Is dit de revolutionaire opvolger van CV?

discussie, maatschappij, economie en ecologie

Moderator: Moderators

rienmulders

Re: Is dit de revolutionaire opvolger van CV?

Bericht door rienmulders » 24 mei 2018, 13:17

Zoals al in vorige reacties is aangegeven kan dit gewoon niet wat wordt beweert. De omzetting van elektrische naar warmte is de meest efficiënte manier van energie omzetting. Om daarvoor inductie te gebruiken is onzin en nodeloos ingewikkeld en duur. Een simpele weerstand doet het (nagenoeg) verliesvrij en totaal geruisloos. Voor n paar tienjes koop je al n straalkacheltje. Mijns inziens kan het peperdure ding van Henk Verhagen linea recta de schrotbak in.
By the way, elektrische capaciteit wordt niet uitgedrukt in KWH maar in KW. Als een kachel van 1kw 1 uur brandt verbruikt hij 1 KWH! Ik gun een 75 jarige zijn verzetje maar dat hij niet eerder is teruggefloten verbaast mij ten zeerste!

keesijp60

Bericht door keesijp60 » 12 jun 2018, 13:55

Inductie geeft behoorlijke magnetische velden, ik weet niet of dit wenselijk is.

Daarnaast is het best knap gevoelig voor uitval, er gaat immers veel vermogen door igbt transistors en veel winst is er niet met elementen.

Theonovu

Bericht door Theonovu » 01 jul 2018, 11:03

Wat zou het fijn zijn als we het aardgas konden vervangen door een veilig gas zonder Co2 gedonder.

Dat gas bestaat. Kijk maar eens naar de uiteenzettingen van Professor Ad van Wijk

JantjeV8

Bericht door JantjeV8 » 02 jul 2018, 06:36

En waar vinden we dat??

Paul Joosten
Contacteer:

Bericht door Paul Joosten » 02 jul 2018, 06:44

Waterstof
BP: "Try and leave this world a little better than you found it"
"Verbeter de wereld, begin bij jezelf"..."stop daarna niet en help ook een ander op weg!"
https://duurzamehuizenroute.nl/woning/v ... 05-veendam

Plaats reactie