BTW op PV terugvragen

Onder dit forumonderdeel vallen alle vormen van zelfopwek, onder andere windenergie, waterenergie, wkk's (zelf stroom draaien), zonne-energie etc.

Moderator: Moderators

Joepie

Re: BTW op PV terugvragen

Bericht door Joepie » 03 feb 2018, 10:33

Beste Paul,
je kunt boos worden op de medewerker die jou bedient, maar die doet ook gewoon zijn werk. Er zijn nu eenmaal regels die Belastingdienst, ondernemers en nu ook 'ondernemers' moeten volgen. Die man/vrouw doet niets met jouw relaas. Jezelf opwinden levert niets op. Het is niet aan de medewerker van de belastingdienst om jouw aangiften in te vullen of anderszins op orde te brengen. En geloof mij, de aangifte BTW is verreweg de makkelijkste van alle aangiften die echte ondernemers moeten doen.

Verkwisting is een subjectief begrip. Zal je bij de marine ook wel eens ondervonden hebben wellicht.
"You can educate a fool, but you cannot make him think” (Talmud)

Paul Joosten
Contacteer:

Re: BTW op PV terugvragen

Bericht door Paul Joosten » 04 feb 2018, 12:48

Wat heet boos maken? Ik ben allergisch voor nodeloze ambtenarij en mijn ervaring bij de KM is dat signaleren met uitleg waarom iets overbodig is doorgaans helpt! Wat daarbij wellicht in mijn voordeel was dat ik daar zelf op een redelijk niveau werkzaam was. In dit geval ben ik helaas niet meer dan een simpel privépersoontje. Door de toon en wat prikkeling hoop ik dat het berichtje opvalt en wellicht toch iemand bereikt die er wat mee kan.
BP: "Try and leave this world a little better than you found it"
"Verbeter de wereld, begin bij jezelf"..."stop daarna niet en help ook een ander op weg!"
https://duurzamehuizenroute.nl/woning/v ... 05-veendam

Plaats reactie