Generator BKB Birmingham 5 kVA & Hatz E79

Onder dit forumonderdeel vallen alle vormen van zelfopwek, onder andere windenergie, waterenergie, wkk's (zelf stroom draaien), zonne-energie etc.

Moderator: Moderators

xychix
Berichten: 228
Lid geworden op: 30 aug 2010, 12:14

Re: Generator BKB Birmingham 5 kVA & Hatz E79

Bericht door xychix »

Ik ga een even kijken wat de kosten van een volledige pakking set is icm een nieuw lager. Het zou toch moeten lukken om deze hatz weer in conditie te krijgen ;)

Maar net als mijn windmolen projectje kan het allemaal zomaar een paar jaar duren :mrgreen: ach zo heb je altijd wat te doen.
Dutch John
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02 dec 2006, 12:23

Re: Generator BKB Birmingham 5 kVA & Hatz E79

Bericht door Dutch John »

Ligt eraan wat je motivatie is. Prima als je lege tijd en geld wilt kapot slaan. Vervelend als je nog wat meer in je leven gepland hebt. En alles wat ertussen zit....

Maar alle gekheid op een stokje: soms moet je afscheid van een investering nemen, omdat er teveel tijd en geld in gaat zitten. Je verlies nemen, zodat je weer verder kunt.

Groet,
DJ
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-
xychix
Berichten: 228
Lid geworden op: 30 aug 2010, 12:14

Re: Generator BKB Birmingham 5 kVA & Hatz E79

Bericht door xychix »

Dutch John schreef:Ligt eraan wat je motivatie is. Prima als je lege tijd en geld wilt kapot slaan. Vervelend als je nog wat meer in je leven gepland hebt. En alles wat ertussen zit....

Maar alle gekheid op een stokje: soms moet je afscheid van een investering nemen, omdat er teveel tijd en geld in gaat zitten. Je verlies nemen, zodat je weer verder kunt.

Groet,
DJ
Afscheid nemen van een apparaat vanwege olielekkage langs de krukas? hmm, mogelijk over een tijdje dan krijg ik nu nog niet over mijn hart. Ik klooi er nog ff mee door.

Natuurlijk komen hier dingen als 'problemen' op een forum maar is het hele traject eromheen soms frustrerend maar bovenal een unieke leerervaring :)
xychix
Berichten: 228
Lid geworden op: 30 aug 2010, 12:14

Re: Generator BKB Birmingham 5 kVA & Hatz E79

Bericht door xychix »

de boel weer opengehaald, het lijkt toch echt langs de keerring te komen op de as.
Ik heb de keerring iets naar voren gehaald en de spleet erachter opgevult met vloebare pakking. Zo zou de lip net op een andere plaats op de as moeten lopen, lekken tussen de buitenkant van de keerring en de behuizing is nu ook uitgesloten door deze kit. Ook de aansluiting van de behuizing (waar een rubberen ring zit) heb ik voorzien van vloeibare pakking.

Laat het nu 24 uur drogen en dan proefdraaien.

We geven nog niet op :)
xychix
Berichten: 228
Lid geworden op: 30 aug 2010, 12:14

Re: Generator BKB Birmingham 5 kVA & Hatz E79

Bericht door xychix »

Hij loopt weer, onbelast 15 minuten lekkage vrij.... maar niet te vroeg juichen. Vanmiddag de gen er weer aan en even een 2000 Watt kacheltje stoken.
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8533
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Generator BKB Birmingham 5 kVA & Hatz E79

Bericht door kockie »

Spannend :) :mrgreen:
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
xychix
Berichten: 228
Lid geworden op: 30 aug 2010, 12:14

Re: Generator BKB Birmingham 5 kVA & Hatz E79

Bericht door xychix »

hrrmm. hij loopt nu voor een 2 uur durende was. Die gaat hij wel uitzitten op de olie die erin zit maar als je naast de machine een boekje gaat lezen kom je er wel weer vandaan met een olie spray ter hoogte van het vliegwiel :(

Ik heb vooraf olie gepeild en zal dit na de 2 uurtjes werken nog een keer doen om te zien hoeveel hij nou eigenlijk echt gebruikt.

Volgens mij is het het makkelijks een behuizing om het vliegwiel te maken dat de olie op zijn minst onder de machine beland en niet in mijn gezicht.

met deze (niet geheel succesvolle) reparatie sluit ik dit leerzame hoofdstuk af :P
Plaats reactie