12 Volt huis

Onder dit forumonderdeel vallen alle vormen van zelfopwek, onder andere windenergie, waterenergie, wkk's (zelf stroom draaien), zonne-energie etc.

Moderator: Moderators

omweg
Berichten: 165
Lid geworden op: 15 mar 2007, 14:34
Locatie: Olburgen
Contacteer:

Bericht door omweg »

plof,plof, uch---volgens mij is het hier tijd voor een windmolentje
Dirk Bauwens
Berichten: 1301
Lid geworden op: 28 jan 2006, 23:52
Locatie: Sint-Niklaas, België

Bericht door Dirk Bauwens »

omweg schreef:plof,plof, uch---volgens mij is het hier tijd voor een windmolentje
Misschien wel...
Maar welke particulier krijgt nog vergunning om een windmolen te plaatsen??

Dirk
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Bericht door kockie »

Ach, het hoeft natuurlijk niet meteen een mega windmolen te zijn. Alle kleine beetjes helpen. Omweg is er ook mee bezig. Kijk maar eens op zijn site Werkelijk de moeite waard!
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
omweg
Berichten: 165
Lid geworden op: 15 mar 2007, 14:34
Locatie: Olburgen
Contacteer:

Bericht door omweg »

jezelf van het net loskoppelen en milieu bewust blijven is een arbeidsintensieve opgave, vandaar mijn commentaar.
Er zijn inderdaad volgens mij ook met kleinere molens dingen mogelijk en ik vermoed (ook door contacten) dat het bij de kleinere maten sterk afhankelijk is of buren gaan klagen. Dan blijkt er ineens vergunning nodig te zijn.

Trouwens het onderwerp van dit forum artikel was terug leveren aan het net, vanaf 2004 is er een wet van kracht dat je 3000kwh mag terugleveren en dat de meterplaatser de plicht heeft een daartoe geeigende meter aan te bieden.
Dit is ook ooit een artikel in het windnieuws geweest:

http://www.windenergy.nl/website/files/ ... peling.pdf
Plaats reactie