Chicken Power Berichttitel: Re: boot generator BKB Birmingham 5 KvA
Hersteld, geplaatst: vr jun 3 16:14:17
Hoi Mark,
Het is wat met m’n ogen. Waar ik dacht de in rood uitgevoerde decompressiehendel te zien was het dus dat trechtertje wat er voorhing.
Maar ik zie dat jij ook een beetje kleurendoof was, ik zie nu groen/geel, blauw en bruin!
Ik heb het idee dat de trillingsdemper meer een expansie- stuk is om het uitzetten te compenseren. Voor trillingsdemper is tie wat kort.
En er was toch wel een uitlaatgas demper bij? Zo’n tractor dempertje is tijdelijk prima bruikbaar.
Let ook nog even op je carterontluchting. Das die pijp boven de uitlaat die naar beneden gaat en ergens ophoudt. Daar kan wat drap uitkomen. Dus potje onder. Wel even checken of die buis goed open is.
Als je die deksels van de gen er toch af hebt liggen, zou ik behoedzaam met perslucht ook daar dat stof wegblazen. Het isoleert thermisch wel, maar met vocht elektrisch duidelijk niet. Beide wil je niet hebben.
Ik zag ook nog een origineel Htz luchtfilter op MP, naar die dingen doen niet zoveel. Tegenwoordig zetten ze er af fabriek al wat beters op. Gewoon even zoeken naar dealers:
http://www.knfilters.com/search/dealers ... Lang=Dutch
En als die het niet meer kunnen uitrekenen, dan even naar Eindhoven bellen. Dat hebben ze kennelijk niet heel graag, nummer staat niet makkelijk te vinden op hun eigen site, maar:
http://www.knfilters.com/contact.htm
Nog even ter verduidelijking over de benzinetoevoeging, met een premium bedoelde ik zoiets als Ultimate mee, maar niet eerst nadat je alles op orde hebt. En met 10% hem ook geen hele dag laten draaien! De dopes in zo’n premium zijn gelijkwaardig als in een busje dieselreiniger, alleen veel goedkoper. Het zijn geen van alle wondermiddelen; de reinigende werking berust op het feit dat dieselolie is gebaseerd op paraffinen, en die zijn oplosbaar met naftenen zoals in benzine of dieselreiniger.
M.b.t. de elektrische beveiliging en in aanvulling op Jan, het maakt uit of je alleen ohmse belastingen zoals een kachel, bouwlamp of frietpan als afnemers hebt, of dat je ook een of meerdere zwaardere elektromotoren mee wilt voeden, denk aan een hogedrukreiniger en zo.
Voor de eerste groep is een automaat met een B karakteristiek al voldoende, de tweede groep vergt toch minstens een C- karakteristiek.
Mocht je nog iets als een verdeelkast maken, dan zou ik de bedrading vanaf de gen in 4 mm2 uitvoeren.
Ik heb in mijn set ook nog een thermische motorbeveiligingsschakelaar geprojecteerd. Die grijpt sneller in bij langdurige kleinere overbelastingen dan een automaat bij volle sluiting.
Je brandstofretour in een fles, ja. Niet helemaal ideaal qua vervuiling.
Maar let ook even op met een T stukje, zo bouw je een kortgesloten retour die eigenlijk niet te ontluchten is. Beter is boven in je tank terugvoeren, zo was het orgineel. Wees er ook nog op bedacht dat er onder de banjoaansluiting op de brandstofpomp ook nog een viltje kan zitten!
Groet, Cp
Verwijderd.