Hoe ver gaan jullie?

discussie, maatschappij, economie en ecologie

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Jeroen Turelinckx
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jan 2009, 18:12

Hoe ver gaan jullie?

Bericht door Jeroen Turelinckx »

Hallo,
Ik ben student Economie-moderne talen in het 5de jaar. Ter voorbereiding van onze mini-onderneming van volgend schooljaar, had ik graag eens de vraag gesteld: Hoe ver zijn jullie bereid te gaan in het gebied Ecologie?

* Hoeveel tijd wil je eraan besteden?
* Hoeveel geld wil je eraan besteden? Verwacht je er iets van terug?
* ...

Met vele groeten,
Jeroen.
Laatst gewijzigd door Jeroen Turelinckx op 10 jan 2009, 18:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Brit
Berichten: 801
Lid geworden op: 25 okt 2007, 20:37
Locatie: Christchurch

Re: Hoe ver gaan jullie?

Bericht door Brit »

Hoi Jeroen,

Ik ben persoonlijk bereid er erg veel tijd aan te besteden, omdat ik het een soort sport vind om zonder ingekochte energie te leven. Maar op dit moment durf ik mijn huidige huishouden nog lang niet ecologisch te noemen.
Qua geld vind ik de hoogte van de investering niet het belangrijkste, maar de besparingen des te meer. In een ideale situatie kan je na een eenmalige investering 'kosteloos' leven :D

Ik hoop je hiermee wat geholpen te hebben en succes met je project.
Laatst gewijzigd door Brit op 09 feb 2009, 21:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten, Brit.

Ik bekijk het liever vanaf de andere kant.....
luigi
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 dec 2007, 19:58
Locatie: Boissy St Léger ( France )
Contacteer:

Re: Hoe ver gaan jullie?

Bericht door luigi »

hello Jeroen ,

Je zal ( éénmaal je zelf kinderen zal hebben ) begrijpen dat je dat niet alleen doet omwille van een geld - en tijd kwestie ...
Tijd heb je zat tussen je werk door ( als je niet teveel TV kijkt ... )
Energie kost heden ten dage veel geld en we gaan hoe dan ook terug naar een tijdperk van " elk voor zich " dien aangaande .
Tussen de jaren 50 en 80 stond er omzeggens op ieder dak een TVantenne, waarom zouden we er nu geen kleine windmolen op zetten ( met verticale as uiteraard ) van zo een 3 à 9 kW vermogen . Zet eens alle mensen ( dezen die graag kritiek geven en tegen alle goeie ideeen zijn ) enkele dagen totaal zonder electriciteit , ze zullen wel snel van idee veranderen ...
Dan is er ook nog het plezier om deel te nemen aan de creatie van een ecologische oplossing voor onze aardbol en het persoonlijk genot van het zelf bereikte resultaat ( of in groep zoals op deze forum ), zo weet je tenminste dat je hier niet nutteloos ronddoolt ...
Ik denk dat vele mensen op deze forum ermee akkoord zullen gaan als ik zeg dat we het vooral voor onze nazaten doen , opdat zij niet met de shit zouden opgestapeld zitten , of niet ??? zou jij dit je toekomstige kinderen aandoen ?
Zo , veel succes met jou eindwerk , al dan niet in klasverband ...
hello, hier ben ik , net als jullie op zoek naar ecologische alternatieve energieën , alle ideën zijn dus welkom . Zelfs combinaties kunnen tot goeie resultaten leiden .
johan reynders
Berichten: 40
Lid geworden op: 06 okt 2008, 10:07

Re: Hoe ver gaan jullie?

Bericht door johan reynders »

Dat van iedereen een kleine windmolen op zijn dak vind ik een super idee (verticale as), loop ik ook al jaren mee rond. En waarom geen 2 molens, of 3, of heel de nok vol? Lijkt me meer logisch dan zonnepanelen.
Alleen zijn deze molens reeds beschikbaar en rendabel?
Kan er een vergunning voor verkregen worden?
In Vlaanderen gaat men de tussenkomst voor electr. geproduceerd met zonnepanelen verminderen, om meer geld in windenergie te stoppen.
Ik ben benieuwd!
Plaats reactie