Kaars maken van sinasappel en oli

Onder dit forumonderdeel vallen alle vormen van zelfopwek, onder andere windenergie, waterenergie, wkk's (zelf stroom draaien), zonne-energie etc.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
jwardenier
Berichten: 1500
Lid geworden op: 01 feb 2012, 09:59

Kaars maken van sinasappel en oli

Bericht door jwardenier »

https://www.youtube.com/watch?v=833FgExj-I0
Als het goed is staat hier een filmpje hoe je van een sinaasappel schil gevuld met olijfolie een kaars kunt maken , hij brand hier al 2 uur ,ruikt lekker .
Gebruikersavatar
Pietje
Moderator
Berichten: 3507
Lid geworden op: 04 jun 2012, 22:39
Locatie: Wijbosch
Contacteer:

Re: Kaars maken van sinasappel en oli

Bericht door Pietje »

Haha, mooi kaarsje!

Als je het YouTube-filmpje in je bericht wilt laten zien, dan moet je het einde van de YouTube-link (na "v=") tussen [youtube ][/youtube ] zetten, dat ziet er zo uit:

[youtube ]833FgExj-I0[/youtube ]

-- We hebben de aarde niet geërfd van onze voorgangers, maar te leen van onze nakomelingen --
jwardenier
Berichten: 1500
Lid geworden op: 01 feb 2012, 09:59

Re: Kaars maken van sinasappel en oli

Bericht door jwardenier »

Sorry , ik ben echt onhandig met dit soort zaken , ik kreeg dit kaarsje via de mail binnen en dacht dat is een goed alternatief voor al die paravane kaarsen die nu opgestookt worden , bijenwas is hier ook beperkt voorradig en een sinasappeltje ,de schil gooi je weg .
De sinaasappel kaars brandde gisteravond 4,5 uur .walmt niet .
Wel jammer dat een sinasappelboom niet echt van ons klimaat houd ,olijfolie lukt ook al niet ,het ging om het idee .
Gebruikersavatar
Pietje
Moderator
Berichten: 3507
Lid geworden op: 04 jun 2012, 22:39
Locatie: Wijbosch
Contacteer:

Re: Kaars maken van sinasappel en oli

Bericht door Pietje »

Heb je al andere olie geprobeerd? Ik vermoed dat gewone zonnebloem het ook wel doet.
-- We hebben de aarde niet geërfd van onze voorgangers, maar te leen van onze nakomelingen --
jwardenier
Berichten: 1500
Lid geworden op: 01 feb 2012, 09:59

Re: Kaars maken van sinasappel en oli

Bericht door jwardenier »

zonnebloem olie doet het niet ,ik had anders verwacht ,en gehoopt .
jwardenier
Berichten: 1500
Lid geworden op: 01 feb 2012, 09:59

Re: Kaars maken van sinasappel en oli

Bericht door jwardenier »

Na de zonnebloem olie toch nog weer even gevuld met olijfolie ,mooi rood balletje ,echter toen die olie bijna op was ging het mis en brandde de sinaasappel als een fakkel , daarom nog even dit berichtje ,zet hem veilig als drijfkaarsjes doen ze het heel mooi en heb je water bij de hand , we hebben er na het ontbranden een koffie beker overheen gezet en toen was hij uit .
Plaats reactie