Iemand op zoek naar een (extreem) groot buffervat?

Onder dit forumonderdeel vallen alle vormen van zelfopwek, onder andere windenergie, waterenergie, wkk's (zelf stroom draaien), zonne-energie etc.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
PaulBE
Berichten: 70
Lid geworden op: 02 jul 2013, 14:52

Iemand op zoek naar een (extreem) groot buffervat?

Bericht door PaulBE »

Ik kwam net dit tegen op 2dehands.be:

Inox koeltank 21000 liter 5 meter hoog 3 meter breed: 1000 Euro.
http://www.2dehands.be/bouw/bouwmateria ... 11665.html

Voor iemand die op zoek is naar een extreem grote buffer lijkt me dit wel een koopje.

(Link en verkoop is niet van mij, daarom leek het me beter om dit te plaatsen onder "Zelfopwek" i.p.v. "Te koop".)
Ruuben
Berichten: 1796
Lid geworden op: 14 okt 2012, 18:42

Re: Iemand op zoek naar een (extreem) groot buffervat?

Bericht door Ruuben »

Zit er ook een huis bij?

Wauw.... ik koop nog niet eens een tank van 1000 liter daarvoor.
PaulBE
Berichten: 70
Lid geworden op: 02 jul 2013, 14:52

Re: Iemand op zoek naar een (extreem) groot buffervat?

Bericht door PaulBE »

Inderdaad. Ik denk dat het RVS metaal van die tank al meer waard was dan die 1000 Euro.

Hij is snel verkocht geraakt heb ik gezien.

Ik weet het niet zeker maar het zou zelfs kunnen dat die tank geïsoleerd was.
Een tank van 5 hoog en 3 breed zou 35m³ kunnen zijn. Zelfs met een redelijke foutmarge en eventueel poten die meegemeten zijn deed de inhoud van 21m³ en de term "koeltank" me vermoeden dat die geïsoleerd was.
Ingir
Berichten: 1495
Lid geworden op: 13 apr 2014, 20:36

Re: Iemand op zoek naar een (extreem) groot buffervat?

Bericht door Ingir »

Ruuben schreef:Zit er ook een huis bij?

Wauw.... ik koop nog niet eens een tank van 1000 liter daarvoor.
Inderdaad, ik zou de woning zelf gebruiken om warmte te bufferen. Met een massieve betonplaat, verdiepings- en zoldervloer uitgevoerd met predallen, samen bijvoorbeeld 200m² kan er zo'n 175 kWh warmte gebufferd worden in de vloeren. Dat komt overeen met een buffervat (dT = 45 - 20) van 6.000 liter.
Wij wonen tegenwoordig op Bisento Hill Curaçao waar we met veel plezier een vakantiewoning verhuren. :idea:
Ruuben
Berichten: 1796
Lid geworden op: 14 okt 2012, 18:42

Re: Iemand op zoek naar een (extreem) groot buffervat?

Bericht door Ruuben »

:shock: jij hebt er echt verstand van. Ik vond een plons water en vette installatie het wel goed doen bij de dames.
Ingir
Berichten: 1495
Lid geworden op: 13 apr 2014, 20:36

Re: Iemand op zoek naar een (extreem) groot buffervat?

Bericht door Ingir »

Ruuben schreef::shock: jij hebt er echt verstand van. Ik vond een plons water en vette installatie het wel goed doen bij de dames.
De dames waarderen vooral de warmte in huis, het is hier het hele jaar door zo'n 22-23°C. Een buffervat interesseert ze niet, oké misschien als je er in kunt zwemmen.
Wij wonen tegenwoordig op Bisento Hill Curaçao waar we met veel plezier een vakantiewoning verhuren. :idea:
Plaats reactie