Smartmeterdashboard met RaspberryPi

Onder dit forumonderdeel vallen alle vormen van zelfopwek, onder andere windenergie, waterenergie, wkk's (zelf stroom draaien), zonne-energie etc.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
keesk
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 okt 2014, 14:36

Smartmeterdashboard met RaspberryPi

Bericht door keesk »

Hallo forumleden,
ik probeer met behulp van de kabel en de software van SmartMeterDashboard mijn energie gebruik in de gaten te houden.
Het probleem is dat ik het met een RaspberryPi probeer te doen en daar loop ik tegen nogal wat problemen aan!
Ik ben zover dat de RaspberryPi de slimme meter uitleest en de gegevens opslaat in een MySQL database. Er hoort ook een webpagina bij geprogrammeerd in PHP die de gegevens uit de database op meters en grafieken zichtbaar zou moeten maken.
Hier gaat het fout er komt helemaal niets op mijn webpagina en ik kan ook nergens foutmeldingen of iets dergelijks vinden.
Is er iemand op dit forum die ervaring heeft met de RaspberryPi?
Bij voorbaat dank!
KeesK
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8533
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Smartmeterdashboard met RaspberryPi

Bericht door kockie »

Heb je al contact opgenomen met de maker van de software? De raspberry pi is in essentie een "gewone" linuxcomputer. Alles wat op een normale pc/laptop werkt zou ook zo op een raspberry moeten werken.

Krijg je foutmeldingen? Het feit dat je de data al in een database krijgt impliceert al dat je er goed mee bezig bent geweest.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Plaats reactie