Kamerbrief over evaluatie salderingsregeling

Onder dit forumonderdeel vallen alle vormen van zelfopwek, onder andere windenergie, waterenergie, wkk's (zelf stroom draaien), zonne-energie etc.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
houtwerker
Berichten: 42
Lid geworden op: 16 okt 2016, 20:52

Kamerbrief over evaluatie salderingsregeling

Bericht door houtwerker »

Aangezien ik nog steeds aan t twijfelen ben of het wel verstandig is om zonnepanelen te nemen, en ik op t www een beetje aan t zoeken was, kwam ik volgens bericht tegen van de heer Kamp.
Misschien wel interessant leesvoer.

Voor mezelf moet ik de keuze maken tussen zonnepanelen of zonnecollectoren.
Aangezien er nog steeds onduidelijkheid blijft, plus het feit dat je met zonnepanelen constant afhankelijk blijft van de heer Kamp, neig ik steeds meer naar zonnecollectoren.
Ben van plan om in het huis het een en ander te gaan verbouwen, zodat we in de (grote) woonkeuken die dan ontstaat veel zonlicht krijgen (groot raam op t zuiden), dus met zon gratis warmte.
Daar wil ik dan ook een houtkachel met cv in gaan zetten. In de bijkeuken komt dan een buffervat,(500 liter) die ook op zonnecollectoren word aangesloten. Daar komt dan weer een HR ketel aan, (onze huidige ketel is 16 jaar oud, dus die kan ik dan gelijk meenemen in het hele plan.
Denk dat ik zodoende meer besparing kan genereren.

In ieder geval,
hier de link
https://www.rijksoverheid.nl/documenten ... gsregeling
Joepie
Berichten: 503
Lid geworden op: 13 mar 2015, 23:17

Re: Kamerbrief over evaluatie salderingsregeling

Bericht door Joepie »

Mooie feitelijke brief.
Verder niet heel informerend, anders dan de aankondiging dat een daadwerkelijk belangrijk stuk in het voorjaar van 2017 zal gaan verschijnen.
"You can educate a fool, but you cannot make him think” (Talmud)
Plaats reactie