Energie van de Schumannresonantie

Onder dit forumonderdeel vallen alle vormen van zelfopwek, onder andere windenergie, waterenergie, wkk's (zelf stroom draaien), zonne-energie etc.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
radiantenergy
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 dec 2013, 18:58

Energie van de Schumannresonantie

Bericht door radiantenergy »

Op elk moment zijn er 2000 onweersbuien actief. De bliksemflitsen hiervan produceren radio golven met extreem grote golflenten. Je kunt met een antenne en een verbinding met de grond en wat electronica deze energie omzetten in electriciteit. De electronica is erg eenvoudig.
Laatst gewijzigd door radiantenergy op 10 dec 2013, 21:16, 2 keer totaal gewijzigd.
Dutch John
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02 dec 2006, 12:23

Re: Energie van de Schumannresonantie

Bericht door Dutch John »

En hoe ziet die energieoogst er in de praktijk uit? Is de aanvoer een beetje constant? Draait jouw huis er al op?

Groet,
DJ
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-
radiantenergy
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 dec 2013, 18:58

Re: Energie van de Schumannresonantie

Bericht door radiantenergy »

Het vermogen dat je kunt opwekken hiermee is beperkt. Je moet dan denken aan ongeveer 10V en enkele mA stroom. Niet iets om een huishouden op de laten functioneren. Het is vooral om mee te experimenteren. Maar het idee is aardig: gratis energie uit de lucht.
radiantenergy
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 dec 2013, 18:58

Re: Energie van de Schumannresonantie

Bericht door radiantenergy »

Tesla: "Science is but a perversion of itself unless it has as its ultimate goal the betterment of humanity."

Meer dan 100 jaar geleden wilde Nikola Tesla de hele wereld gratis van electrische energie voorzien door een sterke radiozender. Tesla, u weet wel, die man die er voor gezorgd heeft dat er überhaupt electriciteit is bij u thuis.
Wardenclyffe, zoals deze zender heette, kreeg zijn energie van een kleine AC centrale en transformeerde dat in een signaal dat tussen de aarde en de ionosfeer weerkaatste en de hele aarde kon bereiken.
Wij zouden dan alleen maar een radio-ontvanger moeten aanschaffen met een antenne in de lucht en in de grond en dan was er stroom.
Nu komt het mooie: de meeste ontvangen energie was niet afkomstig van Wardenclyffe, maar van de Schumannresonantie, die zorgde voor een overunity effect.
Helaas kwam zijn geldschieter (J.P. Morgan) achter de plannen van Tesla en stopte hij de financiering van de toren. Tesla had hem namelijk wijsgemaakt dat de toren slechts voor radioboodschappen bedoeld was.
Niet zo slim dus van Nikola.
Toch is het belangrijk om dit te weten, want het is blijkbaar mogelijk om schone energie uit de natuur te winnen, in plaats van het verbranden van fossiele brandstoffen. Tesla was daar een uitgesproken tegenstander van in tegenstelling to Morgan.
Gebruikersavatar
benthuis
Moderator
Berichten: 2187
Lid geworden op: 18 mei 2010, 21:42

Re: Energie van de Schumannresonantie

Bericht door benthuis »

Voorlopig dus een enorme installatie bouwen voor het opwekken van 1 D-cell aan stroom?
Misschien wat cynisch, maar denk niet dat hier daadwerkelijk iets mee te doen is....
Vraag me daarom af dit forum, zelfopwek, hiervoor de goede plaats is.
Kom ik boven aan de ladder, staat ie tegen de verkeerde muur... (Naar Covey)
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Energie van de Schumannresonantie

Bericht door kockie »

Ik wil wel eens een schema van de eenvoudige elektronica zien! Ook al ga ik er waarschijnlijk niets mee doen
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Albert van WdJ
Berichten: 1534
Lid geworden op: 05 jan 2009, 12:09
Locatie: regio Dordrecht

Re: Energie van de Schumannresonantie

Bericht door Albert van WdJ »

Een elektronica schema zou ik ook wel waarderen.
Altijd leuk om zoiets te (laten) knutselen.

Albert
Change, before you have to.
Gebruikersavatar
frans
Berichten: 678
Lid geworden op: 15 dec 2006, 20:50
Locatie: Gorredijk/ Friesland

Re: Energie van de Schumannresonantie

Bericht door frans »

Tesla was absoluut geniaal maar niet zo'n goede zakenman. (wiki)

n.b. Het verschil tussen geniaal en gek is vaak niet zo groot.
Waar zelfcensuur begint houdt de vrijheid op.
radiantenergy
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 dec 2013, 18:58

Re: Energie van de Schumannresonantie

Bericht door radiantenergy »

Het schema voor de resonantieontvanger komt eraan!

Als Wardenclyffe in gebruik was genomen, zou elke ontvanger ongeveer 100 W uit de lucht halen. Dat is niet veel, maar als je in een hutje woont in de woestijn, ben je blij met alles, denk ik. Zeker als het gratis is. En dat is dan ook de reden waarom het niet bestaat: Tesla's geldschieter ontdekte dat hij er geen Amperemeter op kon zetten.
radiantenergy
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 dec 2013, 18:58

Re: Energie van de Schumannresonantie

Bericht door radiantenergy »

Dit is een video waarin de schakeling te zien is met een demonstratie ervan. Je moet de aarde verbinden tussen de rechter condensators, dat heb ik ergens anders gezien. Ik heb het zelf nog niet uitgeprobeerd. Er zijn meerdere schakelingen die hetzelfde doen. Je kunt ze op het web of op youtube vinden.
http://youtu.be/qoqn2sFsrzg
radiantenergy
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 dec 2013, 18:58

Re: Energie van de Schumannresonantie

Bericht door radiantenergy »

Er zijn meerdere schakelingen mogelijk. Het idee is steeds hetzelfde: je hebt een antenne en een verbinding met de aarde. Daartussen plaats je wat condensatoren en diodes. Over de condensatoren komt dan een spanning.
Zoek op youtube eens met de trefwoorden: free energy air
Gebruikersavatar
sathopper
Berichten: 214
Lid geworden op: 14 sep 2011, 07:48
Locatie: Friesland
Contacteer:

Re: Energie van de Schumannresonantie

Bericht door sathopper »

radiantenergy schreef:Dit is een video waarin de schakeling te zien is met een demonstratie ervan. Je moet de aarde verbinden tussen de rechter condensators, dat heb ik ergens anders gezien. Ik heb het zelf nog niet uitgeprobeerd. Er zijn meerdere schakelingen die hetzelfde doen. Je kunt ze op het web of op youtube vinden.
http://youtu.be/qoqn2sFsrzg
Het mooie is dat deze schakelingen functioneren als gelijkrichter. Wat je buiten het beeld niet ziet is dat er vlak in de buurt van de schakeling met bijv. Een portofoon, mobilofoon of amateur zender uitgezonden wordt. Met dit wisselspanningssignaal kun je op korte afstand een lampje laten branden of motortje laten draaien. Echter met afnemende afstand neemt de opgewekte spanning kwadratisch af :(
Onbruikbaar dus :( . Oftwel een hoax :D

Met een TL buis(je) kan het zonder electronica. Te zien in het volgende filmpje. Laat je de antenne niet zien lijkt het magisch maar dat is het helemaal niet:

http://youtube.com/watch?v=UsBCBRtR8QA
--- 100L Solesta zonneboiler en 120L boiler verwarmt door Hout CV ---
--- Arduino controlled PER EKO Hout CV + 1000L buffer ---
--- Evergreen Solar Zonnepanelen (10x215Wp) AEG Protect PV2000 inverter ---
--- Een niet ecologisch maar wel leuk project ---
Plaats reactie