? Het moet toch niet zo zijn dat allen te 020 verblijvenden structureel hardhorend of doof blijken te zijn?
22kwperdag schreef:Dat zal ik zeker doen! De onderste steen moet boven! Sterker nog als ik de dader gevonden heb zal ik het hier meteen posten en uit blijdschap meteen ook een ecologische donatie doen!
Goed zo, dat betekend dus, buiten een financiële donatie om de zaak hier neutraal en zonder reclame in stand te houden, ook meerdere bijdrages in discussies over bijvoorbeeld het ecologische bewustwordingstraject. Mag je ook op gelijkaardige vriendinnen overdragen.


Groet, Cp

Edit quote gefixed
Laatst gewijzigd door Chicken Power op 18 sep 2011, 13:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Verwijderd.
22kwperdag
Berichten: 25
Lid geworden op: 17 sep 2011, 12:19

Re: Wij verbruiken 22 kWh per dag! Helluuuup!!!

Bericht door 22kwperdag »

Ok ik neem onmiddellijk alles terug wat ik over de koelkast of Boretti heb dacht of gezegd....dit onschuldig slachtoffer heeft gisterenavond om 20:30 een Velleman metertje tussen hem en het stopcontact gekregen. En tatatadaaa: Vanochtend om 08:17 uur (dus bijna 12 uur verder) las de meter dit uit:

0,6 Kwh !!!!! Weer een toch wel relatief fantastisch zuinig apparaat in ons huis!!

De meter gaf vanochtend 07:30 (met groep 1 uit dus tuinverlichting, ventilator uit en verder ook echt alles, alles , alles uit toch nog 1,9 Kwh aan). We verdenken nu echt de meter, die misschien elke Kwh minimaal verdubbelt en dus veel te snel loopt. Vandaag gaat de Velleman meter ook op de mechanische ventilator en daarna alle groepen uit en alleen de droger aan met Velleman meter ertussen. We gaan dus vandaag echt 1 apparaat op 1 groep testen en kijken hoe de meter reageert.

Hou jullie op de hoogte!
Bijlagen
foto.JPG
Plaats reactie