Ni-Fe accu's

Onder dit forumonderdeel vallen alle vormen van zelfopwek, onder andere windenergie, waterenergie, wkk's (zelf stroom draaien), zonne-energie etc.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
benthuis
Moderator
Berichten: 2186
Lid geworden op: 18 mei 2010, 21:42

Re: Ni-Fe accu's

Bericht door benthuis »

DGM, ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat er sprake is van enig belang?!
Mag ik je vriendelijk op de voorwaarden wijzen..?
Kom ik boven aan de ladder, staat ie tegen de verkeerde muur... (Naar Covey)
DGM
Berichten: 15
Lid geworden op: 04 jul 2014, 15:41

Re: Ni-Fe accu's

Bericht door DGM »

benthuis schreef:DGM, ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat er sprake is van enig belang?!
Mag ik je vriendelijk op de voorwaarden wijzen..?
Ik ken die firma, inderdaad.
Wat ik hier geschreven heb klopt van de eerste tot de laatste letter.
Iedereen is op zoek naar juiste informatie omtrent dit onderwerp.
Ik dacht er mijn steentje te kunnen toe bijdragen.
Niet in dank afgenomen dus.
Gelieve mijn account te schrappen.
Dit is niet het enige forum omtrent ecologie en milieu.
OBL-Rien
Berichten: 1368
Lid geworden op: 10 jan 2012, 17:30
Contacteer:

Re: Ni-Fe accu's

Bericht door OBL-Rien »

DGM schreef:Hier kan je er al heel wat over aan de weet komen http://www.stafco.be.
Sam De Prins is een van de weinigen die voldoende kennis en ervaring heeft opgebouwd met deze batterijen. Je kan er een testinstallatie bekijken en in werking zien.
Je krijgt hier geen goedkope verkoopspraatjes maar onderbouwde informatie gestoeld op testen in dit bedrijf uitgevoerd.
Stafco bvba in Dendermonde is samen met Grosol GmbH Sylt (D)/Shanghai de exclusief verdeler voor Europa.

Hier misschien even nalezen : http://www.engineeringnet.be/belgie/det ... %20artikel
Bedankt voor de links DGM.
Helaas staat er niet veel info op de site van stafco. Wel zie ik in het artikel staan dat stafco de distributie rechten voor benelux en frankrijk heeft, dit soort gedrag smoort een markt in het algemeen. Jammer.
(Ook wordt er op de site vermeld dat de levering aan particulieren "verminderd" wordt. Zucht...)
http://www.overbeterleven.nl
http://www.nonagressieprincipe.nl

“There comes a time when one must take a position that is neither safe, nor politic, nor popular, but he must take it because conscience tells him it is right.” - M.L. King
DGM
Berichten: 15
Lid geworden op: 04 jul 2014, 15:41

Re: Ni-Fe accu's

Bericht door DGM »

[quote=
Bedankt voor de links DGM.
Helaas staat er niet veel info op de site van stafco. Wel zie ik in het artikel staan dat stafco de distributie rechten voor benelux en frankrijk heeft, dit soort gedrag smoort een markt in het algemeen. Jammer.
(Ook wordt er op de site vermeld dat de levering aan particulieren "verminderd" wordt. Zucht...)[/quote]

Wat u bedoelt met een markt smoren, weet ik niet.
Wat ik wel weet is dat deze batterijen een niet zo eenvoudig product zijn, als het lijkt. Vandaar de vele falingen in Amerika en de vaak slechte commentaren omtrent de eigenschappen van deze batterijen.
In Europa , heb ik begrepen, wordt dit anders aangepakt zodat de nikkel ijzer de status krijgt die ze verdient. Eerst grondig testen, toepassingsgebieden en de eisen daaraan verbonden, enz. en dan pas aan verkopen denken.
en nog dit, op gevaar af dat ik hier weer terecht gewezen wordt,
ik weet dat deze firma niet over een nacht ijs is gegaan alvorens de nife in Europa op de markt te brengen ook voor wat betreft de (naar Europese normen) kwaliteitscontroles op het eind van het productieproces bij de producent.
Hoe deze firma werkt, aan wie ze wel of niet verkoopt, dat moet zij beslissen. Dat zijn niet mijn zaken.
Ik ben enkel heel erg in deze batterij geïnteresseerd omdat ik denkt dat het de enige batterij is die het label 'groen' kan dragen.
En ik heb daar info gekregen die ik op al mijn surfsessies, nog nergens heb kunnen vinden.
OBL-Rien
Berichten: 1368
Lid geworden op: 10 jan 2012, 17:30
Contacteer:

Re: Ni-Fe accu's

Bericht door OBL-Rien »

Hi DGM,

smoren bedoelde ik als "de markt onderdrukken en in bedwang proberen te houden" dat is erg jammer voor een techniek als NiFe.
Als "we" NiFe tot een success willen maken dan is het nodig dat we op zo veel mogelijk manier de markt openbreken ipv iemand een alleen recht geven.

Wat betreft "slechte naam in de USA", ik zie wel meer dat men zoiets schrijft. Maar ik vraag me af wie dan zulke slechte ervaringen heeft gehad. Die kan ik namelijk nergens vinden.

Niche toepassingen voor NiFe zijn er al jaren.

Testen, zeker. Maar dat is al lang achter de rug. Tenslotte bestaat de accu al sinds, wel, sinds, Edison!

Wat Stafco betreft, het is goed te weten dat ze bestaan, wat mij betreft mogen de regels van het forum ook best wat relaxer gehandhaafd worden. Ik ben blij dat ik nu weet waar ik ze kan inkopen.

Hun website behoeft echter een flinke vernieuwing IMO. Anyway, ik heb ze een mailtje gestuurd, eens kijken hoe men daarop reageert.
http://www.overbeterleven.nl
http://www.nonagressieprincipe.nl

“There comes a time when one must take a position that is neither safe, nor politic, nor popular, but he must take it because conscience tells him it is right.” - M.L. King
Gebruikersavatar
benthuis
Moderator
Berichten: 2186
Lid geworden op: 18 mei 2010, 21:42

Re: Ni-Fe accu's

Bericht door benthuis »

@DGM, het was een vriendelijke verwijzing!
Aangespoord door je mailadres: @ stafco.be
Maar misschien zit ik verkeerd?

@Rien, goed om dit soort regels soms te toetsen, maar dit gebeurd enkel om SPAM te remmen!
Kom ik boven aan de ladder, staat ie tegen de verkeerde muur... (Naar Covey)
deleted
Berichten: 4857
Lid geworden op: 17 jun 2010, 11:29

Re: Ni-Fe accu's

Bericht door deleted »

benthuis schreef:Maar misschien zit ik verkeerd?
:mrgreen:
DGM schreef:Hoe deze firma werkt, aan wie ze wel of niet verkoopt, dat moet zij beslissen. Dat zijn niet mijn zaken.
Alzo sprak de Marketing Manager van deze firma. Hoe betrouwbaar zijn dan je andere uitspraken ?
OBL-Rien schreef:Hun website behoeft echter een flinke vernieuwing IMO. Anyway, ik heb ze een mailtje gestuurd, eens kijken hoe men daarop reageert.
Als klant of als website ontwikkelaar ? :geek:

G
DGM
Berichten: 15
Lid geworden op: 04 jul 2014, 15:41

Re: Ni-Fe accu's

Bericht door DGM »

benthuis schreef:@DGM, het was een vriendelijke verwijzing!
Aangespoord door je mailadres:@ stafco.be
Maar misschien zit ik verkeerd?

@Rien, goed om dit soort regels soms te toetsen, maar dit gebeurd enkel om SPAM te remmen!
Dat hebt u goed gezien.
Ik ben inderdaad aandeelhouder van STAFCO en ik volg van op afstand het doen en laten ervan.
Mijn bedoeling van de postings hier zijn niet commercieel bedoeld.
Het is zonde dat op dit forum in het duister getast wordt omtrent het wat en hoe van deze batterijen.

Dat is niet verwonderlijk gezien er op dit ogenblik nog maar weinig van deze batterijen geproduceerd en gebruikt worden.
Daar heeft de loodbatterijen lobby met succes voor gezorgd.

We hebben een kleine drie jaar intensief testen en onderzoek van dit product, zijn geschiedenis en zijn mogelijkheden achter de rug.
Mijn bedoeling is enkel om geïnteresseerden voor energie en milieu van onze ervaring te laten mee profiteren.
Als dit dan niet kan omdat de info van een bedrijf komt, dan is dat een beetje frustrerend.
Ik zie geen enkele reden waarom ik hier onwaarheden zou vertellen. Daar heeft niemand baat bij.
Maar ik zal me schikken naar de wet hier en mij onthouden van verdere reacties.
Ik wil ook mijn excuses aanbieden omdat ik de bedoeling van dit forum mogelijk verkeerd heb begrepen.
OBL-Rien
Berichten: 1368
Lid geworden op: 10 jan 2012, 17:30
Contacteer:

Re: Ni-Fe accu's

Bericht door OBL-Rien »

Het is niet mijn forum, maaaarrrrrr.....

Ik heb er geen bezwaar tegen hebben wanneer firma's posten, of mensen die gelieerd zijn aan een firma.
Wel zou ik het dan op prijs stellen wanneer de verhouding poster/firma ook expliciet vernoemd wordt.

Tip aan de forum bezitter: Waarom geen subsectie maken waar vertegenwoordigers/bedrijven welkom zijn?
Je zou zelfs een bedrijf een eigen draadje kunnen geven.. ahum, ik bedoel natuurlijk "tegen kosten beschikbaar stellen...." :)

Edit: Het probleem met dingen als NiFe accu's is dat er zeer weinig over te vinden is, als we dan posters die er wat over weten ontmoedigen vanwege mogelijke commerciële connecties, dan zullen "rand" producten altijd rand producten blijven.
http://www.overbeterleven.nl
http://www.nonagressieprincipe.nl

“There comes a time when one must take a position that is neither safe, nor politic, nor popular, but he must take it because conscience tells him it is right.” - M.L. King
Blijfhopen
Berichten: 337
Lid geworden op: 23 okt 2008, 13:47

Re: Ni-Fe accu's

Bericht door Blijfhopen »

@benthuis
Ik lees met verbazing de vriendelijke verwijzing naar het eigenbelang van DGM.
Kun je verduidelijken waar ik dat eigen belang kan lezen ? Het zal wel aan mij liggen, maar ik zie het niet.
Het zou toch zonde zijn als de kennis die DGM naar mijn bescheiden mening over deze materie bezit hier niet meer openbaar gemaakt kan worden.
GdeJ denkt met u mee.
Gebruikersavatar
benthuis
Moderator
Berichten: 2186
Lid geworden op: 18 mei 2010, 21:42

Re: Ni-Fe accu's

Bericht door benthuis »

@OBL-rien @Blijfhopen @DGM
Niks mis met bedrijven op dit forum.
Maar idd dan wel graag met open vizier.
Dit miste ik in de post waar ik op reageerde.
Als ik dat niet goed heb ingeschat, sorry DGM.
Alleen met discussie houden we elkaar scherp! :D
Kom ik boven aan de ladder, staat ie tegen de verkeerde muur... (Naar Covey)
DGM
Berichten: 15
Lid geworden op: 04 jul 2014, 15:41

Re: Ni-Fe accu's

Bericht door DGM »

Het is niet mijn bedoeling om dit forum als commercieel medium te gebruiken.
Daar zijn andere kanalen voor.
Dus op vragen naar prijzen en verkoop of marketing omtrent de nikkel ijzer batterij in Europa, kan ik niet antwoorden.
Op alle andere vragen wil ik zo goed mogelijk proberen antwoorden.
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8533
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Ni-Fe accu's

Bericht door kockie »

@Allemaal:

Commerciële boodschappen zijn op dit forum niet toegelaten. Zouden we dat wel doen, dan zou dit forum binnen de kortste keren wemelen van de berichten van led-boeren, houtverkopers, zonnepaneel verkopers, kachelverkopers etc. Soms zijn er berichten die op het randje zijn. Het is dan aan de moderatoren om te beslissen of deze wel of niet wordt toegestaan. Het antwoord van DGM betreffende prijzen, verkoop en marketing snijden wel hout.

Ik wil het volgende voorstellen: DGM blijft lekker posten en ons voorzien van informatie, dat is zeer zeker welkom. Wel blijft hij daarbij spaarzaam met het verwijzen naar zijn werkgever.

Iemand bezwaar?
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
deleted
Berichten: 4857
Lid geworden op: 17 jun 2010, 11:29

Re: Ni-Fe accu's

Bericht door deleted »

Ik heb uiteraard geen bezwaren tegen beslissingen van de forumleiding.

Laat ons focussen op de info en de pudding.
DGM schreef:en sinds enkele maanden loopt een onderzoeksproject in de labs van de RUG.
Doe mij maar een link naar dit onderzoek aan de UGENT (al sedert 2003 niet meer RUG.
Ik vind er zo dadelijk niets van terug op de site van de universiteit.

G
DGM
Berichten: 15
Lid geworden op: 04 jul 2014, 15:41

Re: Ni-Fe accu's

Bericht door DGM »

Gandalf schreef:Ik heb uiteraard geen bezwaren tegen beslissingen van de forumleiding.

Laat ons focussen op de info en de pudding.
DGM schreef:en sinds enkele maanden loopt een onderzoeksproject in de labs van de RUG.
Doe mij maar een link naar dit onderzoek aan de UGENT (al sedert 2003 niet meer RUG.
Ik vind er zo dadelijk niets van terug op de site van de universiteit.

G
Ik verneem toch regelmatig dat er rapporten in de Dropbox komen en dat er vergaderingen doorgaan om werkwijzen bij te sturen en zo.
De testen gebeuren op twee plaatsen. De ene test betreft de cel zelf en in het andere lab worden verschillende batterijtypes en laadsystemen naast elkaar gezet en vergeleken in een nagebouwde mini-grid.
Hoe en wanneer resultaten gepubliceerd worden, daar ben ik niet van op de hoogte. Ik vermoed dat het daar nog te vroeg voor is.
Plaats reactie