Handreiking vervanging open verbrandingstoestellen.

discussie, maatschappij, economie en ecologie

Moderator: Moderators

Plaats reactie
keesijp60
Berichten: 149
Lid geworden op: 24 okt 2017, 11:27

Handreiking vervanging open verbrandingstoestellen.

Bericht door keesijp60 »

Beste Allemaal


Ik heb een oproep nu voor de rechter, gekregen via een gerechtsdeurwaarder, inderdaad veel klachten van dezelfde en alleen deze buurvrouw die al veroordeeld is wegens smaad en laster naar mij en 500 heeft betaald. werken aan de Oldtimer moest ook al stoppen wegens haar klagen over lawaai, en zo zoekt ze steeds wat anders, nu de kachel straks het prutsen aan de fiets, etc etc.

Oke, de echte vraag, handreiking open verbrandings toestellen, de woningbouw doelt op de regels daar in, ze zeggen dat dit niet meer mag en dus de houtkachel er uit moet, ik heb de handreiking gelezen maar iets klopt er niet, er wordt alleen maar gesproken over gas, zoals geisers, gashaarden, en gas cv, ik denk dat dit ook komt omdat gas vele malen gevaarlijker is dan hout, een niet goed brandende houtkachel stoot geur uit, gas doet dan niet en is dan ook een stille killer, dit begrijp ik dan wel. Weet iemand iets over de handreiking? want ik kom er niet geheel uit. Daarnaast wil ik de rocket bouwen, los van huis op betontegels, dan zou geuroverlast vrijwel of ik denk geheel verdwijnen. Mijn buur zegt ook in de meldingen die ik als bijlages gekregen heb dat ik zowel in de zomer als de winter vuurtje stook, dat klopt natuurlijk niet, advokaat van de woningbouw schreef dat trouwens ook in zijn brief naar mij, dit klopt dus niet, ik stook nooit in de zomer en ook niet altijd in de winter, ik heb een zibro.

Iemand tips? ik ben eigen advokaat, ik kan er geen vinden die me bij wil staan, en dus ben ik er zelf een, ik ga ook de zendmast meenemen van die buur, ik mag van ziekenhuis er niet in de buurt wonen, melatonine probleem. Ik ben wel beetje benieuwd wat rechter zegt, ik stuur vooral alle materialen bewijzen en foto,s op, zo kan de recht zich inleven.

Voor de goede orde, hier zitten veel grote vrijstaande huizen, allemaal houtkachel of open haard, de andere 2 straten waarvan de huizen van dezelfde woningbouw zijn best wel veel houtkachels waaronder mijn kennis waar ik ook hout van krijg, de schoorsteen door het dak van deze gerenoveerde huizen, door de woningbouw zelf aangelegt, en die stinkt ook wel eens, die ruik ik binnen als de wind deze kant op staat, maar dat is maar even, en die
heeft geen naverbranding, dat scheeld best veel, als mijn kachel weg is blijft de stank, vooral van de open haarden van de dure huizen hier, die precies zuidwestelijk staan. Dus de nieuwe komende regels, ik vind die prima dat er schone kachels komen, jullie hier allemaal doen hun best om hoog rendement en schone kachels te maken, zoals peter, en veel doen aan groene energie, petje af hiervoor.


alvast bedankt.
keesijp60
Berichten: 149
Lid geworden op: 24 okt 2017, 11:27

Re: Handreiking vervanging open verbrandingstoestellen.

Bericht door keesijp60 »

Kan iemand dit bericht verplaatsen naar maatschappij, economie en ecologie?,

Daar past het beter denk ik.

vrg kees
hanskraayeveld
Berichten: 709
Lid geworden op: 04 okt 2015, 14:49

Re: Handreiking vervanging open verbrandingstoestellen.

Bericht door hanskraayeveld »

Je kan Sjakie toch vragen het een en ander te regelen bij de gemeente?
Beste02
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 jun 2018, 14:27

Re: Handreiking vervanging open verbrandingstoestellen.

Bericht door Beste02 »

Of verhuizen .
Bossie
Berichten: 142
Lid geworden op: 20 mei 2012, 09:04

Re: Handreiking vervanging open verbrandingstoestellen.

Bericht door Bossie »

Of toch een advocaat zoeken. Mogelijk kom je in aanmerking voor een toevoeging en kost je dat weinig of niets..
Die advocaat kan je ook meteen adviseren of het demonteren van de zendmast wel zo verstandig is :fff
JantjeV8
Berichten: 4022
Lid geworden op: 03 feb 2009, 12:50

Re: Handreiking vervanging open verbrandingstoestellen.

Bericht door JantjeV8 »

Maar als er geen advocaat te vinden is die heil in uw probleem ziet..... :?
keesijp60
Berichten: 149
Lid geworden op: 24 okt 2017, 11:27

Re: Handreiking vervanging open verbrandingstoestellen.

Bericht door keesijp60 »

Ik heb advokaat inmiddels, de zendmast staat er buiten voor nu, het gaat niet om buur maar woningbouw, alles zit nu in de pen, en
heb adviezen gevraagt aan zowel een kachel fabrikant als stokersgilde.

Ik moet dit van hem doen.

Bedankt voor uw e-mail. Graag wil ik u mededelen dat u zelf geen verweer hoeft op te stellen. Immers, dat is mijn taak als uw raadsman.



Graag wil ik u wel verzoeken mij zoveel mogelijk feiten aan te leveren op basis waarvan ik het concept verweerschrift kan gaan opstellen. Graag verneem ik bijvoorbeeld de volgende gegegevens van u, namelijk:



- wanneer heeft voor het eerst een houtkachel in uw woning geplaatst?;

- wat voor houtkachel was dat?;

- wat voor bouwkundige aanpassingen heeft u in de huurwoning daarvoor moeten doorvoeren?;

- wanneer heeft u de houtkachel vervangen door een andere?;

- wat was de reden voor de vervanging?;

- wat voor bouwkundige aanpassingen heeft u in de huurwoning voor de vervangende houtkachel moeten doorvoeren?

- Wat voor ziekte(s) heeft u en zijn daar doktersverklaringen voor?.



Het is belangrijk dat u mij van een helder feitencomplex voorziet met bewijs en foto’s, zodat ik een goed verweer voor u kan gaan voeren. Ik wil daarbij opmerken dat het verhaal wat betreft de plaatsing van de kachel, de noodzaak daartoe en de bouwkundige aanpassingen in de huurwoning meer belangrijk zijn dan het geschil met uw buurvrouw, zodat ik u wil verzoeken om zich met name daarop te richten. Bij voorbaat dank.




Komt allemaal wel in orde.

En verhuizen is erg moeilijk, huizen liggen niet vooe het oprapen momenteel en hier heb ik lekker ruimte ook de werft, die buur gaat maar verhuizen, want na deze zaak, gaat de volgende van start, tegen hun.

Ziekte is artrose in nek onderrug en handen, stralingswarmte van de houtkachel of de zibro doet wonderen met pijn, dan hoef ik niet aan gevaarlijke ontstekingsremmers.

vrg kees
keesijp60
Berichten: 149
Lid geworden op: 24 okt 2017, 11:27

Re: Handreiking vervanging open verbrandingstoestellen.

Bericht door keesijp60 »

Bossie schreef: 09 aug 2018, 13:44 Of toch een advocaat zoeken. Mogelijk kom je in aanmerking voor een toevoeging en kost je dat weinig of niets..
Die advocaat kan je ook meteen adviseren of het demonteren van de zendmast wel zo verstandig is :fff
Wat bedoel je Bossie?

De mast is appart verhaal, al is die wel geplaatst omdat ze dachten me daarmee weg te jagen, maar ik blijf gewoon zitten, het is een wifi mast, geen gsm, het is dus een apparaat van een particulier bedrijf, en woningbouw wist van mijn gevoeligheid en advies ziekenhuis, toch plaatsen, maar dat is zorg voor later en niet van toepassing hier. Er moet ook gekeken worden naar bliksemveiligheid omdat de kabel onder de dakpannen van 2 huizen incl de mijne loopt en ik slaap er 1 meter onder, bij inslag hoorde ik van vakman kan dat wel eens nare gevolgen hebben, maar komt later wel.

de andere post mag dan ook weg.

vrg kees
keesijp60
Berichten: 149
Lid geworden op: 24 okt 2017, 11:27

Re: Handreiking vervanging open verbrandingstoestellen.

Bericht door keesijp60 »

Alles in de pen, advokaat doet de rest.

kijk wel wat er gebeurd, wellicht wordt het wel een probleem voor meer mensen later, er zijn veranderingen op komst, goed vind ik dat ook,
omdat we wel verantwoord moeten stoken met de beste technieken voor schone verbranding, Peter van den berg heeft al heel veel gedaan en
met succes hier ga ik maar eens mee verder ipv dat gedoe hier.

vrg kees
keesijp60
Berichten: 149
Lid geworden op: 24 okt 2017, 11:27

Re: Handreiking vervanging open verbrandingstoestellen.

Bericht door keesijp60 »

Rechtszaak 4 weken uitgesteld wegens tijd die advokaat nodig heeft om conclusie van antwoord te maken, het is best ingewikkelde materie.

De klachten bestaan maar uit een persoon, U weet welke, er is geen enkele klacht geweest van de overige buren, niet gek ook want er zijn hier
al zon 15 houtkachels in een straal van 200 meter. De mijne weghalen heeft dan ook niet veel nut wat betreft de overige, en deze zijn ook van die vlam in de pijp dingen, dus zeer oude laag rendements en aantal open haarden.

Het is vooral erg in zijstraatje naar polder 100 meter verderop, daar stinkt het afschuwelijk naar houtrook, dat zijn allemaal eigen vrijstaande woningen, daar komt de meeste stank ook vandaan met een zuidwesten tot westen wind. Ik ben dus wel voor invoeren van zeer strenge regels.

vrg kees
Plaats reactie