Zaagmachine

verwarming, isolatie, huiselijk energieverbruik

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8537
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Zaagmachine

Bericht door kockie »

In navolging van het topic "kloofmachine" en "Verkleinen van stookhout; Kettingzagen en Kloofgereedschap" open ik nu een topic over een door mij gebouwd prototype van een electrische kettingzaagtafel. Deze bestaat simpel gezegd uit een tafel waar hout op kan worden gelegd met daaraan bevestigd een electrische kettingzaag (goedkoop bouwmarktding) die door een handel bewogen kan worden. Resultaat: snel zaagwerk zonder veel krom staan en ik denk redelijk veilige werking, omdat je de zaag niet zelf in handen hebt. In de benen of voeten zagen is slechts met zeer veel moeite mogelijk. In de handen nog wel, daarom is er nog een beschermkap voor de zaag in ontwikkeling.

Zoals op onderstaande youtube video te zien gaat het zagen razendsnel. Het hout in het fimpje heeft een nogal rotte bast, maar is van binnen al aardig droog. Kijk, huivert en geef commentaar/tips, maar bedenk dat dit slechts een prototype is met nog wat kleine kinderziekten.

Volgens goed gebruik zijn de enige nieuwe onderdelen van deze machine een 6tal schroeven uit de rommelbak, een aantal meters lasdraad en liters lasgas, 1 slijpschijf. De rest is allemaal ouwe troep dat tussen de 2 en 20 jaar op een tweede leven heeft zitten wachten!! WIe bewaart die heeft rotzooi!

Filmpje is aan het uploaden, nog 15 min geduld!
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Plaats reactie