Zonnepanelen van 1 bij 1 meter?

verwarming, isolatie, huiselijk energieverbruik

Moderator: Moderators

Plaats reactie
peteragain
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 dec 2010, 23:50

Zonnepanelen van 1 bij 1 meter?

Bericht door peteragain »

Hallo,

Ik heb een vraag over zonnepanelen die ik binnenkort ga gebruiken.
Ik zoek zonnepanelen van 100 bij 100 cm , maar kwam erachter dat de meeste standaardformaten niet vierkant zijn :?: .

Ik heb veel op het www rondgezocht, maar niet echt het juiste adres gevonden.
Weet iemand waar vierkante, liefst 100 cm bij 100 cm, zonnepanelen, ergens in Europa, te bestellen zijn?

Bij voorbaat dank voor eventuele tips,

Groeten Peter
ingmar89
Berichten: 101
Lid geworden op: 09 jan 2010, 12:37

Re: Zonnepanelen van 1 bij 1 meter?

Bericht door ingmar89 »

Vierkant heb ik nog nooit gezien...
Mischien is zelf bouwen een optie?
waarom zou rechthoekig niet kunnen?
peteragain
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 dec 2010, 23:50

Re: Zonnepanelen van 1 bij 1 meter?

Bericht door peteragain »

Ik zoek vierkante panelen omdat de panelen op een gevel worden geplaatst, en de panelen vormen samen een figuur die bij de ramen en deuren past, ze worden dus niet gewoon naast elkaar geplaatst..

Als ik nu langwerpige panelen gebruik past het geheel niet op de bestaande gevel.

Ik heb op het net foto's gezien van een boot waarvan het dek vol zat met vierkante zonnepanelen, ze bestaan dus wel, ik weet alleen niet of die dingen speciaal op maat zijn gemaakt of dat ze zo ergens te koop zijn.

Ik heb nog geen site gevonden waar ik ze kan bestellen.

Voor zelf maken heb ik de materialen, gereedschap en vooral de kennis niet.

Groeten,
Peter
Davy
Berichten: 52
Lid geworden op: 16 mei 2010, 17:55
Locatie: Lokeren, België

Re: Zonnepanelen van 1 bij 1 meter?

Bericht door Davy »

Dag Peter,

Ik denk dat je bij de fabrikanten van zonnepanelen moet gaan zoeken. China, Japan, Taiwan, misschien Duitsland???

Weet wel... Een zonnepaneel op maat laten maken zal misschien wel het 10 of 15 maal zoveel kosten als een standaard model. Misschien moet je maar eens gaan kijken naar een paneel dat het beste past en met standaard maten...

Groetjes,

Davy
FritsOv
Berichten: 68
Lid geworden op: 20 dec 2010, 13:15

Re: Zonnepanelen van 1 bij 1 meter?

Bericht door FritsOv »

Je zou eens kunnen kijken naar de fabrikanten die thin film verwerken in hun dakelementen.
Die leveren vanaf de 6 x 1 meter en zijn dakelementen inclusief iso materiaal. Maar volgens mij bestaat er ook een versie voor platte daken die je IIRC zo op het platte dak kunt verlijmen. Misschien dat dit een optie voor je is?
peteragain
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 dec 2010, 23:50

Re: Zonnepanelen van 1 bij 1 meter?

Bericht door peteragain »

Ik heb ondertussen wel van een fabrikant vernomen dat vierkante panelen wel te bestellen zijn en dat de prijs niet erg veel duurder is.
Ik heb nog geen exakte cijfers maar dit klink positief.

Anders is er nog het alternatief , van die zonnecellen, met een beetje ruimte onderling,tussen twee ruiten, die dan, tezamen, als een gewone ruit ergens gemonteerd kan worden, als ik het goed begrepen heb.
Dit wordt gebruikt om niet een raam helemaal transparant te laten zijn, en ik geloof dat die individuele zonnecellen naar keuzen en hoeveelheid tussen die twee ruiten geplaatst kunnen worden.

Groeten, Peter
Plaats reactie