Verbruik van 42kw in 24 uur helpppppppp

discussie, maatschappij, economie en ecologie

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Rik1977
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 dec 2018, 16:47

Verbruik van 42kw in 24 uur helpppppppp

Bericht door Rik1977 »

Hallo ik ben nieuw hier en een leek als het om electra ga maar je kan mij niet vertellen dat een verbruik van meer dan 40kw per dag met een gezin in een rijtjeshuis normaal is .we hebben een slimme meter en krijg nu alweer een mailtje of ik een bedrijfspand heb of een wietplantage op zolder .
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Verbruik van 42kw in 24 uur helpppppppp

Bericht door kockie »

Ik ga er van uit dat je 43 kWh bedoelt ipv 40kW. Dat is nl een wezenlijk verschil.

42kWh op een dag is va 1.75kW continu; da's inderdaad een hoop. Wat voor een verbruiksmeter heb je? Eentje met draaischijf of een "slimme" meter?
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Rik1977
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 dec 2018, 16:47

Re: Verbruik van 42kw in 24 uur helpppppppp

Bericht door Rik1977 »

We hebben er een slimme meter tussen .hebben al met de woningbouw contact gehad maar die zeggen dat we met de netwerk beheerder moeten zijn .en die recht weer dat het me 400€ kost om iemand te laten komen en als het dan niet aan de meter licht dan ben ik me geld kwijt .Ik heb zelf het vermoeden dat mn meter niet klopt mijn buren hebben ook een gezin en de buurman heeft een zeeaquarium in huis en hun gebruiken nog niet de helft .
Gebruikersavatar
Paul Joosten
Berichten: 1123
Lid geworden op: 22 feb 2013, 13:49
Locatie: Zuidwending / Veendam
Contacteer:

Re: Verbruik van 42kw in 24 uur helpppppppp

Bericht door Paul Joosten »

Is het verbruik altijd al zo hoog of is er onlangs iets veranderd? Ga eens na wat je aan apparatuur in huis hebt en hoe je dat gebruikt. Het is namelijk lang niet altijd een defecte meter...

Heb je een verbruiksmanager? Een prima gratis online mogelijkheid is slimmemeterportal.nl. Na aanmelding krijg je een brief van je netbeheerder met een code, die moet je dan invullen op de site om aan te tonen dat je je eigen verbruik gaat bekijken, na verwerking kan je zeer gedetailleerd terugkijken wanneer je hoeveel energie hebt gebruikt. Ik doe het zelf al jaren en ben er zeer tevreden over.
"Try and leave this world a little better than you found it" [Baden Powell]
"Verbeter de wereld, begin bij jezelf"... [algemeen]
..."maar stop daarna niet en help ook een ander op weg!" [Paul Joosten]
https://duurzamehuizenroute.nl/locatie/ ... 05-veendam
Sandman79
Berichten: 1043
Lid geworden op: 15 dec 2011, 11:48

Re: Verbruik van 42kw in 24 uur helpppppppp

Bericht door Sandman79 »

Je gebruikt geen elektriche verwarming?
Zet eens alle zekeringen af en kijk of de teller dan nog doordraait? Dan elke zekering van elk circuit even apart opzetten en kijken op welk circuit de zware verbruiker zit.
Er zijn slimme meters die kunnen aangeven welk apparaat veel verbruikt.
Rik1977
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 dec 2018, 16:47

Re: Verbruik van 42kw in 24 uur helpppppppp

Bericht door Rik1977 »

We hebben gewoon cv en verder niet veel bijzondere apparaten. We hebben die slimme meter in de meterkast maar gebruiken g1 toon ofzo . Ik ga deze week alles uitzoeken wat het nou kan zijn .mn vriendin die dus al enkele jaren hier woond heeft al wel heel veel standen bij gehouden .omdat zij al meerdere keren hier op was aan gesproken door haar bewindvoerder .en daar zit het probleem denk ik ook. Omdat mn vriendin nooit de rekeningen ziet heeft zij dit niet geweten .en is dit dus al enkele jaren zo dat zij zo veel moet betalen !!!
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Verbruik van 42kw in 24 uur helpppppppp

Bericht door kockie »

Op de "slimme" meters die ik ken kun je door een aantal keren op een knopje te drukken het momentane gebruik uitlezen. Het wordt dan wel heel gemakkelijk om groep voor groep te checken hoeveel daarop gebruikt wordt. Daarna is het een kwestie van kijken wat er op de groep zit en stekkers trekken/checken.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Stan1979
Berichten: 90
Lid geworden op: 22 mei 2018, 20:25
Locatie: Putte

Re: Verbruik van 42kw in 24 uur helpppppppp

Bericht door Stan1979 »

Gewoon alle groepen in de meterkast uit zetten.
Een koelkast en een diepvries kunnen makkelijk 6 uur zonder voeding zonder dat er iets gebeurd.

Verwarmen en koelen kost de meeste energie. (verlichting kan stiekem ook veel verbruiken, halogeen etc)

Het klinkt als een koelkast ofzo die versleten is en te weinig kan koelen en daarom continue draait.

Zet je groepen eens een voor een aan en je slimme meter op de stand zetten dat je verbruik kan zien wat je op dat moment verbruikt.
Hier op internet staan alle meters wel beschreven hoe je dit kan zien.

Ook al heb je de groep gevonden die veel verbruikt, zet die dan nogmaals uit en zet alleen de andere groepen aan, dan kan je zien of dit totale verbruik ook al niet hoog ligt. Het klinkt ook dat je verbruik aan de hoge kant is buiten dit gebeuren. Halogeen verlichting, oude machines (koelkast, vriezer, wasmachine etc), CV pompen die continue draaien, etc.

Succes!
Plaats reactie