gebruikte onderhouds vrije accu,s

Onder dit forumonderdeel vallen alle vormen van zelfopwek, onder andere windenergie, waterenergie, wkk's (zelf stroom draaien), zonne-energie etc.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
ceesuitzeist
Berichten: 24
Lid geworden op: 13 mei 2013, 13:58

gebruikte onderhouds vrije accu,s

Bericht door ceesuitzeist »

Dames en heren,

Regelmatig krijg ik gratis een hele partij onderhoudsvrije accu van 12 volt die gebruikt zijn in beveiligings en brandmeldcentrales.
Ook uit UPS installaties.
Deze accu,s gingen eerst naar de stichting Solar zonder Grenzen in Belgie , die ze wilden gaan gebruiken in Afrika e.d. om hiermee verlichtings projecten te gaan doen.
De accu,s zouden met zonnepanelen worden geladen en voor heel weinig verhuurd worden.
De stichting heeft nu voor andere oplossingen gekozen.
De accu,s zijn meestal 7 AH 12 volt en zijn vaak nog 70 a 80 procent.
Ik heb een speciale lader tester gekocht waar mee je ze kan laden en testen.De testresultaten kan je via een pc o.a. printen.
Ik zoek nu een nwe. bestemming voor deze gratis accu,s , als je ideeen hebt laat het weten.
Volgens mij kan je ze ook gebruiken voor je elektrische fiets of als noodverlichting met een ledspot.
Groeten,
Cees uit Zeist
Gebruikersavatar
benthuis
Moderator
Berichten: 2186
Lid geworden op: 18 mei 2010, 21:42

Re: gebruikte onderhouds vrije accu,s

Bericht door benthuis »

Leuk dat je dit zo hier presenteerd!

Misschien een idee om hier weer zo'n soort doel voor te zoeken?
Idd alternatieve verlichting oid. Ken misschien een club die er iets mee zou kunnen.
Zal ze eens benaderen...
Kom ik boven aan de ladder, staat ie tegen de verkeerde muur... (Naar Covey)
Gebruikersavatar
benthuis
Moderator
Berichten: 2186
Lid geworden op: 18 mei 2010, 21:42

Re: gebruikte onderhouds vrije accu,s

Bericht door benthuis »

Misschien voor de UPS van de server waar dit forum op draait?
Kom ik boven aan de ladder, staat ie tegen de verkeerde muur... (Naar Covey)
Aart
Berichten: 45
Lid geworden op: 21 mei 2013, 11:17

Re: gebruikte onderhouds vrije accu,s

Bericht door Aart »

Of een webwinkelje opstarten: 2ehandsaccu.nl :D
Geen nieuwgarantie maar wel een omruilgarantie...
ceesuitzeist
Berichten: 24
Lid geworden op: 13 mei 2013, 13:58

Re: gebruikte onderhouds vrije accu,s

Bericht door ceesuitzeist »

Beste mensen,

Helaas heb ik nog steeds een hele partij kleine accu,s staan van 7AH welke nog minimaal 70 procent goed zijn.
Regelmatig krijg ik nieuwe aanvoer.Zijn er lezer op dit forum die interressant vinden om met deze accu,s een project te maken voor ontwikkelingslanden en evt. voor je zelf.
Met een zonnepaneel zijn de accu,s snel opgeladen heb ik gemerkt.
Zelf zit ik te denken aan een project met een statiegeldaccu,die mensen weer kunnen laten opladen als hij leeg is voor weinig.
Als je de accu gebruikt voor een klein Ledlampje kan je er best lang mee doen voordat hij weer leeg is.
Als je interressen hebt,neem contact op. In personen die er handel in zien zitten,graag naar wat anders uitkijken.
Ben trouwens wel met iemand uit Ghana bezig, maar project moet wel uitgewerkt worden.
Trouwen heb ik wel iemand blij kunnen maken met een hele partij glazen wanden die ik nog had staan.
Groeten en veel zon, Cees uit Zeist
pelletpower
Berichten: 3289
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: gebruikte onderhouds vrije accu,s

Bericht door pelletpower »

Ja, ik heb wel interesse. De werkplaatsverlichting wil ik misschien over gaan zetten naar autonoom.
zoefzoef
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 nov 2016, 22:41

Re: gebruikte onderhouds vrije accu,s

Bericht door zoefzoef »

beste Cees

Ik ben bezig met een gridloos huis en ik heb wel belangstelling voor je accu`s
krijg je deze nog regelmatig aangeboden?

vriendelijke groet Rindert de Jong
ceesuitzeist
Berichten: 24
Lid geworden op: 13 mei 2013, 13:58

Re: gebruikte onderhouds vrije accu,s

Bericht door ceesuitzeist »

Hallo Rindert de Jong,
Helaas kan ik niet meer aan deze accu,s komen.
Het bedrijf waar ik ze kon ophalen , moet van onze overheid alles registeren waar ze naar toe gaan en naar onbekende vage personen kan dus helaas niet meer.En ik wil dat ze niet in de problemen komen.
Maar er zijn misschien wel elektrobedrijven in jouw buurt die onderhoud aan alarm/brandmeldcentrales uit voeren en die niet zo moeilijk doen met het afvoeren van vaak nog hele goede accu,s .Verder worden in zg noodstroominstallatie voor computers ook regelmatig de hele voorraad vervangen ,als de capaciteit wat minder wordt.
En natuurlijk vrachtwagenaccu,s zou wat kunnen zijn.
Succes met zoeken er moet genoeg zijn,als je de weg maar weet.
Cees
zoefzoef
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 nov 2016, 22:41

Re: gebruikte onderhouds vrije accu,s

Bericht door zoefzoef »

ok dank je wel het is nog niet zo ver maar ik zal een even zoeken mocht je comuterbedrijven weten dan hou ik mij aanbevolen
Plaats reactie