Kacheloven vakantiehuis

verwarming, isolatie, huiselijk energieverbruik

Moderator: Moderators

kees
Berichten: 326
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:53

Re: Kacheloven vakantiehuis

Bericht door kees »

Dirk Bauwens schreef:
kees schreef: sicaflex wordt niet uitgesmeerd maar in rillen uit een koker kitkoker gespoten, tenminste zo gaat dat met houten vloeren op beton.
Inderdaad Kees, de man in kwestie werkte met kleine noppen, zodat de tegels als het ware "verend" bevestigd waren aan de ondergrond. Ik dacht ook dat hij daarna de dunne voegen tussen de tegels dichtkitte met Sicaflex, maar misschien heeft hij daar wel gewone siliconenkit voor gebruikt.

Dirk
hoewel, nu ik even in mijn geheugen graaf, werden de planken verlijmd met epoxylijm en de voegen gevuld met sicaflex. Epoxy kregen de meeste verwerkers, op termijn, alergische reacties van. Ik heb het dus over een andere ondergrond, maar het lijkt mij niet bezwaarlijk om alles met sica te doen. Het is een product dat denk ik alleen in de vakhandel te krijgen is.
Dirk Bauwens
Berichten: 1301
Lid geworden op: 28 jan 2006, 23:52
Locatie: Sint-Niklaas, België

Re: Kacheloven vakantiehuis

Bericht door Dirk Bauwens »

Anonymous schreef:... Bestaan er naast de Finoven van de 12 Ambachten nog andere Finoven ontwerpen die, mits vertaling, bruikbaar zijn voor een buitenlandse bouwfirma?
Op de volgende bladzijde http://mha-net.org/html/bookstore.htm staan enkele unieke boeken over finovens. Vooral het boek "Finnish Fireplaces: the heart of the home" vind ik op praktisch gebied zeer goed!

Dirk
Plaats reactie