Bye bye Groningen.... Hoeveel electra nodig?

discussie, maatschappij, economie en ecologie

Moderator: Moderators

Ruuben

Re: Bye bye Groningen.... Hoeveel electra nodig?

Bericht door Ruuben » 18 apr 2018, 11:16

Dat is het net in..... het net uit naar consumenten met electrische kachels... is een veel groter probleem. Maar dat durven ze niet te zeggen.

edvdvoort

Bericht door edvdvoort » 18 apr 2018, 13:27

Nee, vooral niet als iedereen met een warmtepomp z n huis gaat verhitten als het buiten - 15 is .

alefarendsen

Bericht door alefarendsen » 18 apr 2018, 17:23

Dutch John schreef:
07 apr 2018, 08:47
Echt, dit is niet meer mijn wereld
Haha, 't is maar waar je kijkt. Vandaag is het gras weer een paar cm gegroeid, en was ik een baantje aan het zeisen voor de varkens. Toen ik de verkeerde kan opkeek zag ik een snelweg vol met duizenden auto's. Niet mijn wereld. Toen keek de goede kant op; de kippen scharrelden tevreden in de rondte. Wel mijn wereld.

Terug naar het onderwerp
Nee, vooral niet als iedereen met een warmtepomp z n huis gaat verhitten als het buiten - 15 is .
Helemaal eens. Ik heb uiteindelijk, door gezondheidsissues, ook een warmtepomp aangelegd en die vreet inderdaad (zoals van te voren bekend) in een week zoals eind feb behoorlijk wat energie. Voor heel februari dit jaar 1.453 kWh. Vrijstaande boerderij midden op de vlakte, de noord-ooster kwam hard aangewaaid. Moet wel vermelden dat we heel de maand februari midden in een grootschalige renovatie zaten van de gevels. Hoogste verbruik vorig jaar was 1.100 ongeveer.

Wal keert schip denk ik. En ik ben op dit moment niet bereid de stap te zetten om dat te helpen voorkomen. In de afweging zijn andere zaken belangrijker.

Krelis

Bericht door Krelis » 13 jul 2018, 20:22

was gisteren 12/7 in Loppersum en geen idee wat daar gaande was. Bleek een instuif voor ‘getroffenen’ te zijn. Iets met erfgoed.

Plaats reactie