Versimpelen, minder sanitair water coolchallenge

discussie, maatschappij, economie en ecologie

Moderator: Moderators

Plaats reactie
jobplas
Berichten: 234
Lid geworden op: 03 feb 2013, 20:13

Versimpelen, minder sanitair water coolchallenge

Bericht door jobplas »

2 vliegen in 1 klap? we zijn gewend geraakt aan een omgevings temperatuur van 20 graden, maar hebben we dat echt nodig?
Het kost ons energie (hout of gas of stroom of zonnecollector energie), maar als we minder (warm) sanitairwater nodig hebben en ook nog eens gezonder zijn?

Ik doe vanaf 1 januari mee met de www.coolchallenge.nl zie filmpje: https://vimeo.com/189679020
200m2 woonboerderij, Dovre 450, LTV verwarming dmv Atmos 30kw, geen aardgas, negatieve energierekening, 5100Wp Solar Frontier, Varkentjes, kippetjes, moestuin.
mro
Berichten: 611
Lid geworden op: 15 nov 2014, 12:10

Re: Versimpelen, minder sanitair water coolchallenge

Bericht door mro »

Zit iets in.

Ik heb daar ook al over nagedacht maar het is nog niet zo simpel als het klinkt als je altijd al gewoon bent geweest om te douchen met +35C :)
jobplas
Berichten: 234
Lid geworden op: 03 feb 2013, 20:13

Re: Versimpelen, minder sanitair water coolchallenge

Bericht door jobplas »

mro schreef:Zit iets in.

Ik heb daar ook al over nagedacht maar het is nog niet zo simpel als het klinkt als je altijd al gewoon bent geweest om te douchen met +35C :)
Klopt, dat verander je niet in 1 dag. Maar je kan er wel aan wennen, vanochtend ook een nieuwjaarsduik gedaan in water van 5 graden.
200m2 woonboerderij, Dovre 450, LTV verwarming dmv Atmos 30kw, geen aardgas, negatieve energierekening, 5100Wp Solar Frontier, Varkentjes, kippetjes, moestuin.
Ingir
Berichten: 1496
Lid geworden op: 13 apr 2014, 20:36

Re: Versimpelen, minder sanitair water coolchallenge

Bericht door Ingir »

jobplas schreef:Klopt, dat verander je niet in 1 dag. Maar je kan er wel aan wennen, vanochtend ook een nieuwjaarsduik gedaan in water van 5 graden.
Dus jij doucht nu elke dag dag met gekoeld drinkwater van 5°C??? :roll:
Wij wonen tegenwoordig op Bisento Hill Curaçao waar we met veel plezier een vakantiewoning verhuren. :idea:
jobplas
Berichten: 234
Lid geworden op: 03 feb 2013, 20:13

Re: Versimpelen, minder sanitair water coolchallenge

Bericht door jobplas »

Ingir schreef:
jobplas schreef:Klopt, dat verander je niet in 1 dag. Maar je kan er wel aan wennen, vanochtend ook een nieuwjaarsduik gedaan in water van 5 graden.
Dus jij doucht nu elke dag dag met gekoeld drinkwater van 5°C??? :roll:
Nee, dat niet hoor, hoe koud zal drinkwater zijn? 7 graden? Ik douche eerst warm, daarna 1 minuutje koud. RegenWater systeem is nu alleen nog maar geschikt voor moestuin en dieren....
200m2 woonboerderij, Dovre 450, LTV verwarming dmv Atmos 30kw, geen aardgas, negatieve energierekening, 5100Wp Solar Frontier, Varkentjes, kippetjes, moestuin.
Plaats reactie