xychix Berichttitel: Re: boot generator BKB Birmingham 5 KvA
Hersteld, orgineel geplaatst: ma jun 6 13:41:42
Chicken Power schreef:Volgens mij ligt je site er ook uit, foto’s komen niet meer naar voren. Wel een beetje rare constructie en vreemde gewaarwording, ik kan hele PP presentaties zien tegen hackers…
Ja in een directory hoger staan nog wat gedeelde bestanden. Als het goed is allemaal spul wat ik daar bewust heb neergezet. Ik ga even kijken waarom de foto's eraf liggen.
Chicken Power schreef:Maar goed, Over het lucht filter: Ik zal wel te oud worden, maar het gaat daar toch echt over een ont- /beluchtingsfilter voor een krukkast of brandstoftank. Das minder fijn werk dan een inlaatverbrandingslucht filter. Raar dat ze niet met Europese eenheden rekenen. Any way, zo schiet je weinig meer op dan het standaard Hatzfilter van MANN.
Die vraag heb ik ook gesteld, hier het antwoord:
K&N schreef:
Hoi Mark.
Het filter wat je gevonden hebt is meer dan voldoende qua filter oppervlakte. Het filter doet ongeveer een 134cfm dus de vraag naar lucht is geen probleem. Onze crankcase filters zijn gemaakt van hetzelfde materiaal als onze gewone filters dus ook dit is geen probleem.
Met vriendelijke groet,
dus mogelijk dat ik toch die kant op ga.
Chicken Power schreef:Ja, en dan de motor. Je hebt (in aanvang, lees ik nu) de standaardprocedure storing zoeken van Jan niet afgemaakt.
ondertussen wel het gehele proces afgemaakt. De vaste leiding is boven nu open en als ik langzaam draai komt daar steeds een klein drupje diesel uit.
Ook als omschreven de boel weer bevestigd. Enkel de verstuiver is er nog niet uit geweest
Chicken Power schreef: Dus behoedzaam met Bacho’s of steeksleutel aan de gang.
Heb t met baco;s voor elkaar gekregen. Opschuiven tot helemaal in de bek, dan weer wat dichter draaien en dan iets terughalen. Zo pakte de baco net wat beter en draaide ik de moeren niet stuk. De 1e van de 2 is los (de 2e kan er nu vast ook af als dat zou moeten)
Chicken Power schreef:Draai de dop van het startlontbuisje eraf en giet er 1 tot 2 vingerhoedjes smeerolie in. Met een beetje goeie wil kom je dan wel zo heet dat ie ontsteekt.
Is dat iets wat ik nu wil gaan proberen of is het slimmer eerst de injector nog eens goed te bekijken?
Chicken Power schreef:Enne, zo’n fohn is, net als een paar personenweegschalen niet even te organiseren?
Niet zo even, maar dat gaat uiteindelijk vast wel lukken.
Ik doe dit door mijn werkdag heen en daarnaast pas ik op een kleine. Heb dus wat weinig tijd om ff naar vrienden te crossen. Maar we komen er wel
Chicken Power schreef:Wel oppassen met de uitlaat, de ‘shoot‘ die er bij dit kunstje uitkomt is echt zwart en kleverig!
Een beetje benzine klinkt mij veiliger in de oren. Water zet nogal uit bij plotselinge hitte
Ik heb ook een dealer van HATZ gevonden die nog 8 E79's in service heeft. Die dingen draaien nog bij gemeente Amsterdam.
Hij is op vakantie tot de 20ste maar hij kan mogelijk wel voor een beurtje/onderdelen zorgen.
HATZ produceerd onderdelen tot 10 jaar na laatste productie. Ik weet niet of hij nog veel onderdelen deelt met broertjes / zusjes waardoor er mogelijk nog wat in productie is.
Maar aan de andere kant, ik wil het gewoon zelf doen Dat was het hele concept achter dit ding
Groeten, Mark (ik krijg toch nog ooit eelt op mijn handen)