Deze site draait alleen op donaties. Voorkom reclame en ga een bedragDaarna bent u weer een jaar van deze vervelende reclame af!

Klik hier voor meer informatie

Ecologieforum

Welkom op het forum over ecologie en energie. U bent hier van harte welkom om vragen te stellen en voor discussie.
Het is momenteel 26 Jun 2017, 09:41

Alle tijden zijn UTC + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel: Smartmeterdashboard met RaspberryPi
BerichtGeplaatst: 23 Okt 2014, 13:13 

Hallo forumleden,
ik probeer met behulp van de kabel en de software van SmartMeterDashboard mijn energie gebruik in de gaten te houden.
Het probleem is dat ik het met een RaspberryPi probeer te doen en daar loop ik tegen nogal wat problemen aan!
Ik ben zover dat de RaspberryPi de slimme meter uitleest en de gegevens opslaat in een MySQL database. Er hoort ook een webpagina bij geprogrammeerd in PHP die de gegevens uit de database op meters en grafieken zichtbaar zou moeten maken.
Hier gaat het fout er komt helemaal niets op mijn webpagina en ik kan ook nergens foutmeldingen of iets dergelijks vinden.
Is er iemand op dit forum die ervaring heeft met de RaspberryPi?
Bij voorbaat dank!
KeesK

Profiel  
Reageer met citaat  

Deze site draait alleen op donaties. Voorkom reclame en ga een bedragDaarna bent u weer een jaar van deze vervelende reclame af!

Klik hier voor meer informatie

Titel: Re: Smartmeterdashboard met RaspberryPi
BerichtGeplaatst: 23 Okt 2014, 13:23 
Site Admin
Gebruikers-avatar

Heb je al contact opgenomen met de maker van de software? De raspberry pi is in essentie een "gewone" linuxcomputer. Alles wat op een normale pc/laptop werkt zou ook zo op een raspberry moeten werken.

Krijg je foutmeldingen? Het feit dat je de data al in een database krijgt impliceert al dat je er goed mee bezig bent geweest.

Profiel  
Reageer met citaat  
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC + 1 uur