Elon Musk flikt het weer

Onder dit forumonderdeel vallen alle vormen van zelfopwek, onder andere windenergie, waterenergie, wkk's (zelf stroom draaien), zonne-energie etc.

Moderator: Moderators

alefarendsen
Berichten: 564
Lid geworden op: 30 mei 2016, 17:19

Re: Elon Musk flikt het weer

Bericht door alefarendsen »

pelletpower schreef:En dat moet ook. Anders kom je nergens en blijf je de eeuwige twijfelaar. Ongeacht wat je doet.
Je hebt gelijk en ik zeg het ook verkeerd.

Wat me stoort is de hoeveelheid ruimte die gelaten wordt voor andere opvattingen, of dus eigenlijk, het gebrek er aan. Leef en laten leven enzo...
Gebruikersavatar
Pietje
Moderator
Berichten: 3507
Lid geworden op: 04 jun 2012, 22:39
Locatie: Wijbosch
Contacteer:

Re: Elon Musk flikt het weer

Bericht door Pietje »

alefarendsen schreef:Wat me stoort is de hoeveelheid ruimte die gelaten wordt voor andere opvattingen, of dus eigenlijk, het gebrek er aan. Leef en laten leven enzo...
Heb je het nu over Musk of over Ernest...?

Terug naar Musk: als je je zo druk maakt over de hoeveelheid fossiele brandstoffen die verstookt worden, en daarom iets met (zonne)stroom en electrische autos gaat doen, waarom ga je dan in hemelsnaam raketten bouwen :roll: (los van de prestatie die hij neergezet heeft)
-- We hebben de aarde niet geërfd van onze voorgangers, maar te leen van onze nakomelingen --
alefarendsen
Berichten: 564
Lid geworden op: 30 mei 2016, 17:19

Re: Elon Musk flikt het weer

Bericht door alefarendsen »

Pietje schreef:
alefarendsen schreef:Wat me stoort is de hoeveelheid ruimte die gelaten wordt voor andere opvattingen, of dus eigenlijk, het gebrek er aan. Leef en laten leven enzo...
Heb je het nu over Musk of over Ernest...?
Haha, nee, ik had het over Elon Musk. In m'n vorige leven was ik betrokken bij een startup in de EV wereld en zodoende heb ik hem een aantal keren gesproken. Een rotsvast geloof, dat is prima, het feit dat er simpelweg geen enkele ruimte wordt gelaten voor andere opvattingen, dat is iets wat ik lastig vind. Het kenmerkt overigens de hele tech-wereld in de Bay Area rondom San Francisco.
Pietje schreef: Terug naar Musk: als je je zo druk maakt over de hoeveelheid fossiele brandstoffen die verstookt worden, en daarom iets met (zonne)stroom en electrische autos gaat doen, waarom ga je dan in hemelsnaam raketten bouwen :roll: (los van de prestatie die hij neergezet heeft)
Het doel van Musk (en van vele anderen in de valley) is niet om op deze wereld een zelf-bedruipende manier van leven te realiseren zonder fossiel, maar om het heelal te veroveren. Daar ligt het eeuwige leven voor de mensheid, is de argumentatie, of, het geloof zo je wil. Iedereen moet hieraan meewerken, en alles moet in het teken gesteld worden dit te bereiken, want... er is geen andere oplossing, zegt men.

Goed, ik ga maar eens een broodje kneden.

Alef
JantjeV8
Berichten: 4015
Lid geworden op: 03 feb 2009, 12:50

Re: Elon Musk flikt het weer

Bericht door JantjeV8 »

Juist, door knetterhard overtuigd, altijd lachend en enthousiast het verhaal op te dreunen kweek je ontzettend veel volgers. De argumentatie is slechts bijzaak, niet meer dan een handig hulpmiddel. Het enthousiasme ontneemt ook het lef om tegen te spreken.
daniel
Berichten: 60
Lid geworden op: 16 okt 2012, 19:34
Locatie: Houten

Re: Elon Musk flikt het weer

Bericht door daniel »

Voor een treffende achtergrond/ analyse/ mening van Elon Musk, tevens leuk leesvoer..

http://waitbutwhy.com/2017/03/elon-musk ... eries.html
pelletpower
Berichten: 3289
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: Elon Musk flikt het weer

Bericht door pelletpower »

Bedankt Daniel. Het eerste heb ik gelezen. Duidelijk met een roze bril geschreven en afgaand op Alef met echte redenen gedreven, die Elon. Ik ga de rest zeker doornemen. Een man met een duidelijke missie.
Dutch John
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02 dec 2006, 12:23

Re: Elon Musk flikt het weer

Bericht door Dutch John »

Een man met een missie mag positief klinken, maar dat hangt wel af van de inhoud. Extreem voorbeeld: Hitler was ook een man met een missie. Had ook veel trouwe aanhangers.

De tijd zal het leren. Musk kan niet zoveel schade aanrichten. Hooguit beleggers berooid achterlaten. Beleggers, die nu zijn feestje bekostigen, want Tesla heeft nog nooit winst gemaakt en naar eigen verwachting de komende jaren ook niet. Met andere woorden: het bedrijf drijft op vertrouwen in de toekomst. Drijven is niet echt een solide fundering. Veel van wat drijft, zinkt vroeg of laat een keer....

Groet,
DJ
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-
Gebruikersavatar
Pietje
Moderator
Berichten: 3507
Lid geworden op: 04 jun 2012, 22:39
Locatie: Wijbosch
Contacteer:

Re: Elon Musk flikt het weer

Bericht door Pietje »

Dutch John schreef:Beleggers, die nu zijn feestje bekostigen,
en zijn eigen vermogen, opgebouwd met het Paypal-project...
-- We hebben de aarde niet geërfd van onze voorgangers, maar te leen van onze nakomelingen --
pelletpower
Berichten: 3289
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: Elon Musk flikt het weer

Bericht door pelletpower »

Precies. Hij steekt zijn nek uit voor een betere toekomst. Ik mag dat wel. Inderdaad, de tijd zal het leren.
Plaats reactie