Deze site draait alleen op donaties. Voorkom reclame en ga een bedragDaarna bent u weer een jaar van deze vervelende reclame af!

Klik hier voor meer informatie

Ecologieforum

Welkom op het forum over ecologie en energie. U bent hier van harte welkom om vragen te stellen en voor discussie.
Het is momenteel 19 Okt 2017, 15:26

Alle tijden zijn UTC + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Titel: Re: Zonneboiler troubleshooten :)
BerichtGeplaatst: 28 Aug 2016, 23:24 

Ruuben schreef:
Wat goed dat je extra ontlucht hebt! Leuk om te vernemen hoe het gaat. Dat is simpel meer kwh verdienen. Dus eigenlijk het enige wat nog nodig is zijn een paar forumleden met uitschietende kettingzagen. :roll:

Heb je de waardes om kwh te berekenen goed ingesteld? Dus soort vloeistof of verhouding? En sensors voor kwh bepaling goed geisoleerd geplaatst?

http://www.solar2all.com/resultaat.php? ... nrtubes=60

Heb je al eens een rekenprogramma gebruikt waar je flow en leidingsoort en diameter in kan voeren om verliezen te berekenen?

Profiel  
Reageer met citaat  

Deze site draait alleen op donaties. Voorkom reclame en ga een bedragDaarna bent u weer een jaar van deze vervelende reclame af!

Klik hier voor meer informatie

BerichtGeplaatst: 29 Aug 2016, 09:32 

Je aanvangstemperatuur was 50 graden zei je. Dat is niet overdreven laag en zal ook meespelen in de opbrengst. Dat maakt het wat lastig vergelijken met andere systemen. Als een ander systeem van 20 graden komt naar 85 en jij van 50 naar 85, dan heb je minder opbrengst, maar wel het maximale voor jouw situatie.

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: 29 Aug 2016, 14:53 

Ruuben schreef:
Ruuben schreef:
Wat goed dat je extra ontlucht hebt! Leuk om te vernemen hoe het gaat. Dat is simpel meer kwh verdienen. Dus eigenlijk het enige wat nog nodig is zijn een paar forumleden met uitschietende kettingzagen. :roll:

Heb je de waardes om kwh te berekenen goed ingesteld? Dus soort vloeistof of verhouding? En sensors voor kwh bepaling goed geisoleerd geplaatst?

http://www.solar2all.com/resultaat.php? ... nrtubes=60

Heb je al eens een rekenprogramma gebruikt waar je flow en leidingsoort en diameter in kan voeren om verliezen te berekenen?

Hallo Ruuben, ik snap de link met de kettinzaag niet zo heel goed. Verder had ik nog geen tijd gehad om verder veel te ontluchten, wel even 2-3 keer boven op het dak bij de ontluchter even een klein beetje lucht kunnen laten onstnappen. Het echte halfuur spoelen stond oorspronkelijk op het menu voor afgelopen weekend.

De isolatie van de sensoren die ik gebruik nabij de buffer kan beter. ZAl me daar ook mee bezig houden als een van de eerste dingen als ik eraan verder werk,

Verder een dankjewel voor die link. Mijn waardes om de kWh te berekenen staan verder goed ingesteld. Nagekeken en nog eens nagekeken.

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: 29 Aug 2016, 16:06 

Citaat:
Wel begin ik al wat last te hebben van boomschaduw in ochtend en avonduren.

Boom, kettingzaag, weg schaduw...

Groet,

Hans

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: 30 Aug 2016, 05:36 

lol ok, heb zelf wel een verzameling kettingzagen, hoeven geen forumleden mee te helpen. :mrgreen:
Een 26 dennen gaan inderdaad verdwijnen, maar de rest blijft staan.. :) ; en er komt wat anders bij.

Profiel  
Reageer met citaat  
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn UTC + 1 uur