Thermo electric generator

Onder dit forumonderdeel vallen alle vormen van zelfopwek, onder andere windenergie, waterenergie, wkk's (zelf stroom draaien), zonne-energie etc.

Moderator: Moderators

Dick
Berichten: 37
Lid geworden op: 09 aug 2012, 15:29

Re: Thermo electric generator

Bericht door Dick »

Pietje, dank voor je reactie.
We hebben een vriezer, aantal conputers, verlichting (15 watt totaal) en ladertjes. Tablets enzo.
In de zomer geen punt, zon gaat nauwelijks onder, maar over een week of wat ikomt hij, de zon, haast niet meer boven de bomen uit!

Ik bezit de handigheid niet om dit soort dingen zelf te bouwen, dus kant en klaar of door iemand laten bouwen, nu was , is dat ding zo te gebruiken.

Kwa positieve reacties die laag waren dacht ik aan iets anders, vandaar.

Dick
Gebruikersavatar
Pietje
Moderator
Berichten: 3507
Lid geworden op: 04 jun 2012, 22:39
Locatie: Wijbosch
Contacteer:

Re: Thermo electric generator

Bericht door Pietje »

Ik ga er van uit dat de vriezer bijna niet meer nodig is, omdat het buiten een vriezer wordt...?
De rest van de verbruikers moet wel te doen zijn met 1 of twee elementen... Maar daar is wel wat handigheid voor nodig om de benodigde spanningen om te vormen, ding aan te sluiten etc...
-- We hebben de aarde niet geërfd van onze voorgangers, maar te leen van onze nakomelingen --
Dick
Berichten: 37
Lid geworden op: 09 aug 2012, 15:29

Re: Thermo electric generator

Bericht door Dick »

Dank je Pietje,
Ja buiten wordt een goeie vriezer, min 20 gemiddeld, je weet alleen nooit wanner het precies komt en er is altijd tussen door een zgn dooie periode en dan gaat hetweer flink vriezen.

Waar bestaat die handigheid uit, ik bedoel hout is mijn ding, heb mijn eigen blokhut gebouwd en ben een aardige timmer man, maar ijzer en elctronica begrijp ik geen snars van! Daarom zoek ikhet liefst een kant en klaar oplossing!

Dick
Dick
Berichten: 37
Lid geworden op: 09 aug 2012, 15:29

Re: Thermo electric generator

Bericht door Dick »

Vond dit!

Als ik deze gast volg en luister dan klinkt het veelbelovend! Is dit wat je bedoelt Pietje?

https://m.youtube.com/watch?v=iCNMu-M5lV4

Een nadeel mijn blokhut wordt denk ik dan een soort sauna!
Nu kan het me niet zoveel schelen, als het enrgie oplevert op de warmte die ik toch al produceer ben ik toch spek koper?!

Tot zover, een fijn weekend


Dick
Gebruikersavatar
Pietje
Moderator
Berichten: 3507
Lid geworden op: 04 jun 2012, 22:39
Locatie: Wijbosch
Contacteer:

Re: Thermo electric generator

Bericht door Pietje »

Ik kan niet snel vinden waar je grotere peltier elementen kan kopen / uit slopen. Maar als je googled op peltier generator diy dan zijn er allerhande filmpjes te vinden.
Het vermogen is niet groot; 40 W met een spanning van 7 volt is al best veel voor een element.
-- We hebben de aarde niet geërfd van onze voorgangers, maar te leen van onze nakomelingen --
Dick
Berichten: 37
Lid geworden op: 09 aug 2012, 15:29

Re: Thermo electric generator

Bericht door Dick »

Pietje,
Dank voor je antwoord, ga kijken wat intenet heeft aan informatie!

Warme groet

Dick
Ruuben
Berichten: 1796
Lid geworden op: 14 okt 2012, 18:42

Re: Thermo electric generator

Bericht door Ruuben »

Is die vergasser met electra opwekking van voormalig lid michael geen optie voor Zweden?
Dick
Berichten: 37
Lid geworden op: 09 aug 2012, 15:29

Re: Thermo electric generator

Bericht door Dick »

Ruuben, ik ben nog bij Micheal gewwet net voor mijn emigratie, ik heb daar een stoom machine gezien die er wel heel indrukwekend uitzag en een mooie rendement had, maar hij vond dat het nog niet klaar was. De kachel is hij mee begonnen maar ook niet afegemaakt die stond daat op zijn terrein.

Een naar mijn idee indrukwekkende jongen met heel veel goede ideeen!
Ben kontkat een beetje met hem verloren, dus weet ook niet hoe de stand van zaken nu is.
Maar een jongen met gouden handjes!

Dank voor je reactie

Dick
theopieter
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jun 2016, 12:13

Re: Thermo electric generator

Bericht door theopieter »

Dick waarom gebruik je geen absorpie koelkast. Theopieter
Plaats reactie