Deze site draait alleen op donaties. Voorkom reclame en ga een bedragDaarna bent u weer een jaar van deze vervelende reclame af!

Klik hier voor meer informatie

Ecologieforum

Welkom op het forum over ecologie en energie. U bent hier van harte welkom om vragen te stellen en voor discussie.
Het is momenteel 22 Sep 2017, 21:48

Alle tijden zijn UTC + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Titel: Re: Elon Musk flikt het weer
BerichtGeplaatst: 19 Mei 2017, 09:38 

pelletpower schreef:
En dat moet ook. Anders kom je nergens en blijf je de eeuwige twijfelaar. Ongeacht wat je doet.

Je hebt gelijk en ik zeg het ook verkeerd.

Wat me stoort is de hoeveelheid ruimte die gelaten wordt voor andere opvattingen, of dus eigenlijk, het gebrek er aan. Leef en laten leven enzo...

Profiel  
Reageer met citaat  

Deze site draait alleen op donaties. Voorkom reclame en ga een bedragDaarna bent u weer een jaar van deze vervelende reclame af!

Klik hier voor meer informatie

BerichtGeplaatst: 19 Mei 2017, 10:35 
Moderator
Gebruikers-avatar

alefarendsen schreef:
Wat me stoort is de hoeveelheid ruimte die gelaten wordt voor andere opvattingen, of dus eigenlijk, het gebrek er aan. Leef en laten leven enzo...
Heb je het nu over Musk of over Ernest...?

Terug naar Musk: als je je zo druk maakt over de hoeveelheid fossiele brandstoffen die verstookt worden, en daarom iets met (zonne)stroom en electrische autos gaat doen, waarom ga je dan in hemelsnaam raketten bouwen :roll: (los van de prestatie die hij neergezet heeft)

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: 19 Mei 2017, 10:54 

Pietje schreef:
alefarendsen schreef:
Heb je het nu over Musk of over Ernest...?

Haha, nee, ik had het over Elon Musk. In m'n vorige leven was ik betrokken bij een startup in de EV wereld en zodoende heb ik hem een aantal keren gesproken. Een rotsvast geloof, dat is prima, het feit dat er simpelweg geen enkele ruimte wordt gelaten voor andere opvattingen, dat is iets wat ik lastig vind. Het kenmerkt overigens de hele tech-wereld in de Bay Area rondom San Francisco.

Pietje schreef:
Terug naar Musk: als je je zo druk maakt over de hoeveelheid fossiele brandstoffen die verstookt worden, en daarom iets met (zonne)stroom en electrische autos gaat doen, waarom ga je dan in hemelsnaam raketten bouwen :roll: (los van de prestatie die hij neergezet heeft)

Het doel van Musk (en van vele anderen in de valley) is niet om op deze wereld een zelf-bedruipende manier van leven te realiseren zonder fossiel, maar om het heelal te veroveren. Daar ligt het eeuwige leven voor de mensheid, is de argumentatie, of, het geloof zo je wil. Iedereen moet hieraan meewerken, en alles moet in het teken gesteld worden dit te bereiken, want... er is geen andere oplossing, zegt men.

Goed, ik ga maar eens een broodje kneden.

Alef

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: 19 Mei 2017, 12:55 

Juist, door knetterhard overtuigd, altijd lachend en enthousiast het verhaal op te dreunen kweek je ontzettend veel volgers. De argumentatie is slechts bijzaak, niet meer dan een handig hulpmiddel. Het enthousiasme ontneemt ook het lef om tegen te spreken.

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: 19 Mei 2017, 16:08 

Voor een treffende achtergrond/ analyse/ mening van Elon Musk, tevens leuk leesvoer..

http://waitbutwhy.com/2017/03/elon-musk ... eries.html

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: 19 Mei 2017, 21:27 

Bedankt Daniel. Het eerste heb ik gelezen. Duidelijk met een roze bril geschreven en afgaand op Alef met echte redenen gedreven, die Elon. Ik ga de rest zeker doornemen. Een man met een duidelijke missie.

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: 20 Mei 2017, 18:17 

Een man met een missie mag positief klinken, maar dat hangt wel af van de inhoud. Extreem voorbeeld: Hitler was ook een man met een missie. Had ook veel trouwe aanhangers.

De tijd zal het leren. Musk kan niet zoveel schade aanrichten. Hooguit beleggers berooid achterlaten. Beleggers, die nu zijn feestje bekostigen, want Tesla heeft nog nooit winst gemaakt en naar eigen verwachting de komende jaren ook niet. Met andere woorden: het bedrijf drijft op vertrouwen in de toekomst. Drijven is niet echt een solide fundering. Veel van wat drijft, zinkt vroeg of laat een keer....

Groet,
DJ

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: 20 Mei 2017, 19:23 
Moderator
Gebruikers-avatar

Dutch John schreef:
Beleggers, die nu zijn feestje bekostigen,
en zijn eigen vermogen, opgebouwd met het Paypal-project...

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: 20 Mei 2017, 22:46 

Precies. Hij steekt zijn nek uit voor een betere toekomst. Ik mag dat wel. Inderdaad, de tijd zal het leren.

Profiel  
Reageer met citaat  
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn UTC + 1 uur