Hosting Ruimte Bitcoin miner 1.5kW

Onder dit forumonderdeel vallen alle vormen van zelfopwek, onder andere windenergie, waterenergie, wkk's (zelf stroom draaien), zonne-energie etc.

Moderator: Moderators

deleted
Berichten: 4857
Lid geworden op: 17 jun 2010, 11:29

Re: Hosting Ruimte Bitcoin miner 1.5kW

Bericht door deleted »

En hoe zit het zes weken later met de interessante belegging ?

G
Gebruikersavatar
frans
Berichten: 678
Lid geworden op: 15 dec 2006, 20:50
Locatie: Gorredijk/ Friesland

Re: Hosting Ruimte Bitcoin miner 1.5kW

Bericht door frans »

Gandalf schreef:En hoe zit het zes weken later met de interessante belegging ?
G
In ieder geval is weer aangetoond dat de menselijke geest nog altijd meer kan dan een berg met computers.
Het leeghalen van de "MT" kluis is sneller gegaan dan het vullen ervan vermoed ik. :lol:

n.b. Bilcoins lijken wel euro's, Alles wordt per stuk duurder, maar de inflatie is bijzonder laag.
Ik denk dat de verkoop prijs van de huizen tegenwoordig mee gerekend worden in de bepaling ervan.. :fff
Waar zelfcensuur begint houdt de vrijheid op.
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8533
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Hosting Ruimte Bitcoin miner 1.5kW

Bericht door kockie »

https://www.nu.nl/geldzaken/5081915/bit ... rland.html (=verwacht stroomverbruik)

Het is toch bizar dat iets dat eigenlijk niet bestaat toch zoveel stroom verbruikt....
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Erikvr
Berichten: 672
Lid geworden op: 02 mar 2009, 13:41

Re: Hosting Ruimte Bitcoin miner 1.5kW

Bericht door Erikvr »

Hoe meer bitcoins er zijn gemined, hoe langer het duurt om de volgende te kunnen minen, er is meer steeds rekenkracht en -tijd nodig. Dit was oorspronkelijk bedoeld om te voorkomen dat all bitcoins in korte tijd konden worden gemined. Overigens geldt dat ook voor verschillende andere altcoins.
Volgens mij is het minen ineens afgelopen als de bitcoinwaarde sterk daalt (want dan wordt het veel te duur), eigenlijk een idiote uitvinding dus.. :mrgreen:
groet,
Erik
hanskraayeveld
Berichten: 709
Lid geworden op: 04 okt 2015, 14:49

Re: Hosting Ruimte Bitcoin miner 1.5kW

Bericht door hanskraayeveld »

Voorop gesteld:
Ik heb geen bitcoins.

Maar snap niet wat een heisa het bankwezen maakt n.a.v. de bitcoin. Euro's of bitcoins zit geen verschil in.
Het ene wordt door 95% van de bevolking vertrouwd, het andere door nog maar 5%. Het is allebei fictieve waarde.

Ik las ergens nog een leuk verhaaltje over aandelen. Maar het zou ook om bitcoins kunnen gaan.

Onderstaande eikelhandelaar weet hoe de aandelenmarkt werkt.

Op een dag verscheen er een man in een dorp. Hij verklaarde eikels te willen kopen en wilde daar één Euro per stuk voor betalen. Omdat er veel eikenbomen in het dorp stonden, begonnen de dorpsgenoten snel eikels te verzamelen. De man kocht een week later duizenden eikels voor een Euro per stuk.

De man verklaarde dat hij een week later zou terugkomen en twee Euro per stuk zou betalen per eikel. Opnieuw begonnen de dorpsgenoten eikels te verzamelen, alhoewel er veel minder eikels over waren. De man verscheen een week later, betaalde twee Euro per stuk en verklaarde een week later opnieuw te verschijnen en vijf Euro per eikel te betalen.

De voorraad eikels was vrijwel opgeraakt en de dorpsbewoners zetten alles op alles om maar nieuwe eikels te vinden. Ze vonden er toch nog een paar. De man verscheen precies op tijd een week later, betaalde vijf Euro per eikel en verklaarde een week later terug te komen en twintig Euro per eikel te betalen.

De dorpsbewoners konden echter geen eikels meer vinden. Toen verscheen er een dag later een tweede man met een grote zak eikels op zijn rug. De dorpsbewoners vroegen of ze de eikels van de man konden kopen, maar de man vroeg er 15 Euro per stuk voor. De dorpsbewoners verzamelden al het geld wat ze konden vinden. Al het spaargeld wat ze hadden legden ze bij elkaar en ze kochten de grote zak eikels.

Een week later verscheen de man echter niet meer. Ze zagen de man nooit meer. Ze waren al hun geld kwijt en het enige wat er achter bleef was een grote hoeveelheid eikels.

En zo dames en heren, werkt de aandelenmarkt
Ernest Dubois
Berichten: 723
Lid geworden op: 24 okt 2013, 20:12
Locatie: Oostrum/Mesa

Re: Hosting Ruimte Bitcoin miner 1.5kW

Bericht door Ernest Dubois »

een grote hoeveelheid eikels.
Ha, ha, ha!
Werken, das leuk.
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8533
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Hosting Ruimte Bitcoin miner 1.5kW

Bericht door kockie »

Ik sluit me aan bij Ernest en ga het voorbeeld gebruiken!
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Plaats reactie