dieselmotor volledig benutten

Onder dit forumonderdeel vallen alle vormen van zelfopwek, onder andere windenergie, waterenergie, wkk's (zelf stroom draaien), zonne-energie etc.

Moderator: Moderators

mechanieker
Berichten: 77
Lid geworden op: 24 nov 2016, 00:47

Re: dieselmotor volledig benutten

Bericht door mechanieker »

Best irritante icoontjes.
Ik zal wel wat foto's nemen ( ik heb nog ergens een digitaal sony toestelletje en bijhorende kabel liggen maar elke keer ik dat ding neem, zijn de batterijen plat )

Vandaag de restanten ijzer en houten balken bijgehaald , de vent zijn stalling is veel groter geworden, de mijne veel kleiner.
Ten vroegste morgen bekijk ik de generotar.
Alles zonder veel demonteren bekijken, met een scope.
Valt alles wat mee, wat het mechanische motorische gedeelte betreft, dan pas ga ik ermee verder.

mvg
Vertrouw niet op degenen die alles goed aan je vinden
maar op hen die je vriendelijk op je fouten wijzen.
Socrates
Dutch John
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02 dec 2006, 12:23

Re: dieselmotor volledig benutten

Bericht door Dutch John »

Vluchtige check en laten "praten". Wel eerst kijken of de regelstang niet klemt op een pompelement. Wil bij motoren die lang stil gestaan hebben met vocht in de brandstof nog wel eens gebeuren. De regelstang staat bij een stilstaande motor normaliter in vollast. Luchtfilter afnemen en afdichtplaatje bij de hand hebben tijdens het starten kan ook. Voorkomt al teveel adrenaline bij de machinist....

Groet,
DJ
Denkt terug toen die Tatra V-8 op hol ging.......
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-
willem
Berichten: 470
Lid geworden op: 30 mar 2008, 13:25

Re: dieselmotor volledig benutten

Bericht door willem »

mechanieker schreef:(ooh geen idee of ie vast zit, maakt ook niks uit, mijn vriend denkt de motor als een Deutz te herkennen, dus europees )
Als het een luchtgekoelde Deutz is zou de kans bestaan maar hoeft niet dat de verste
cilinder vast staat, die wordt het heetst. De ouwe Atlas kranen waar deze motoren ook
in stonden hadden hier wel eens last van, maar nogmaals, niet te hopen voor je.
mechanieker
Berichten: 77
Lid geworden op: 24 nov 2016, 00:47

Re: dieselmotor volledig benutten

Bericht door mechanieker »

swake schreef:
Naar deze zou ik in jouw plaats eens gaan kijken
http://www.kapaza.be/nl/doe-het-zelf-en ... 223428.htm
Die link vond ik al terug , zelfde firma trouwens als onderstaande link.
http://www.tweedehands.nl/bouw/gereedsc ... 03312.html

Die watergekoelde Deutz motors worden wel vaker gebruikt dus ( die F4 motors, lees ik op agro forum zijn courant)
De dieselmotor kreeg ik al aan het praten, een deel van de bekabeling heb ik vervangen (waren oude kabels met nog rubber en linnen stof als isolatie).

Toch heb ik er nog heel wat vragen bij of het geheel hier blijft.
Ik heb een firma hier 40 km verderop aan de lijn gehad en ook een aantal mensen erover aangesproken, waarvan ik heel wat feedback kreeg.
Ook vanuit het forum hier kreeg ik heel wat reacties, heel erg bedankt daarvoor.
Er komt ook nog iemand langs, dan zie ik wel verder.

mvg
Vertrouw niet op degenen die alles goed aan je vinden
maar op hen die je vriendelijk op je fouten wijzen.
Socrates
Plaats reactie