Zonneboiler troubleshooten :)

Onder dit forumonderdeel vallen alle vormen van zelfopwek, onder andere windenergie, waterenergie, wkk's (zelf stroom draaien), zonne-energie etc.

Moderator: Moderators

Ruuben
Berichten: 1796
Lid geworden op: 14 okt 2012, 18:42

Re: Zonneboiler troubleshooten :)

Bericht door Ruuben »

Ruuben schreef:Wat goed dat je extra ontlucht hebt! Leuk om te vernemen hoe het gaat. Dat is simpel meer kwh verdienen. Dus eigenlijk het enige wat nog nodig is zijn een paar forumleden met uitschietende kettingzagen. :roll:

Heb je de waardes om kwh te berekenen goed ingesteld? Dus soort vloeistof of verhouding? En sensors voor kwh bepaling goed geisoleerd geplaatst?
http://www.solar2all.com/resultaat.php? ... nrtubes=60

Heb je al eens een rekenprogramma gebruikt waar je flow en leidingsoort en diameter in kan voeren om verliezen te berekenen?
Paide
Berichten: 286
Lid geworden op: 29 dec 2009, 15:12

Re: Zonneboiler troubleshooten :)

Bericht door Paide »

Je aanvangstemperatuur was 50 graden zei je. Dat is niet overdreven laag en zal ook meespelen in de opbrengst. Dat maakt het wat lastig vergelijken met andere systemen. Als een ander systeem van 20 graden komt naar 85 en jij van 50 naar 85, dan heb je minder opbrengst, maar wel het maximale voor jouw situatie.
Sandman79
Berichten: 1043
Lid geworden op: 15 dec 2011, 11:48

Re: Zonneboiler troubleshooten :)

Bericht door Sandman79 »

Ruuben schreef:
Ruuben schreef:Wat goed dat je extra ontlucht hebt! Leuk om te vernemen hoe het gaat. Dat is simpel meer kwh verdienen. Dus eigenlijk het enige wat nog nodig is zijn een paar forumleden met uitschietende kettingzagen. :roll:

Heb je de waardes om kwh te berekenen goed ingesteld? Dus soort vloeistof of verhouding? En sensors voor kwh bepaling goed geisoleerd geplaatst?
http://www.solar2all.com/resultaat.php? ... nrtubes=60

Heb je al eens een rekenprogramma gebruikt waar je flow en leidingsoort en diameter in kan voeren om verliezen te berekenen?

Hallo Ruuben, ik snap de link met de kettinzaag niet zo heel goed. Verder had ik nog geen tijd gehad om verder veel te ontluchten, wel even 2-3 keer boven op het dak bij de ontluchter even een klein beetje lucht kunnen laten onstnappen. Het echte halfuur spoelen stond oorspronkelijk op het menu voor afgelopen weekend.

De isolatie van de sensoren die ik gebruik nabij de buffer kan beter. ZAl me daar ook mee bezig houden als een van de eerste dingen als ik eraan verder werk,

Verder een dankjewel voor die link. Mijn waardes om de kWh te berekenen staan verder goed ingesteld. Nagekeken en nog eens nagekeken.
dormos
Berichten: 979
Lid geworden op: 24 apr 2013, 12:10

Re: Zonneboiler troubleshooten :)

Bericht door dormos »

Wel begin ik al wat last te hebben van boomschaduw in ochtend en avonduren.
Boom, kettingzaag, weg schaduw...

Groet,

Hans
Sandman79
Berichten: 1043
Lid geworden op: 15 dec 2011, 11:48

Re: Zonneboiler troubleshooten :)

Bericht door Sandman79 »

lol ok, heb zelf wel een verzameling kettingzagen, hoeven geen forumleden mee te helpen. :mrgreen:
Een 26 dennen gaan inderdaad verdwijnen, maar de rest blijft staan.. :) ; en er komt wat anders bij.
Plaats reactie