Bouw rocket heater.

discussie, maatschappij, economie en ecologie

Moderator: Moderators

Plaats reactie
keesijp60
Berichten: 149
Lid geworden op: 24 okt 2017, 11:27

Bouw rocket heater.

Bericht door keesijp60 »

Beste allemaal

We weten dat ik naar de rechter moet, en de advokaat vroeg me of ik iets te onderhandelen heb, mijn vraag is dus, ik wil een leemkachel maken, en die zijn heel schoon, is een rocket mass heater eigenlijk. Ding komt los van de muur te staan, en ik heb dus gezegt dat dit mijn tegenvoorstel is,om echt schoon te stoken, samen met dakventilator en een electrostatisch filter, we moeten van gas af en er zijn best mooie technieken die steeds beter worden.

Echter de rocket mass heater is ondanks zijn beproefde en veilige ontwerp niet voorzien van keurmerk ook al is ie schoner dan de modernste houtkachel en zich kan meten met pelletkachels of zelfs beter.

Daarom de vraag, hoe en wat, ik wil onderhandelen met de woonstichting ook al weet ik dat dit niet werkt, ervaring mee 7 jaar terug, toen won ik trouwens ook, maar voor iets anders.


Ik heb graag wat informatie. Ik ga mijn verzekering en de brandweer bellen om te kijken wat deze zeggen.

alvast bedankt.
keesijp60
Berichten: 149
Lid geworden op: 24 okt 2017, 11:27

Re: Bouw rocket heater.

Bericht door keesijp60 »

Inmidddels al 100 vuurvaste stenen, calcium siliciumplaat en stoeptegels waar alles op komt, eerst isolatieplaat, dan 3 cm dikke chamotte, en daarop de rocket, ik schuif de ton wat naar achteren zodat achter en onderin de ton zelf een schoorsteenaansluiting komt, of vanaf onder de ton, denk dat dit beter dicht te maken is.

Nu nog de witte isolatie stenen om de riser te maken, alleen is de ton wel wat groot er is veel ruimte tussen ton en de riser zelf, daarmee bedoel ik de zijkanten, weet niet of dit ook zo mag, want normaal doen ze er een cirkel omheen maken van gaas en daarin fermaculiet voor isolatie.

Ik zal op deze tread blijven, dat is wel zo duidelijk.

vrg kees
keesijp60
Berichten: 149
Lid geworden op: 24 okt 2017, 11:27

Re: Bouw rocket heater.

Bericht door keesijp60 »

Hier is mijn plekje weer na even zoeken.

Oke, ik heb in sketchup een idee getekend van de vloer waarop de rocket komt te rusten, mocht het natuurlijk met rechter goed aflopen, maar goed, we blijven maar positief.

Idee was beton tegels, een laag onbrandbare isolerende plaat en dan 3 cm dikke chamotte er op.

Als iemand een idee heeft hoe het misschien nog beter kan hoor ik dat graag.

vrg kees
Bijlagen
idee vloerdeel.jpg
grondlaag rocket.jpg
Plaats reactie